Nu er vi på et iværksætterforum, så skal vi ikke tage iværksætterhatten på og hjælpe hinanden?
Først og fremmest, skal vi huske at læse betingelserne hos de leverandører vi benytter, og så transformere disse til vores egen virksomhed, så vi ikke lider unødig skade på grund af forhold vi ikke selv har indflydelse på.
Med andre ord, benytter vi Surftown skal vi ikke love vores kunder noget som Surftown ikke har forpligtiget sig til at holde os skadesløse for. Vores pris på den ydelse vi benytter Surftown afspejler formodentlig det prisleje Surftown ligger i, og derfor er der ingen grund til at love mere end vi kan selv holde.
Dernæst har vi måske nogle hjemmesider eller webshops der kun giver indtægt når de er on-line. Det vil helt uvilkårligt ske at der vil være tidspunkter hvor man ikke er on-line og det skal man selvfølgelig kunne håndtere, såvel praktisk som økonomisk.
Derfor kunne det være en god idé at have nyhedsbrevslisten på sin egen harddisk, og så måske et ekstra domæne med et passende navn hostet et andet sted, således at man om ønsket kan informere sine kunder og fortælle at man stadig eksisterer. Måske endda med et rask lille regnvejrstilbud man kunne få ved at besvare mailen:)
Nu kunne der måske også sidde nogle mindre IT-kyndige webshopejere eller affilatefolk der får rigtigt svært ved at komme igennem til Supporten hos Surftown, og måske mandagen i firmaet kunne bruges til at hjælpe nogen af disse. Måske mod et "like" på FB eller en nyhedsbrevstilmelding eller lign. Kunne der blive adgang til en lille FAQ på et subdomæne eller blog ville det jo ikke tage mange minutter at lave for jer der ikke selv er ramt af nedbruddet.
At lade frustrationerne gå ud over hinanden hjælper i hvertfald ikke noget. Den spildte mælk er skyllet ud. Nu gælder det om at komme videre en erfaring rigere, og kunne nye kontakter opstå fordi man har formatet til at hjælpe - istedet for at skændes - så kan det da godt blive en god dag i firmaet alligevel :)