Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ehandelsprisen 2006

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

> Dommerne vil bedømme ud fra resultaterne og her kan SAS sagtens have gjort det fantastisk - på trods af de mangler Mikkel med rette påpeger.

Ja, prøv bare at se på deres regnskaber. Det går skide godt

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:22

Jeg gider som regel ikke se diverse prisoverrækkelsesshows, for de går som regel kun ud på at klappe på hinandens skuldre og sige: Hold kæft, vi er dygtige!

Mikkel har fat i noget af det rigtige, efter min mening. Hvorfor ikke vurderer en e-handelsløsning på dens evne til at tjene penge - det er vel hele formålet med at lave den!? Jeg kan godt se det fornuftige i at vurderer brugervenligheden og hvor "lækker" løsningen er, men det bliver man jo ikke rig af...

Især reklamebranchen har en tendens til at gøre deres arbejde til videnskab - og det er det altså ikke, efter min mening.

mvh Carsten
Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 17:10

sidste år vandt nettorvet - ser du på coop samlet, så ser deres regnskaber måske ikke for gode ud, men derfor kan deres online satsning jo stadig være en sejr værdig. Det samme kan man sige om SAS og deres online forretning. Min pointe er at man ikke kan måle større virksomheders isolerede online evner ved at kigge på årsregnskaberne.

d.

www.onapp.com

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:34

> Min pointe er at man ikke kan måle større virksomheders isolerede online evner ved at kigge på årsregnskaberne.

Det er rigtigt - og det går i øvrigt også den anden vej: En virksomhed med en online satsning og gode regnskaber klarer sig ikke nødvendigvis godt på Nettet set isoleret. Men, man kan sagtens lave en ret præcis vurdering af konverteringsmolugheder - særligt i sammenligning med andre indenfor samme branche. Når man vælger en løsning som SAS havde gjort forud for mine oplvelser er det ikke svært at regne ud at det nødvendigvis må give færre konverteringer til salg end andre sammenlignelige rejsebestillings-portaler. Der findes trods alt ret mange af slagsen og flere som er hundrede gange bedre end SAS var og er - på ALLE punkter. Måske havde de bare ikke valgt at stille op til denne konkurrence - det ved jeg ikke, men det understreger også bare min pointe: Det er langt fra altid, at dem der vinder disse web-priser faktisk er blandt de bedste i et marked - det er blot de bedste ud af den minoritet, der har lyst til at opstille og kæmpe for sådanne priser.

Det kunne måske også skyldes, at dem der virkelig gør det MEGET godt slet ikke har lyst til at få hele branchens fokus på hvor meget bedre de gør det ...? Hvorfor skulle de det? Nogle af de succesfulde ting jeg gennem tiden har vært, og fortsat, er involveret i har jeg da slet ikke lyst til at få sat særlig fokus på - slet ikke i et arrangement, hvor jeg ved at mange af de mest kompetente konkurrenter vil være til stede.

Lad mig give dig et eksempel med relation til mit eget fagområde. Hvis jeg med en virksomhed har fundet et kæmpe hul i søgemarkedet, som kan udnyttes effektivt af virksomheden, og dette er en væsentlig årsag til websitets success, så vil det være MEGET svært at beskrive denne case - denne succes, uden at skade virksomheden. Når konkurrenterne i markedet ser, hvor lukrativt dette "hul" er for min virksomhed, så vil de strømme til som fluer til en lort og i løbet af kort tid vil konkurrencen i markedet have gjort min dækningsgrad mindre, arbejdet større, og drevet klikpriserne op på paid placement.

Dette er ikke sagt for at nedgøre det sikkert glimrende arbejde folkene bag eHandelsprisen gør - det er blot en konstatering af, hvad man strengt taget kan tillade sig at udlede af en sådan pris - og hvem det er der deltager, eller ikke deltager. Groft sag er det en pris uddelt mellem nogle venner, der er mødtes og fundet ud af hvilke af deres egne websites der er bedst (de betalende tilmeldte, som jeg alt andet lige stadig forestiller mig må være et mindretal af de websites der faktisk findes). Jeg ser det ikke som en pris for det bedste Danmark har at byde på. Men, hvis man kender betingelserne og begrænsningerne i en sådan konkurrence kan den da være fin nok. Jeg synes aldrig man skal holde sig tilbage for enhver god lejlighed til at feste, klappe hinanden på ryggen og glædes over hvor fede vi er. Og det mener jeg sgu! Fest og godt humør har aldrig skadet og man skal ikke være bange for at være glad os stolt over det man laver - uanset hvad andre så måtte mene!
Side 2 ud af 2 (14 indlæg)