Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mødebooking - Søger gode (og dårlige) oplevelser

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg sidder som marketing ansvarlig i en mindre dansk virksomhed. I virksomheden bruger vi mange ressourcer på at book møder (efter opsamling af leadhjemmeside). Vi har ingen ansatte som kun laver mødebooking og vi har derfor en fornemmelse af at det kunne gøres langt bedre, billigere og mere effektivt.

Det valg vi nu skal træffe, er om vi skal satse og ansatte en reel mødebooker, eller om vi skal benytte os af et mødebookings bureau. Jeg har gennem netværk hørt forskellige erfaringer med mødebookings bureauer, og jeg synes det er svært at konkludere hvorvidt det er pengene værd.

Formålet med dette indlæg er at opsamle endnu flere erfaringer og eventuelle anbefalinger af mødebookings bureauer, som kan ruste mig endnu bedre på, til at træffe den rigtig beslutning.

Jeg er blevet anbefalt Valeur mødebooking (http://www.valeur.dk/telemarketing/moedebooking/), men har endnu ikke kontaktet dem.

Altså:

- Har du/I benyttet mødebooking?

- Hvordan har resultaterne været?

- Er der noget man skal være særligt opmærksom på?

Jeg ser meget frem til at høre nogle af jeres gode råd.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 13:39

man kan göre meget selv.

Sörge for at man har styr på sagerne.

Feks brug af phonersystem, så man har styr på aftalerne.

Sende medarbejderne på salgskursus.

Tilmeldt 24. Jun 11
Skrevet kl. 14:35

Tak for input Michael :-)

Fra Tranbjerg
Tilmeldt 11. Jan 06
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 15:00

Sidder i netværk med Valeur telemarketing og hører kun godt om dem der. Vi (Novicell) har lavet deres hjemmeside og i hele processen var de meget professionelle, det samme hører jeg om deres mødebooking.

Det er "voksne" mennesker de har ansat, så det er ikke sælger Helge du får til at ringe for dig.

Håber du kan bruge det til noget.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:56

Hejsa.

At finde den rette samarbejdspartner, som du ved, er rigtig svær. Du gør dog det helt rigtige ved at søge anbefalinger og tidligere erfaringer.

Der er bare det, at deres oplevelser nødvendigvis bliver ikke lig dine, da der er flere faktorer der spiller ind.

På lige fod med min anbefaling her, så kan du også bruge de samme spørgsmål bare rette mod mødebooker.

Jeg håber, at  du finder den helt rigtige samarbejdspartner

Tilmeldt 24. Jun 11
Skrevet kl. 10:34

Tak for inputs Martin og Glenn.

Jeg kunne nu stadig godt tænke mig reelle erfaringer med mødebooking, fra folk som sidder på samme side af bordet som mig/os. Lad os se om der er nogle der dumper en i løbet af ugen..

Tilmeldt 13. Mar 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:35
Hvad er det for en type af mødebookning du søger? Har arbejdet på et par forskellige telemarketingskontorer inden jeg startede mit eget. Og må sige at kvaliteten kan svinge utroligt meget. En samarbejdspartner har været ret uheldig tidligere hen, når de har haft lavet aftaler med telemarketingskontorer, der findes mange som tror de er meget seriøse omkring det at booke møder, men forholdsvis få der faktisk er det, og som gør en ekstra indsats for at nå kundens krav om kvalitet og kvantitet.
Fra Skælskør
Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 37
Fra  Restlager24.dk Skrevet kl. 15:02

Hej

Jeg arbejder som leder for et telemarketingsbureau, der ligger i Slagelse.

Jeg vil gerne have lov at komme med et godt tilbud, hvis du ønsker det.

Der findes mange virksomheder,der arbejder med telemarketing, og der skal du finde det, som du synes virker mest profesionel. Prisen er ikke altafgørende i mine øjne, da du mange gange får hvad du betaler for.

Klaus Hansen

Fra København
Tilmeldt 30. Jun 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:31

Syntes det er et meget interessant indlæg, specielt da jeg i øjeblikket sidder i stort set samme situation som dig selv.

Derfor låner jeg lige tråden til at stille et par ekstra spørgsmål;

- Konceptet "No cure no pay" syntes meget populært, hos eksterne møde bookere. Jeg kunne godt tænke mig og høre om nogle har erfaringer med kvaliteten af bookede møder efter "No cure no pay" princippet? Yderligere om nogle har erfaringer med specifikke virksomheder som kan anbefales eller man bør holde sig fra.

Mvh,

Daniel 

Tilmeldt 13. Mar 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:57
No cure - no pay er et skide godt koncept! Vi bruger det i min virksomhed og har arbejdet ud fra den metode de sidste 3-4 års tid. Grunden til at jeg personligt er vild med den er, at hvis ikke der bliver lavet nogle kvalitetsmøder bliver størstedelen aflyst. Alt efter om det er til erhverv eller privatkunder. Det "tvinger" alle led på den anden side af bordet til at lave kvalitetssikring på møderne. For phoneren er interesseret i at have så lav en aflysningsprocent som muligt (hvis denne er på ren provision, hvilket jeg mener er den bedste aflønningsordning.) for der findes mange mennesker, som tror de er superhajer, men som hverken kan analysere stemmen hos kunden eller tilpasse sin tale til den enkelte kunde. De "superhajer" koster mange penge at satse på, hvis man aflønner på timebasis.
Men på den måde gør alle i televirksomheden en ekstra indsats for konstant at tjekke kvalitet og kvantitet. De phonere, som faktisk er gode til at "sælge" pr. Telefon, er også noget mere oplagte på at lave møder. Jeg var selv for 4 års tid tilbage på et kontor, hvor at man virkelig kunne se hvordan at timeløn blev til en siddepude, for phoner fik jo samme beløb, om de lavede 1 møde på en arbejdsdag eller 10. Rekrutteringen kan godt være lidt hårdere i og med, mange er bange for provision. Men når man har fundet de rigtige folk. Så knokler de virkelig også for det. Så alt i alt, no cure - no pay fungerer skide godt, hvis virksomheden der skal levere ydelsen er skruet rigtigt sammen. Kan kun nævne en enkelt virksomhed på stående fod, hvor jeg ALDRIG vil bestille en vare. Og det er fordi der sidder "mellemleder" der bruger det kontoret til stort set alt andet end arbejde (kontakt med unge kvindlige phonere).
Side 1 ud af 2 (16 indlæg)