Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmand virksomhed oprettelse

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal snart til at oprette mit første CVR nr, men jeg sidder fast i hvad jeg præcist skal vælge.

Jeg var inde på startvaekst, der kunne jeg læse dette.

"
En enkeltmandsvirksomhed beskattes under en af tre ordninger efter ejerens valg: 1) Personskattereglerne, hvor indkomsten beskattes som personlig indkomst, 2) Virksomhedsordningen, hvor renteudgifter kan fratrækkes i den personlige indkomst og overskuddet opspares i virksomheden mod at betale en foreløbig skat, eller 3) Kapitalafkastordningen, der giver nogle af virksomhedsordningens fordele, men er mere enkel.
Link
"

Nogen der kan uddybe det, da jeg ikke forstår det 100%

Firmaet er et ebogsforlag og en stor del af indtjeningen går ikke til mig men sendes videre til mine kunder.

Regnskabet vil være på den måde at
Moms betales
70% lægges til side til mine kunder og udbetales hvert halve år indtil vi få automatiseret udbetalings systemet.
(Det vil ryge ned på hver 3rd måned)
30% bruges til videre markedsføring, drift og løn.

Jeg kan ikke finde ud hvilken form for enkelmandsvirksomhed jeg skal vælge, håber i kan hjælpe.

Så vidt jeg forstår skal jeg ikke betale selskabsskat men kun moms.

Siden jeg skal udbetale mine kunders indtjening, er det specielle vilkår eller regler for netop dette?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)