Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salgstråde - Bør de være til debat?

Side 1 ud af 5 (45 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle,

Jeg har et par gange deltaget i debatter om hvorvidt folk bør starte debatter i salgstråde.

Det er efter min bedste overbevisning rigtig dårlig stil at gå ind og sætte en opretter af en salgstråd i en situation hvor vedkommende skal forklare sig offentligt overfor kritiske spørgsmål der ofte stilles af folk uden reel interesse i at købe det udbudte.

Disse folk har enten bare en mening om hvad det udbudte nu også bør sælges for, eller også er de i værste fald bare medløbere der vil komme lidt ekstra benzin på bålet.

Problematikken i debatter i salgstråde er efter min mening, at sælger bliver tvunget til at forholde sig til denne støj i hans tråd. Hvis han forholder sig tavs har han sikkert noget at skjule. Hvis han udtrykker sin irritation over disse indlæg har han sikkert noget at skjule. Hvis han ikke ønsker at offentliggøre de sidste 2 års fulde regnskab i tråden, har han sikkert noget at skjule.

Alt i alt er det en rigtig møgsituation at komme i for sælger, for uanset hvad han gør - med mindre det er at svare troligt og høfligt på samtlige spørgsmål der bliver stillet - så risikerer han at komme til at stå i dårligt lys.

Hvad synes I andre, er det i orden med de debatter i salgstråde, eller er det dårlig skik?

Jeg har prøvet at oprette denne afstemning, men det er min første, så hvis I mangler svarmuligheder må I endelig sige til :)

Med venlig hilsen

Tommy

Er det i orden at blande sig i salgstråde uden reel interesse i det udbudte?

• Ja (55,1%)
  • Nej (44,9%)
  • Totalt antal stemmer: 49
Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 13:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Når man opretter et indlæg, har man mulighed for at angive, at indlægget skal være låst, så andre ikke kan svare - det kan man gøre under Indstillinger. På den måde kan man frit oprette en salgstråd, hvor man kan informere om tilbud m.v., uden risiko for en stor debat om priser. 

Min holdning til emnet er dog, at Amino er et debat-forum - altså et sted man kan komme for at debattere emner. Benytter opretter ikke muligheden for at låse sit indlæg, må han/hun derfor acceptere, at debatten foregår i tråden, præcis som i alle andre indlæg. Kan opretter ikke forklare prisen på en service, leveringstiden på et produkt eller andet, bør opretter låse tråden og tage den slags snakke over private beskeder eller e-mail. 

Hvis man lader det være op til opretter at beslutte, om diskussionen skal foregå i salgstråden, slipper Aminos moderatorer for at bruge tid på at blande sig i den slags tråde, og har dermed mere tid til at slå ned på de debatter, hvor det i sandhed er nødvendigt. Som du nok kan fornemme, har jeg stemt ja. :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:34

Hej Tommy.
Jeg har fuld forståelse for din frustration. I min verden, så kan vi ikke stille betingelser og lave begrænsninger – da konflikterne er en del af det ”frie liv” på nettet – i medgang og i modgang.

Hvis jeg må anbefale: Du må kigge ind ad og finde ud af, hvordan du forholde dig til konflikterene og samtidigt opnå dit formål, med din tråd.

En måde at gøre dette på, er at forberede dig på alle de negative input, der måtte komme, før du lægger din tråd ud. Så du ved, hvad du skal svare for at dreje samtalen hen i den retning, du vil have den. Ligesom når dine kunder har indvendinger, så skal du også forholde dig til dem og samtidig styre samtalen hen på det der er interessant at snakke om.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 13:37

Hej David,

Tak for dit svar :o)

Jeg var ikke klar over at det var muligt at låse sin tråd. Det er selvfølgelig en rigtig god feature.

Det der bare falder mig for brystet i de debatter er, at det stort set altid ender med at trådstarter fremstår som en der forsøger at holde noget skjult, når der ikke svares beredvilligt på samtlige spørgsmål.

Med venlig hilsen

Tommy

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 13:46

Hej Glenn,

Glenn Kibsgaard:

Hvis jeg må anbefale: Du må kigge ind ad og finde ud af, hvordan du forholde dig til konflikterene og samtidigt opnå dit formål, med din tråd.

En måde at gøre dette på, er at forberede dig på alle de negative input, der måtte komme, før du lægger din tråd ud. Så du ved, hvad du skal svare for at dreje samtalen hen i den retning, du vil have den.

Nu er det mere generelt, da jeg ikke pt. har en salgstråd slået op. Men som du også kan se i mit svar til David, så er det der irriterer mig, at man som sælger stort set kun kan ende i den tabende del af sådan en tråd, med mindre man er klar til at lægge ALT omkring det udbudte til offentlig skue.

Glenn Kibsgaard:

Ligesom når dine kunder har indvendinger, så skal du også forholde dig til dem og samtidig styre samtalen hen på det der er interessant at snakke om.

Denne del er jeg så helt uenig i. Her drejer det sig netop ikke om kunder, men om deltagere der er med bare for debattens skyld og ikke fordi at de har en decideret interesse i at købe det udbudte.

