Hej alle, Jeg har et par gange deltaget i debatter om hvorvidt folk bør starte debatter i salgstråde. Det er efter min bedste overbevisning rigtig dårlig stil at gå ind og sætte en opretter af en salgstråd i en situation hvor vedkommende skal forklare sig offentligt overfor kritiske spørgsmål der ofte stilles af folk uden reel interesse i at købe det udbudte. Disse folk har enten bare en mening om hvad det udbudte nu også bør sælges for, eller også er de i værste fald bare medløbere der vil komme lidt ekstra benzin på bålet. Problematikken i debatter i salgstråde er efter min mening, at sælger bliver tvunget til at forholde sig til denne støj i hans tråd. Hvis han forholder sig tavs har han sikkert noget at skjule. Hvis han udtrykker sin irritation over disse indlæg har han sikkert noget at skjule. Hvis han ikke ønsker at offentliggøre de sidste 2 års fulde regnskab i tråden, har han sikkert noget at skjule. Alt i alt er det en rigtig møgsituation at komme i for sælger, for uanset hvad han gør - med mindre det er at svare troligt og høfligt på samtlige spørgsmål der bliver stillet - så risikerer han at komme til at stå i dårligt lys. Hvad synes I andre, er det i orden med de debatter i salgstråde, eller er det dårlig skik? Jeg har prøvet at oprette denne afstemning, men det er min første, så hvis I mangler svarmuligheder må I endelig sige til :) Med venlig hilsen Tommy
Er det i orden at blande sig i salgstråde uden reel interesse i det udbudte?
|
Når man opretter et indlæg, har man mulighed for at angive, at indlægget skal være låst, så andre ikke kan svare - det kan man gøre under Indstillinger. På den måde kan man frit oprette en salgstråd, hvor man kan informere om tilbud m.v., uden risiko for en stor debat om priser.
Min holdning til emnet er dog, at Amino er et debat-forum - altså et sted man kan komme for at debattere emner. Benytter opretter ikke muligheden for at låse sit indlæg, må han/hun derfor acceptere, at debatten foregår i tråden, præcis som i alle andre indlæg. Kan opretter ikke forklare prisen på en service, leveringstiden på et produkt eller andet, bør opretter låse tråden og tage den slags snakke over private beskeder eller e-mail.
Hvis man lader det være op til opretter at beslutte, om diskussionen skal foregå i salgstråden, slipper Aminos moderatorer for at bruge tid på at blande sig i den slags tråde, og har dermed mere tid til at slå ned på de debatter, hvor det i sandhed er nødvendigt. Som du nok kan fornemme, har jeg stemt ja. :)