Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ASP.NET c#

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 23. Dec 10
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino.

Jeg er igang med at tage web-integrator ( Koder hjemmesider ) uddannelsen på Roskilde Tekniske skole.

Jeg gennemførte for få måneder siden grundforløbet med et flot 10tal (På grundforløbet lærte vi hvad der er værd at vide om html, css, projektplaner og om at få en opgave og løse den.)

Nu har jeg på hovdeforløbet lige haft en introduktions uge til ASP.NET C# og skulle vælge om jeg ville have det, eller PHP som mit fremtidige fag.

Jeg valgte ASP.NET da jeg kom lidt skidt fra start med PHP og fordi at ASP.NET er mest efterspurgt.
Man kan det samme med begge sprog.

Nu har jeg leget lidt med Microsoft visual studios og det virker som om at jeg også skal til at lave meget om på den måde man koder HTML på osv. Er det bare mig der helt har misforstået det, eller?
(Får brugte jeg Dreamweaver og nu skal jeg bruge Microsoft visual studios.)

Jeg har sommerferie i 5 uger her fra på fredag og har tænkt mig at knokle igennem for at lærer det.

Er der nogle herinde som jeg evt. må prikke lidt til når jeg støder ind i problemer, eller som måske har nogle råd til hvad der er et must at se/læse på nette ? 

Håber at høre fra jer :) 

Med venlig hilsen
Martin 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Stortset alting du kan rende ind i ligger på nettet.

Så god sommerferie herfraBig Smile

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan med fordel kigge med her:

http://www.learndevnow.com/

Og bare rolig, tilbuddet på de $100 er der hele tiden, der kommer blot en ny udløbsdato på.

Det ligner lidt en tv-shop side, men indholdet fejler bestemt ikke noget og er så rigeligt pengene værd.

Tag evt. et kig på deres gratis previews først.

Venlig hilsen
Ole

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 481
Fra  GamerMus.dk Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin.

Jeg blev færdig som web-integrator i oktober sidste år. Det var så godt nok ASP.NET(VB.NET) og ikke C# desværre. Personligt er jeg lidt ked af at jeg ikke kunne vælge PHP, men det er nok mest fordi at VB.NET ikke bruges særlig mange steder da C# er mere brugt.

Vi startede også på grundforløbet med at lære HTML/CSS og jeg kunne ikke rigtigt mærke nogen forskel fra at kode mit HTML/CSS i notesblok til at kode det i Visual Studio. Jo Visual Studio hjælper en til at skrive koderne færdig, men ellers kunne jeg ikke rigtigt se forskellen.
Man kan jo både kode HTML og CSS i Visual Studio sammen med ASP.NET, så der skulle ikke gerne være nogen forskel på HTML og CSS i Dreamweaver og Visual Studio.

Det vi i hvertfald gjorde(jeg tog hovedforløbet i Aarhus) var at vi lærte at lave en MasterPage, som alle undersider er connectet til. Det kan du prøve at læse om og lege med i Visual Studio for jeg er næsten 100% sikker på at du kommer til at skulle bruge det på skolen. Ellers så bare prøv og leg med ASP.NET i Visual Studio, følg nogle guides, se om du kan programmere noget udfra de forskellige guides. Og se om du kan opbygge en hjemmeside hvor du smækker dit design op i HTML/CSS og koder dine funktioner i ASP.NET.

Du må meget gerne skrive en PB til mig hvis der er noget om uddannelsen du gerne vil vide så må jeg prøve at svare på dine spørgsmål så godt jeg kan(det ville ikke undre mig der var forskel på hvordan jeg blev undervist og hvordan du bliver undervist i Roskilde, men selvfølgelig minder det lidt om hinanden.) Jeg har godt nok ikke brugt mit ASP siden jeg stoppede på uddannelsen, men det betyder ikke så meget for dig da VB.NET og C# er lidt forskellige sprog, så jeg ville alligevel ikke kunne hjælpe dig med selve kodningen.

Du skriver bare til mig hvis det er! :-)

Mvh,
Daniel.

Edit: Du kan begynde her og så er der ellers en masse guides rundt over hele nettet. :-)

Find den gamer mus der passer til dine behov.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Der er en forskel, hvor du laver webforms - så vil du typisk bruge ASP.NET komponenter i stedet for HTML formular-elementer.

Men hvis du har nogle konkrete spørgsmål må du gerne skrive til mig. ;-)

Med venlig hilsen
Kim Bang

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

En af de helt store forskelle er at du går fra inline scripting til codebehind. Det betyder at du ikke så meget laver <?php ......?> eller <% %>, men derimod laver det i din codebehind, som "rigtig" kode.

Der er et andet større skift, med at du typisk bygger objektmodeller til at abstrahere dit datalag fra din præsentation. Din UI vil nu langt mere være en reflektion af din model og det er så på modellen du arbejder. Typisk gør man i PHP (meget generaliseret) det at man læser ud fra databasen og præsernterer det i sin UI. Med asp.net vil du typisk læse ud fra databasen ind i en objektstruktur, og så fylde forretningslogik på, for herefter at lade din UI reflektere din forretningsmodel.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Dobbelt post

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er videoer, gennemgange, forum osv GRATIS: http://www.asp.net/ Det er Microsofts egen side - og alt er gratis, ingen grund til at betale for det...

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 156
Fra  VirtualSprout Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Jeg er selv uddannet Web-integrator, men det var desværre også VB.NET vi lærte. 

Hvis du vil udvikle hjemmesider, vil jeg helt klart anbefale at du sætter dig grundigt ind i ASP.NET MVC - det er rigtig lækkert. 

Jeg ved ikke om du er villig til at betale for det, men Rob Connery's Tekpub videoer er fantastiske. For 30$ om måneden kan du få adgang til alle deres videoer - deriblandt en gennemgang af ASP.NET MVC3 og ASP.NET frameworket generelt. Det er også muligt at betale pr. år, og så får du mulighed for at downloade alle videoerne.

Jeg vil også foreslå dig at følge Scott Hanselman og Phil Haack, både på twitter og deres blogs - Haack er Program Manager for ASP.NET MVC og kommer dermed tit med gode råd og det nyeste nye indenfor MVC frameworket.

Hanselman har også en rigtig god (og sjov) podcast med forskellige gæster.

Dernæst er der selvfølgelig asp.net hjemmesiden, som også har en hel sektion omkring MVC.

Hvis jeg var dig ville jeg gå i gang med videoerne på asp.net/mvc og lave nogle af deres tutorials, hvor de laver en hel applikation, der får du en gang gennemgang af det hele og derefter er Stackoverflow fantastisk, hvis du er i tvivl om noget.

En anden brugbar resource kan være videoer fra de forskellige konferencer. Jeg har fundet mange gode råd via deres gennemgange af de forskellige teknologier. Channel9 har en del videoer fra forskellige konferencer, deriblandt MIX og TechEd

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Triple post - hvad sker der for Amino?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)