Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kender I dette MLM firma...?

Side 16 ud af 18 (173 indlæg)
Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 07:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Øh hvordan kan man tjene 5-10.000 om måneden efter et par uger, er det et forecastet resultat, eller en fejl.

Fra København S.
Tilmeldt 9. Jul 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:53
10 kunder= 5.000kroner. 20 kunder = 10.000kroner. + downlines/grossistfortjenester . 10-20 kunder, er ikke ualmindeligt svært at få fat i, hvis man iforvejen ved alt mellem himmel og jord om kost, kroppen, ernæring osv. . Hvad jeg mente med om måneden skal selfølgelig forstås på den måde: at det er hvad det ''gennemregnede beløb'' ligger på, set fra et mere eller mindre ''ultra pessimistisk synspunkt'' vil det ligge på 5.000. set for et mere lyst synspunkt vil det ligge på 10.000

Tilmeldt 27. Jul 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 21:43
Hej Casper,

Jeg kender ikke dette firma du omtaler, men har selv været med i MLM firmaer....

Jeg mener at hvis MLM-systemet er lovligt og der er en "recidual income" (passiv-tilbagevendende-indkomst) der er rimelig kan det, HVIS og kun hvis man er verdens bedste sælger (eller måske blandt top-10) kan man få succes.

Disse firmaer bruger utroligt meget tid og energi på at fortælle dig om, hvordan andre har fået KÆMPE succes, og tjener milllllllllllllllllllllliarder af kroner på super kort tid.

Jeg vil nævne for dig, at du skal være sælger til fingerspidserne for at få succes i denne slags firmaer, - du skal kunne sælge til dine nærmeste venner, familie, tidligere kollegaer, kassedamen i brugsen, din praktiserende læge m.v. - altså du skal ikke være bange for at gå dine nærmeste på klingen.....

Du får garanteret også udleveret en "intro-tale" om hvordan du for folk til at committe sig til at mødes... Det kunne lyde sådan her: " Det ville være en kæmpe stor hjælp for mig, hvis du kunne afse et kvarters tid til lige at høre om min nye forretning", - eller sådan her: "Hej min ven, - nu skal du høre! - jeg er netop startet mit eget firma, hvor det bare vælter ind med ordre, - og jeg skal næsten ikke gøre noget selv. Ja, jeg tjener endda penge mens jeg sover!"

Som du kan høre, så er salgstalerne baseret på folks medmenneskelighed (altså at hjælpe hinanden) eller på at deres økonomiske-pressede-situation.

Jeg advarer dig. Kun hvis du har en indre "brugtvognsforhandler med smørhår" der ikke er bleg for at udnytte din egen mor , vil jeg anbefale dig at gå ind i et MLM-firma.

Hmm! måske jeg skulle bearbejde mine dårlige oplevelser med en professionel!?

Håber at du kan bruge svaret

Mvh

Dorte

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 22:21
Dato: 27-07-2007 21:43:10 Forfatter: www.doodeedoo.dk

Jeg advarer dig. Kun hvis du har en indre ''brugtvognsforhandler med smørhår'' der ikke er bleg for at udnytte din egen mor , vil jeg anbefale dig at gå ind i et MLM-firma.

Hmm! måske jeg skulle bearbejde mine dårlige oplevelser med en professionel!?

Det tror jeg på!
Mage til talentløs udtalelse der i den grad ikke er særlig objektiv.. Meeen ser "humoren" i din egen erkendtlighed: Bearbejde din dårlige oplevelser.
Hvilket selskab har dog jaget sådan en skræk i dig?

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 27. Jul 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 23:59
Hej Lasse,

Jeg er ked af hvis jeg har trådt dig over tæerne... det var ikke intentionen.

Jeg kan kun komme med råd ud fra egne erfaringer. Det er jo det dette her forum er til for - eller ikke!?

Mine erfaringer var at man skulle bruge en masse salgsvås for at få potientielle forhandler til at melde sig til.

Jeg har i min følelsesmæssige iver for at give et "godt" råd skruet op for volumen mht. superlativerne.

At kalde det for en talentløs udtalelse er lidt let købt.

Jeg er ny i dette her forum, og havde egentlig en forventning om at tonen mellem deltagerne var bedre, - men som sagt så har jeg nogle rigtig dårlige oplevelser med MLM, - og ville "advarer" mod at gå ind i et sådant fortagende med lukkede øjne.

Du kunne måske være lidt mere informativ i din kritik, - så var der muligvis andre der kunne bruge det til noget.

mvh

Dorte 

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 11:03

Dorte, din kommentar om at man skal være brugtvognsforhandler med smørhår for at gå ind i MLM firma er helt ude i hampen - underforstået at du drager din dårlige erfaringer indover en kam over alle selskaber.

Din analyse passer meget dårligt på de tusindevis af danskere, almindelige Hr. og Fru Jensen som har en fin lille forretning med eks. hudpleje, aloe vera, kosmetik, diverse helseprodukter og hvad der ellers findes derude.

Faktisk er "brugtvognsforhandlere med smørhår" meget sjældne - og de når som regel at grave deres egen grav - og så er jeg da ked af du ikke er bedre til at vurdere folk og dermed øjensynligt har været ude i at "lad dig narre" af den sådan - faktisk kan jeg gætte mig til hvilken type selskab du har været i kontakt med.

