Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed som Holdingselskab?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er studerende og skal starte en virksomhed som et sideerhverv. Da jeg pt. tjener det maksimale man må tjene mens man modtager SU, vil jeg ikke kunne udbetale noget løn fra min virksomhed. Og det overskud der vil være i virksomheden skal blive i virksomheden og beskattes efter Virksomhedsskatte ordningen.

Jeg skal starte virksomheden med en kammerat, og vi har derfor tænkt at starte et I/S da vores virksomhed ikke har behov for kapital i opstart, og derfor heller ikke er noget.

Da vi begge er studerende og begge har sammen scenarie med ingen mulighed for ekstra indkomst. Var tanken at lave et holdingselskab hver hvor vi kan rykke indtjening fra vores I/S over. Og derved få adskilt det kapital der måtte komme.

Mit spørgsmål går så på -

1. Kan et holdingselskab være en enkeltmandsvirksomhed?

2. Kan et I/S ejes af et holdingselskab - eller skal det ejes af personer.

PÅ forhånd tak for svar.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er ingen grund til at gøre det mere besværligt end højst nødvendigt. Hvorfor ikke blot lave et I/S og vælge at spare op i virksomhedskatteordningen.

Men konkret på dine spørgsmål:

Ad.1) Nej

Ad. 2) Nej - men et holdingselskab kan være en af deltagerne (et I/S består af mindst to deltagere)

/Henrik

Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:23

OK - tak for svar!

Det var for at lave en mere gennemskuelig opdeling af kapitalen. Men hvis det ikke kan lade sig gøre - så er der jo ikke noget at gøre ved det. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)