Som iværksætter med fart over feltet fokuserer man nogen gange så meget på at skaffe nye kunder, at ens eksisterende kunder enten glemmes eller bliver nedprioriteret. En god hovedregel siger, at en eksisterende kunde er 5 gange så meget værd, som en ny kunde – med andre ord, lægger de 5 gange så mange penge, som når en ny kunde melder sig på banen. Derfor giver det ufattelig god mening at pleje dine eksisterende kunder med høj service, nyeste produkter og speciel tilbud. Glem ikke at nye kunder kræver dyr markedsføring og oceaner af tid – eksisterende kunder er ”gratis markedsføring” og langt fra lige så spredt og tidskrævende, når de sammenlignes med omsætning i en almindelig iværksættervirksomhed. Det gode ved eksisterende kunder er, at de allerede kender dine produkter og services – dermed skal du ikke igennem den ellers tunge overtalelsesfase – du kan gå direkte efter at omsætte noget mere. Du har samtidig bedre kendskab til deres behov og investeringsvillighed. Dermed kan du lettere tilbyde dem noget relevant! Og lige et andet iværksætterhintMangler du et online regnskabsprogram, du gratis kan prøve over hele sommeren? Prøv det nye regnskabsprogram Billy’s Billing her. Bonustip:Jeg vil gerne love dig, at du 100% vil kunne tjene flere penge på én af dine eksisterende kunder, hvis du blot skriver en mail til dem om fx et godt tilbud eller interesse i at udvikle et eksisterende produkt. Jeg håber, at du kunne bruge dette iværksætterråd! |
Iværksættertip: Glem ikke eksisterende kunder, de er mange gange mere værd end nye!
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)