Med venlig hilsen

Tommy

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 13:48

@Tommy, jeg glæder mig til at se resultatet på denne afstemning. For du har ihvertfald intet gjort for at få et objektivt resultat, da du i din afstemning taler for det ene svar. :)

Nå men mit svar, var nu et klart ja.

Jeg er som sådan ligeglad med hvad dem der svarer, har af baggrund og interesse, i at svare. Det jeg hæfter mig ved, er at trådstarter vælger at gå ind på et debatforum og oprette en salgstråd. Så det er altså trådstarter der er ansvarlig for "præmisserne" omkring tråden. Han/hun kan vælge at låse tråden eller bare bruge de andre services som der er tilrådighed på amino.dk.

Men jeg vil gerne give dig ret i, at mange at indlæggene er dårlig stil, men det er stadig trådstarter der selv har valgt det... hele vejen igennem.Det svarer lidt til at sige, at der står 100 mennesker på en fodboldbane, men ingen af dem må spille fodbold, da 3 mener at det er fodboldfri dag.

Så det er et debatforum og hvis det skal være anderledes, skal amino.dk tage stilling til "området", tilbud m.m..

Men fedt du bringer det op Tommy, når nu det går dig på.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 13:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Detaljer om ydelsen skal selvfølgelig være til debat, så eventuelle kunder ved hvad de får.

Nedladende kommentarer om prisen bør ikke forekomme. Har man en mening om prisen på en anden Aminos produkt bør man holde den for sig selv. Jeg har selv deltaget i et par tråde omkring netop dette, bl.a. en person der ønsker at sælge WordPress-løsninger hvor især en person himler op om alt muligt uden at kende tilbudets detaljer. 

I den situation mener jeg det er okay at spørge ind til detaljer i tilbudet, men ens mening om prisen holder man for sig selv.

Debat om selve ydelsen er altid godt i salgstråde hvis man sælger et ordenligt produkt. Hvis jeg vil sælge en ydelse vil jeg helst have så mange spørgsmål som overhovedte muligt så jeg kan fortælle mest muligt om den ydelse jeg sælger. Jeg gider dog ikke have negative kommentarer omkring prisen fra folk der ikke kender tilbudets detaljer.

Så kort sagt (efter min mening):

Det er okay at spørge ind til ydelsen, men prisen bør være en sag mellem kunde og udbyder og ikke mellem 16-årig debatør som intet ved og udbyderSmile

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 13:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Obuni - House of Creativity:

Det der bare falder mig for brystet i de debatter er, at det stort set altid ender med at trådstarter fremstår som en der forsøger at holde noget skjult, når der ikke svares beredvilligt på samtlige spørgsmål.

Personligt har jeg fuld forståelse for, at trådstarter ikke har tid til eller ønsker at svare på visse spørgsmål, særligt i et åbent forum. Jeg er dog enig med dig i, at der nok er nogen, der ikke har denne forståelse. 

Trådstarter bør, som jeg nævnte i mit første indlæg, indse, at han opretter et indlæg på et debatforum, og at det ikke kan sidestilles med en bannerannonce på bt.dk eller en avisannonce. Et debatforum fører til debat, hvis tråden ikke er låst - sådan vil det altid være. 

Amino er et af de få fora, hvor man som bruger kan få lov til at reklamere for sig selv eller sine produkter med Aminos accept. Det er yderst sjældent at se, og det er nok også derfor, at det er så problematisk. Som bruger vil man ofte være vænnet til, at den type annoncering ikke er velset på fora, og derfor er nogle brugere negativt stemt idet de ser et annonceindlæg, uagtet at det er accepteret på Amino. Det tror jeg er medvirkende til de negative reaktioner, der ofte kommer, og det tror jeg desværre aldrig man kommer til at undgå. Låsen på tråden ser jeg som eneste løsning, med mindre man som opretter har tid og lyst til at besvare alle typer spørgsmål. For som du nævner: Oftest er de mest negative dem, der alligevel ikke har i sinde at købe af opretter. 

Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 13:51

Hej Tommy.

Jeg vil give dig fuldstændig ret, der er efterhånden en tendens til at mange af salgstrådene "kører af sporet".

Hvis der er tale om salg af et website, så har trådstarter også den mulighed, at sætte siden til salg på Amino´s virksomhedsbørs, så undgår man den "fri" debat.

Dbh Tom

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 13:57

Tom Donbæk:

Hvis der er tale om salg af et website, så har trådstarter også den mulighed, at sætte siden til salg på Amino´s virksomhedsbørs, så undgår man den "fri" debat.

Det er jo både rigtigt og forkert, muligheden foreligger JA, men der er et brgrænset antal Amino brugere der kan se annoncen hvis man ikke kan/vil betale for at bruge Virksomhedsbørsen, sådan fungerer den, hvis man er gratist kan kun et meget begrænset udvalg se din annonce.

Dette bare lige til information til dem der snakker om brug af virksomhedsbørsen, den er der men i et brgrænset "udvalg" for gratisterne.

Best regards

Side 1 ud af 5 (45 indlæg)