Jeg skal købe et nyt 5.1 system, og er kommet meget i tvivl om hvad jeg skal vælge. Egentlig vil jeg bare finde det bedst mulige til max 2.500. Det er overhovedet ikke noget krav at der skal være nogen Blu-ray afspiller indbygget, da jeg alligevel skal køre det hele over en computer, så det er kun et meget lille plus.
Jeg har faktisk forudbestilt dette Pioneer sæt hos ElGiganten, da det umiddelbart var det bedste jeg kunne finde, eftersom at det er sat ned fra 5.000 til 2.500 og at det har 1100 Watt.
Men jeg har også kigget på Logitech nye afløser til deres meget populære Z-5500: Z906 som også ligger omkring 2.500. Det har halvt så mange Watt, men noget siger mig at det vil være mindst lige så godt til film og spil alligevel?
Er virkelig i tvivl, så jeg håber meget på at i har nogle erfaringer med nogle af sættene eller at i kan sætte en finger på noget som trækker mod den ene eller den anden. Jeg er også meget åben over for et helt 3. eller 4. alternativ!
Skal hente det på onsdag, så håber på nogle hurtige svar :) På forhånd tak!
Jeg satte det nye Z906 op i sidste uge og det spiller bare så møgfedt! :) Elsker at skrue op for det da det giver den bedste lyd med de THX satelitter :D
Jeg har ikke hørt Pioneer sættet og kan derfor ikke komme med en direkte konklusion af hvilken der vil være bedst for dig :)
Jeg har selv Z-5500.. men jeg har hørt noget om at Z-5500'eren har lidt problemer med at diskanterne går i stykker deri.. har forhørt mig ved min kontaktperson hos Logitech og det burde ikke ske ved Z906.. (Men i nogle tilfælde skal de vel bare sige det?)
Personligt ville jeg holde mig til Logitech da jeg ved at det er virkelig god lyd jeg får med THX der :)
Jeg satte det nye Z906 op i sidste uge og det spiller bare så møgfedt! :) Elsker at skrue op for det da det giver den bedste lyd med de THX satelitter :D
Jeg har ikke hørt Pioneer sættet og kan derfor ikke komme med en direkte konklusion af hvilken der vil være bedst for dig :)
Jeg har selv Z-5500.. men jeg har hørt noget om at Z-5500'eren har lidt problemer med at diskanterne går i stykker deri.. har forhørt mig ved min kontaktperson hos Logitech og det burde ikke ske ved Z906.. (Men i nogle tilfælde skal de vel bare sige det?)
Personligt ville jeg holde mig til Logitech da jeg ved at det er virkelig god lyd jeg får med THX der :)
Håber det hjalp dig lidt :)
Super fedt med det hurtige svar! :)
Der er desværre ikke så meget at finde om det Pioneer sæt, men der står flere steder at det ikke kan spille så højt, hvilket ikke er helt optimalt ;)
Jeg har det sidste års tid haft Edifier's S550 som jeg har været meget tilfreds med. Det gik bare i stykker, og jeg fik mine penge tilbage. Men ønsker ikke at købe et nyt sæt, dels fordi at der ikke er særlig mange tilslutningsmuligheder, og dels fordi det er for dyrt (jeg fik det til indkøbspris dengang gennem mit arbejde).
Hvordan fungerer det med vægmontering af Z906? Og følger det med i æsken? :)
Og endelig byd ind med ALLE tanker, erfaringer og alternativer allesammen!
Der følger ikke noget med til vægmontering i kassen.. (Rimelig lamt hvilket jeg ved, flere også har meldt ud til Logitech)
nå men skide være med det.. de beslag du kan finde til BOSE, altså VESA beslag, passer dertil og der kan du også finde nogle billige i Elgiganten :)
Du får jo alligevel mange tilslutningsmuligheder med i det nye Z906 og du vil blive imponeret over den lyd det leverer! Men pas på at du ikke lader dig rive med for de små enheder har ikke godt af det.. som sagt har Z5500 det problem og min er også begyndt på det fordi jeg lige ville høre liiiidt højere musik :P
Der følger ikke noget med til vægmontering i kassen.. (Rimelig lamt hvilket jeg ved, flere også har meldt ud til Logitech)
nå men skide være med det.. de beslag du kan finde til BOSE, altså VESA beslag, passer dertil og der kan du også finde nogle billige i Elgiganten :)
Du får jo alligevel mange tilslutningsmuligheder med i det nye Z906 og du vil blive imponeret over den lyd det leverer! Men pas på at du ikke lader dig rive med for de små enheder har ikke godt af det.. som sagt har Z5500 det problem og min er også begyndt på det fordi jeg lige ville høre liiiidt højere musik :P
Alternativer i den prisklasse?
INGEN!
Ja det er da godt nok for ringe!
Men lyder jo rigtig godt ind til videre, og mange tak for det :)
Håber at der er nogle der har nogle kommentarer til Pioneer sættet, da det nok trods alt stadig er det jeg helder mest til, da jeg tror at lydkvaliteten er bedre i dem?
På den anden side.. hvorfor smutter du ikke bare ned på mandag og hører begge anlæg? eller køber Pioneer og returnerer det hvis du ikke er tilfreds? ;)
Ja det er rigtigt, jeg må lige snakke med dem derhenne, tror bare ikke at der er mulighed for at høre dem begge i butikken, men det må de jo arrangere så! ;)