Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Navneserver problemer

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Copenhagen
Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

DesignYOU:
Hvem håndtere din server ? dem skal du have fat i....

Larsen Data v/Peter Larsen hedder de.

Når jeg så går ind på http://whois.domaintools.com/falsner.dk er min primære navneserver så ns1.gratisdns.dk eller hvad?

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 14:13

Joen Rude Falsner:

Sådan. Registranten hedder Larsen Data v/Peter Larsen. Hvad gør jeg herfra?

Så har du købt det via GratisDNS.
Nå men det du skal gøre ud fra dit første indlæg er at flytte domænet til Wordpress' servere.
Det gør du via dk-hostmaster.dk
Mere præcist dette her link:
https://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=52 (Og virker det ikke hedder det selvbetjening og redelegere domæne.)
Du skal nok logge på først med et bruger ID som du gerne skulle have fået via email fra dk-hostmaster. (Og muligvis også password)
Derefter skal du indtaste domænet og det første der stod i din mail fra Wordpress (ns01.wordpress.com)
Og så burde det være til at følge derefter. :-)
Fra Copenhagen
Tilmeldt 30. Mar 11
Skrevet kl. 14:20

Martin Arendtsen:

Derefter skal du indtaste domænet og det første der stod i din mail fra Wordpress (ns01.wordpress.com)

Domænet er falsner.dk korrekt? Når jeg indtaster ns1.wordpress.com i primært sker der ingenting. Der kommer bare en fejl. Beklager jeg er newbie, men har aldrig prøvet det før.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 30. Mar 11
Skrevet kl. 14:23

Jeg har nu fået bekræftet mit redelegerede domænenavn. Brugte falsner.dk i domæne og ns1.gratisdns.dk i primær navneserver. Er dette ikke korrekt?

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 14:25

Joen Rude Falsner:

Jeg har nu fået bekræftet mit redelegerede domænenavn. Brugte falsner.dk i domæne og ns1.gratisdns.dk i primær navneserver. Er dette ikke korrekt?

Yes

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 14:37

Joen Rude Falsner:

Martin Arendtsen:

Domænet er falsner.dk korrekt? Når jeg indtaster ns1.wordpress.com i primært sker der ingenting. Der kommer bare en fejl. Beklager jeg er newbie, men har aldrig prøvet det før.

Det skulle virke. Ellers kan du ikke få flyttet domænet over til wordpress som der står i første indlæg at det skal.
Nu du har flyttet det over til ns1.gratisdns.dk sker der ikke så meget ved. (Jeg er ret sikker på det lå der i forvejen. :-)
Fra Copenhagen
Tilmeldt 30. Mar 11
Skrevet kl. 14:41

Martin Arendtsen:

Det skulle virke. Ellers kan du ikke få flyttet domænet over til wordpress som der står i første indlæg at det skal.
Nu du har flyttet det over til ns1.gratisdns.dk sker der ikke så meget ved. (Jeg er ret sikker på det lå der i forvejen. :-)

Ja det er ns1.gratisdns.dk der er navneserver nu, så det er klart det virker når jeg bruger det som primær. Men hvad gør jeg så når det ikke virker med ns1.wordpress.com? Det kan vel ikke passe det er ikke er muligt?

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 14:46

Joen Rude Falsner:

Martin Arendtsen:

Ja det er ns1.gratisdns.dk der er navneserver nu, så det er klart det virker når jeg bruger det som primær. Men hvad gør jeg så når det ikke virker med ns1.wordpress.com? Det kan vel ikke passe det er ikke er muligt?

Nej det skal absolut kunne lade sig gøre.
I første omgang ville jeg måske lige vente lidt og så forsøge igen om nogle timer. Og virker det stadigvæk ikke så kontakte wordpress for at høre om de kan se noget. :-) 
Fra Copenhagen
Tilmeldt 30. Mar 11
Skrevet kl. 14:49

Martin Arendtsen:
Nej det skal absolut kunne lade sig gøre.
I første omgang ville jeg måske lige vente lidt og så forsøge igen om nogle timer. Og virker det stadigvæk ikke så kontakte wordpress for at høre om de kan se noget. :-) 

Tak for hjælpen! Og lige til sidst, ved du hvem man kontakter ved wordpress? Har dårlige erfaringer med at skrive breve til så store foretagende (facebook, google mv.)

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 14:53

Joen Rude Falsner:
Og lige til sidst, ved du hvem man kontakter ved wordpress?

Du kontakter et firma, som du bestiller til at sætte det op for dig hvis ikke du selv kan .

Kan anbefale webcoders

/allan

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)