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra København S.
Tilmeldt 9. Jul 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:57

Intro tale? Oh come on.... Du får MLM marketing til at lyde uoverskueligt. Jeg vil skyde på jeg tjente 5.000 de første par uger. Jeg behøvede ikke intro taler, markedsføring, eller noget som helst i den retning. Jeg benyttede bare min egen viden og taktik, så kom folk selv til min dør, ringede på min telefon, og bad om mine produkter, fremfor at jeg skulle ud og lede efter kunderne. Hvis man sælger et produkt, man ved folk har brug for, eller størstedelen af folk har brug for, er det simpelt - man får bare folk til at erkende resultatet af ikke at bruge produktet, det kunne være: at betale for meget, leve usundt, forkorte ens levealder, osv. osv. Det afhænger vel kort og godt af det produkt man markedsfører. Jeg behøvede ikke lyve for nogen, plage min familie eller venner, eller noget i den retning. Så jeg kan ikke sige at jeg er enig med dig dorte.

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 12:00
Nu bliver jeg altså nødt til at blande mig i alle de her indlæg om at man skal være supersælger og kunne "Snakke godt for sin syge moster" - FAKTA er at dem der er sælgere af provision klarer sig meget meget dårligt indenfor MLM - det er i hvertfald de færeste af dem der kommer særligt langt. Hvorfor? Fordi at sælgere er opdraget til at tænke meget egoistisk. MLM handler om teamwork, samarbejde og om at hjælpe hinanden til fælles success - det magter supersælgeren ikke - fordi at det ligger til hans natur at han skal skrabe alt til sig.

Success i MLM handler derimod om at have nogle supergode produkter, som sælger sig selv og som man har nogle gode erfaringer med - samt at man bygger et netværk op som man er parat til at støtte og hjælpe hele vejen igennem - sådan at Jane lærer Peter at undervise Gitte :).

Jeg arbejder selv med et produkt der er som ovenstående - produkter som sælger sig selv på kvaliteten og som jeg har nogle rigtigt gode erfaringer med - faktisk er jeg ret genert af natur - og største delen af min omsætning er kommet fordi at mine kunder selv spørger til produkterne, jeg gør ikke ret meget selv og alligevel sælger jeg produkter hver eneste uge.

Hvad det sidste med netværksopbygningen angår er det jo et valg man selv tager - men hvis man vil have de store penge - med realtivt få arbejdstimer så er det der de ligger - men det kræver at man ønsker at hjælpe sin downline frem til success. 

Tilmeldt 28. Nov 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:24

Jeg kan se at denne debat har bevæget sig langt fra det oprindlige inlæg, jeg har ikke læst det hele men der er nogen få ting jeg blir nød til at kommentere.

Forskellen på mlm og pyramidespil kan læses her: http://www.forbrug.dk/klage/love/forbrugerlove/mfl/retningslinjer/mlm/

Det er nemt at forveksle pyramidespil og mlm da der er mange lighedstegn mellem de to. Strukturen er selvfølgelig den største lighed men også i måden der blir rekruteret, der som oftes foregår blandt familie og venner, har dog set en stigning i decideret jobannoncer/tilbud fra mlm virksomheder.

Den mest skræmmende lighed består i oplæringen og assimileringen af den nye "medarbejder". Metoden har eksisteret i mange år og er effektivt afprøvet, den er dog etisk tvivlsom. I kan læse om modellen her:  http://da.wikipedia.org/wiki/Hjernevask

Jeg skal ikke kunne sige om det er hjernevask men i må indrømme, når man nævner den mindst ulempe eller negative ting ang mlm, så blir de store kanoner kørt i stilling og man bliver haglet ned inden man kan nå at afslutte sætningen.

Tænk lige over det næste gang et familiemedlem eller andre sætter spørgsmålstegn ved jeres geschäft...

Dette er ikke et angreb på hverken personer eller virksomheder, jeg generalisere da jeg naturligvis ikke kan have personlige erfaringer fra alle mlm-virksomheder eller pyramidespil...

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 15:17
Hej realisten!

Ikke så let for mig at kommentere på en person med et navn som er anonymt!Men jeg kan dog se, at du har været her en dag!
- og kan derfor stærkt anbefale dig at læse debatten på denne tråd der er startet for længe siden, men her er mange sten og holdninger vendt. Læs det du bliver kun klogere af det. 

http://www.amino.dk/forums/t/1004.aspx

Endvidere bør du ikke henvise til definitioner som du ikke selv har læst først - jeg har læst din henvisning - der foregår manipulationer alle vegne reklamer, personaleuddannelser og mange andre steder - men at kalde det hjernevask indikerer for mig, at du ikke har læst din henvisning til definitionen på hvad hjernevask er og hvordan den udøves!
- og ved du hvad jeg vil kalde dette: Manipulation af dine omgivelser !

- kan du se hvor let det er at
.........Vel der er brodne kar alle vegne - og det er derfor vigtigt med hvem du indgår samarbejde i din virksomhed - og med hvem du indgår aftale om, at blive forhandler.
Det er som i alle andre situationer - der findes dårlige og gode virksomheder, medarbejdere og kunder!

Tænk over det når du lader din kanon gå af næste gang du taler med din omgangskreds !

Og så skulle du se at få en god balance i din mave - drik 30 ml. Aloe Vera Gel dagligt Yes
- Læs hvorfor her....Wink

Hilsen john 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Side 16 ud af 18 (173 indlæg)