Nu er det vist ved, at være på tide jeg får købt en GPS. Den står på 3 uger i Sydfrankrig og der bliver det nok lidt for dyrt med iPhonen. Jeg er på udgik efter en GPS til omkring 1.000-1.200 kr, der har kort over alle lande i Europa og hvor hele kortet kan være på GPS'en på en gang. Så hvilken GPS vil du anbefale mig? På forhånd tak. |
Hej Kristian,
Jeg har haft TomTom lige siden den kom som en sampak med en HP Ipaq 2210 i Bilka for jeg ved ikke hvor mange år siden.
Da den døde gik jeg over til en standalone version og nu har jeg TomTom i min Iphone, så jeg vil selvfølgelig anbefale dig at købe en TomTom.
Den er efter min mening rigtig rigtig brugervenlig. Den mangler dog så vidt jeg ved i forhold til Garmin, at du kan søge vejnavne uden at kende byen. TomTom kræver bynavn først og det kan være lidt noget ral hvis du leder efter en vej der krydser bygrænser - det er dog ikke så ofte det sker.
En anden ting jeg har hørt med de nye versioner af standalone modellerne er, at den nye holder har en mindre heldige udformning fordi at GPS'en holdes fast i en ring med 3 små fjederanordninger og de kan være lidt svære at få til at klikke helt rigtigt. Det kan dog være en vanesag!
Jeg ved ikke om det fik dig nærmere hvad du skal købe, men det er i hvert fald hvad jeg ved om TomTom.
God ferie :o)
Med venlig hilsen
Tommy
Hov PS! Jo større skærm des bedre synes jeg. Du kan godt få nogle ret små GPS'er og det er da lækkert at kunne have dem nemt i lommen, men det er nu engang i bilen at glæden skal være størst.
Iphone skærmen er okay, men jeg tror at jeg køber en 5" næste gang jeg skal have en "rigtig" GPS.