Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Unikt Software til Info Skærme

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Hornslet
Tilmeldt 27. Mar 11
Indlæg ialt: 69
Fra  Viradata Viradesign Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

For nogle dag siden var der en der spurgte mig, hvordan laver man en info skærm?
Da jeg så begyndte at forklare lidt om hvordan og hvorledes man kunne lave dette, var der lige pludselig mange muligheder.

Men en af de ting jeg ikke kunne finde, var en unik software løsning efter kundens behov.

Mit spørgsmål til jer er ville I fortrække et unikt software til jeres behov eller ville I vælge en standard løsning som man så må indrette sine behov efter ?

På forhånd Tak :)

Mvh
Casper Kromann Nielsen

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 22:45

Om jeg ikke husker helt forkert så findes der opensource løsninger til infoskærme

Fra Engesvang
Tilmeldt 10. Apr 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:54

Her kunne jeg rigtig godt tænke mig, at være med.

Jeg har det sidste halve års tid taget flere tilløb til, at bygge det op omkring Drupal 7 CMS (http://drupal.org), men har ikke rigtig fået ordentlig hul på det. Det skulle i så fald bygges op omkring panels (http://drupal.org/project/panels), slideshow (http://www.symphonythemes.com/drupal-blog/5-best-drupal-slideshows) mv.

Jeg har i den forbindelse også ledt efter, om der da ikke skulle findes en god, lige til at gå til, opensource løsning.

Fra Hornslet
Tilmeldt 27. Mar 11
Fra  Viradata Viradesign Skrevet kl. 17:46

Tak for jeres respons :)

Lige nu tænker jeg ikke lige webbaseret software men et stykke Windows software.
Men når du nu nævner det Leif så kan jeg godt se der kan være visse fordele ved at vælge en webbaseret løsning  frem for en ikke webbaseret løsning, men igen kan jeg også se fordele og ulemper ved det modsatte :P

Jeg tror på hvis man får fat på en god og billig producent af nogle store skærme evt. med indbygget PC så kunne man tilbyde et billigt unikt stykke software efter kundens krav så ville der være belæg for en indtjening i sidste ende :)

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 17:58

En fladskærm med browser + wifi løser jo problemet (selv bruger jeg en Nintendo Wii). Så er det op til de enkelte systemer at danne denne side, som skal fremvises. Der kunne måske være nogle penge i modul- eller plugin udvikling.

Fra Hornslet
Tilmeldt 27. Mar 11
Fra  Viradata Viradesign Skrevet kl. 19:33

Ja det kan du have ret i Casper, havde ikke lige tænkt på det med en fladskærm med browser + wifi :)

Men da f.eks i dette tilfælde hvor kunden havde brug for at hente visse data ud fra andre software så som noget lager styring og noget indtjening, så skal man jo ud og have lavet et stykke software som kan trække disse data ud af de andre programmer og så uploade dem til websitet. Så vil jeg mene hvis man alligevel skal have programmeret det kan man lige så godt lave hele systemet i ET stykke software så sparer man også domæne(hvis man ikke har et i forvejen, man bare kan lave et underdomæne til) og man sparer vel også lidt på hosting.

Eller hvad er jeres mening ? :)

Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 19:47

Casper Kromann Nielsen:
Så vil jeg mene hvis man alligevel skal have programmeret det kan man lige så godt lave hele systemet i ET stykke software så sparer man også domæne(hvis man ikke har et i forvejen, man bare kan lave et underdomæne til) og man sparer vel også lidt på hosting.

Den webbaserede løsning kan sagtens ligge lokalt.
Der skal jo ligge en server eller på anden hvis en maskine bag skærmen. Denne i sig selv er jo hosten, så hosting et andet sted er slet ikke nødvendigt - ville faktisk være plat, da det bare ville give større loadtider fra skærmen af.

Domæne kan man blive nødt til at købe hvis det skal være let at tilgå infoskærmen udefra, fx hjemme fra folks stuer.
Er de ikke tilfældet er en IP-adresse jo helt fin, så kan man selv vælge om den skal kunne bruges udefra eller udelukkende køre lokalt.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 20:17

Jeg ser i hvert fald flere fordele i en webbaseret løsning. Det vil også gøre det nemt at overføre det til f.eks en smartphone, eller ipad.

Fra Hornslet
Tilmeldt 27. Mar 11
Fra  Viradata Viradesign Skrevet kl. 20:28

Det har I ret i, webbaserede løsninger er vejen frem inden for infoskærme :P

Jeg takker mange gange for jeres tid :)

Mvh
Casper Kromann Nielsen

Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 20:45

Casper Kromann Nielsen:
webbaserede løsninger er vejen frem inden for infoskærme

Ja nu er webplatformen jo efterhånden så funktionsrig, at det rigtigt nok ville være dumt ikke at tage den i brug.
Med de nyeste versioner af HTML, CSS og Javascript kan du få stort set alt til at ske i en browser - hvorfor så programmere et system fra bunden, når det andet er hurtigere og derfor billigere? ;-)

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)