Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at deale med en hacker

Side 1 ud af 5 (45 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Holm Ingemann ApS Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Igennem længere tid har et af mine medier været udsat for hacking, cirka en gang om ugen.

Det er mega træls, for der skal bruges meget tid på at fixe problemet hver gang, og jeg mister både besøgende og derfor omsætning på det. Mediet er temmeligt stort, med mange besøgende. Der er oftest nogle hundrede online af gangen.

Sidste gang det skete, lykkedes det os at skaffe en IP på hackeren, og ved lidt snilde har vi fundet frem til bag"manden". Vi har fundet den præcise adresse, så normalt ville jeg ikke tøve med at indvolvere politiet samt sagsøge personen, men det viser sig nu at hackeren blot er 14 år.

Af erfaring ved jeg at man laver nogle dumme ting i den alder, så jeg ønsker egentlig ikke at indblande myndighederne i dette, da det ville kunne skade ham i lang tid efter.
Mit eneste ønske er egentlig blot at få hackering til at stoppe. 

Mit spørgsmål er så, om det ville være muligt for mig at sende et brev til ham/forældrene og forklare om konsekvenserne ved hacking, eller om jeg på en eller anden måde ville kunne komme i problemer ved dette?
Jeg vil nødigt selv ende i problemer ved at være flink, men ved af erfaring at dette tit sker i vores samfund.

Jeg håber på nogle gode input.

Tak på forhånd!

Arbejder med ejendomme i Aalborg gennem Holm Ingemann

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 11:40

Selvom han kun er 14 år, er han åbenbart meget bevidst over hvad han laver og at du mister omsætning er jo bestemt ikke godt.

Hvorfor ikke melde ham til politiet, så det får en konsekvens??? Og nej det kan ikke skade ham på lang sigt, han får højst et besøg af politiet og en forskrækkelse. Og så håber jeg hans forældre, tager det alvorligt.

Jeg havde ikke været 2 sek i tvivl, den havde landet hos politiet lige med det samme

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 11:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Hævnen er sød, bare smid politiet efter det lille fjols. Nøj jeg var blevet sur.

Tænk på at en 14 årig styre din forretning.

Mvh

Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 11:48

Rommy:
Mit spørgsmål er så, om det ville være muligt for mig at sende et brev til ham/forældrene og forklare om konsekvenserne ved hacking, eller om jeg på en eller anden måde ville kunne komme i problemer ved dette?

Jeg kan ikke se, hvordan du skulle kunne få problemer ved at skrive et brev til drengens forældre, og fortælle dem, hvad deres søn har foretaget sig - med mindre, du selv har overtrådt lovgivningen for at finde frem til ham.

Det må være noget af en øjenåbner - både for drengen selv og ikke mindst hans forældre - at få tilsendt et sådan brev, og hvis forældrerne ellers er deres ansvar bevidste, så vil du ikke få problemer med deres søn igen.

Ellers må du jo anmelde ham til politiet, som man normalt gør med den slags sager.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rommy:

Sidste gang det skete, lykkedes det os at skaffe en IP på hackeren, og ved lidt snilde har vi fundet frem til bag"manden". Vi har fundet den præcise adresse, så normalt ville jeg ikke tøve med at indvolvere politiet samt sagsøge personen, men det viser sig nu at hackeren blot er 14 år.

Af erfaring ved jeg at man laver nogle dumme ting i den alder, så jeg ønsker egentlig ikke at indblande myndighederne i dette, da det ville kunne skade ham i lang tid efter.
Mit eneste ønske er egentlig blot at få hackering til at stoppe. 

Ingen teenagere af den karakter stopper ved at du spørger dem pænt.

Det forbavser mig du overhovedet kan være i tvivl om hvorvidt du skal politianmelde en forbrydelse af den karakter. Ved ikke at gøre det lader du ham bare lege videre hos andre og udvikle sig og gøre endnu mere skade måske.

Men knægten skal varetægtsfængsles... og rystes til han smager sit eget....

Køb ren argan olie her

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 12:01

Rommy:
... at hackeren blot er 14 år. ...

... gør i øvrigt ingen forskel, da den kriminelle lavalder fra 1. juni 2010 blev sænket til 14 år.

Tilmeldt 21. Jun 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:12

Politianmeldelse kommer der 100% sikkert intet godt ud af.

Du kan ej heller være sikker på at den IP adr. du har er blevet brugt af ejeren.

En hacker bruger som regel ALDRIG sin egen ISP/IP.

Men hvis det er tilfældet:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Politi anmeldelse, kan jeg ikke se der skal komme noget godt ud af.

Nok nærmere at ham lærer af hans fejl, og ikke bruger hans egen ISP/IP fremover.

Og sandsynligvis at ønske hævn over en evt. politianmeldelse.

Hvorfor ikke tilbyde knægten at arb. for dit site og lukke de "huller/explorits" , som han tydeligvis har kendskab til ?.

Bare min mening.

Tilmeldt 21. Jun 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:13
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Politianmeldelse kommer der 100% sikkert intet godt ud af.

Du kan ej heller være sikker på at den IP adr. du har er blevet brugt af ejeren.

En hacker bruger som regel ALDRIG sin egen ISP/IP.

Men hvis det er tilfældet:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Politi anmeldelse, kan jeg ikke se der skal komme noget godt ud af.

Nok nærmere at ham lærer af hans fejl, og ikke bruger hans egen ISP/IP fremover.

Og sandsynligvis at ønske hævn over en evt. politianmeldelse.

Hvorfor ikke tilbyde knægten at arb. for dit site og lukke de "huller/explorits" , som han tydeligvis har kendskab til ?.

Bare min mening.

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 13:25

Jeg vil egentlig give goldparty ret, hvis han som 14 årig formår at finde huller på jeres side som i gentagne gange ikke kan få lukket, ville han så ikke kunne blive et godt aktiv

Hvem siger han som 14-årig er klar over at der er andre konsekvenser af hans handlinger, end at siden ikke fungerer lidt tid. Tvivler ihvertfald stærkt på at han sidder og målrettet går efter at få hjemmesiden nedlagt, lad vær med at bruge tid på at få givet ham en straf der alligevel ender med at være ingenting, brug ham istedet til din egen fordel, det kommer i begge længst med. 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Tilmeldt 24. Dec 09
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 13:28
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Har beskrevet hvordan jeg ville reagere i sådan en situation:

Indifferent -> MoonNo -> Super Angry ->  Automobile -> Person -> [Gun] -> Smile

Side 1 ud af 5 (45 indlæg)