Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for dit og dat

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Sørensen
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 248
Fra  Alfabox ApS Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej - 

Den sidste nye ting jeg lige har hørt at en person tager fradrag for er at vedkommende spiser på sit arbejde - også selvom at han tager madpakke med. - Beløbet blev der så ikke snakket om.

Er det korrekt at man kan gøre det og hvad er i så fald det daglige beløb - eller findes der en speciel side hos skat der fortæller om alle de forskellige fradrag der findes så vi kan benytte os af dem - for måske der finde meget mere vi på lovlig vis kan få i fradrag uden vi som almindelige mennesker ved det.

Og hvis jeg evt. skulle hyre en advokat eller revisor som er ekspert på dette område - så vil jeg måske skulle bruge de penge som de kan få fri til mig hver mdr. - til at betale dem retur for at havde fået dem fri til mig - smil smil smil

Ølkassen fra gamle dage - genskaber vi tilbage www.alfabox.dk

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, der findes ikke et fradrag for, at man tager madpakke med på arbejde. Der kan muligvis være tale om, at man ikke bliver trukket i løn, hvis man har fravalgt en kantineordning. Men mad er en privat udgift, som hovedregel betalt af beskattede penge.

Dbh
Anette Sand

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Else-Marie Balch:
Den sidste nye ting jeg lige har hørt at en person tager fradrag for er at vedkommende spiser på sit arbejde - også selvom at han tager madpakke med. - Beløbet blev der så ikke snakket om.

Kunne det tænkes at det er skurpenge der er tale om?

Skurpenge er dog ikke et fradrag, men et (skattepligtigt) tillæg der gives til håndværkere hvis der IKKE er kantine eller skurvogn til rådighed på en byggeplads.

mvh

Jan

Fra Sørensen
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 248
Fra  Alfabox ApS Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det kunne da godt tænkes Techonocowboy - ved du så hvad det beløb er på evt.

Ølkassen fra gamle dage - genskaber vi tilbage www.alfabox.dk

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit kendskab til satserne er ringe, men en hurtig søgning http://lmgtfy.com/?q=skurpengesatser Wink viser at der er to satser - om satserne er forskellige fra branche til branche ved jeg ikke - men det kan du sikkert finde ud af ved at tage fat i de forskellige fagforbund.

mvh

Jan

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)