Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

cafe ide.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Aug 05
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle..

her er min ide.
Jeg er igang med at starte en masse caffe latte stande op i dk. nærmere beskrevet 5 i Aalborg her i jan. 5 i Arhus i Feb. 3 i Odense i Marts og 7 i Kbh. i April.
Det er et stort projekt men et simpelt koncept.
Standende er ikke store men befinder sig hvor der er mange mennesker om morgenen der er på vej til arb. mine tilladelser er på plads hvor vi skal stå.
her er mit spørgsmål. Jeg er 24 år og står i RKI. siden mine fest år i gymnasiet, så jeg har de sidste par år knoklet min røv i laser for at sparer pengene op til dette projekt. hvis jeg ikke har arb. har jeg hængt op af succes fulde folk som jeg har "stjålet" en masse viden fra.. Nu står jeg så og mangler de sidste 60.000 kr før alt er klar.. er der nogen som kan hjælpe mig med at finde en som vil investere de sidste penge i virksomheden??? Det skal sides at der ingen penge er lånt til dette.. det har været mine penge og men leverandør som har givet goodwill penge til ideen.. Har tænkt på at finde en partner som har pengene som jeg måske kan aftale at få en hvis proventdel af indtjening.. Håber nogen kan hjælpe.
Hilsen future.

- MAN HAR 2 ØRER OG EN NÆSE AF EN ÅRSAG.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:50

>Jeg er igang med at starte en masse caffe latte stande op i dk.

Kan du ikke uddybe det, hvad er det du er ved at starte op?
Fra Ringsted
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 20:01
Fra 9240 Nibe
Tilmeldt 22. Sep 05
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 12:37

Har du overvejet farsø sparekasse ?

De fører sig frem med guldæg og lån til 100.000.
Jeg hilser dit koncept velkommen !
Husk lige at lave en drive-in anlæg ved motorvejsfrakørsel - og du har en sikker, fast kunde !

Med venlig hilsen
 - René R. Nygaard
   Optimering af IT systemer med 800%....
Tilmeldt 2. Aug 05
Skrevet kl. 15:08
Dato: 11/25/2005 12:37:26 PM Forfatter: René R. Nygaard

Har du overvejet farsø sparekasse ?

De fører sig frem med guldæg og lån til 100.000.
Jeg hilser dit koncept velkommen !
Husk lige at lave en drive-in anlæg ved motorvejsfrakørsel - og du har en sikker, fast kunde !
Med venlig hilsen
- René R. Nygaard
  Optimering af IT systemer med 800%....
Ha ha det skal jeg gøre.. du får sku også rabat oven i hatten..

Vedr. Farsø sparkasse.. gælder det også hvis man som privat person er i RKI??? det er jeg nemlig ikke sikker på! Men hva hvis nu man stiller sit inventar som sikkerhed!!!?? Nogen der ved det..
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:12
Dato: 11/25/2005 3:08:06 PM Forfatter: future
Vedr. Farsø sparkasse.. gælder det også hvis man som privat person er i RKI??? det er jeg nemlig ikke sikker på! Men hva hvis nu man stiller sit inventar som sikkerhed!!!?? Nogen der ved det..

Det er jeg helt sikker på, at de ved alt om i Farsø Sparekasse.
Forbered dig godt og ring til dem.

mvh Hans
Fra 9240 Nibe
Tilmeldt 22. Sep 05
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 15:13

Jeg føler at Sparekassen Farsø fokuserer mere på "guldægget" end på baggrund osv.

Du kan evt. prøve at ringe til Hans Jensen på 9949 1437.
Jeg kender hverken Sparekassen eller Hans specielt godt - kun fra en længere samtale på en messe....

Med venlig hilsen
 - René R. Nygaard
Tilmeldt 2. Aug 05
Skrevet kl. 15:42
Dato: 11/25/2005 3:12:41 PM Forfatter: René R. Nygaard

Jeg føler at Sparekassen Farsø fokuserer mere på ''guldægget'' end på baggrund osv.

Du kan evt. prøve at ringe til Hans Jensen på 9949 1437.
Jeg kender hverken Sparekassen eller Hans specielt godt - kun fra en længere samtale på en messe....
Med venlig hilsen
- René R. Nygaard

Har haft en længere samtale med hans. Men som det altid har været tilfældet så tør banken ikke pga. min rki. situation.. Den holdning forstår jeg udemærket, men samtidig meget frustreret over det da de kan se at mine aftaler er overholdt!! derfor vil jeg heller ikke involvere banker fordi jeg sku er træt af deres holdning.. private investoere er vejen ud af det.. Men tak for rådet alligevel..

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 14:49

Kære Rachid,

Det er helt sikkert, at du skal glemme banker etc. hvis du står i RKI. En bank driver en forretning, som du vil drive din. Og der er to "problemer" ved at låne penge til dig. 1. Du står i RKI. 2. Du starter en forretning helt fra bunden. Der er alt for stor risiko for banken, hvis de låner dig pengene. Du kan, som du også selv har indset, gå til private investorer, men der er renten ret høj.

Du skriver ikke meget om dit projekt, hvilket er en god ide. Men jeg tænker blot, hvad skal du bruge alle de penge til? Du har selv investeret en opsparing, samt du stadig skal bruge kr. 60.000,-? Mit råd til dig vil helt sikkert være, at du ikke skal kaste dig ud i flere lån, men du skal heller ikke give op. Så hvorfor ikke starte med antal stande, som du har råd til med de penge du råder over nu, og derefter udvide med flere stande, når du har tjent på din forretning?

Noget andet du også lige skal være klar over er, at selvom du ikke stod i RKI, er det ikke bare lige at gå i banken og låne til et helt nyt projekt. Bankerne er desværre alt for forsigtige, men det er alle der driver en forretning vel....

Pøj pøj med det.. Jeg håber det lykkes for dig..

mvh
William Atak

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 16:17
Rachid, jeg har for nogle dage siden sendt dig en mail, da dit projekt lyder spændende, men har desværre ikke hørt fra dig... ?
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)