Hej Aminoer. Igennem længere tid har et af mine medier været udsat for hacking, cirka en gang om ugen. Det er mega træls, for der skal bruges meget tid på at fixe problemet hver gang, og jeg mister både besøgende og derfor omsætning på det. Mediet er temmeligt stort, med mange besøgende. Der er oftest nogle hundrede online af gangen. Sidste gang det skete, lykkedes det os at skaffe en IP på hackeren, og ved lidt snilde har vi fundet frem til bag"manden". Vi har fundet den præcise adresse, så normalt ville jeg ikke tøve med at indvolvere politiet samt sagsøge personen, men det viser sig nu at hackeren blot er 14 år. Af erfaring ved jeg at man laver nogle dumme ting i den alder, så jeg ønsker egentlig ikke at indblande myndighederne i dette, da det ville kunne skade ham i lang tid efter. Mit spørgsmål er så, om det ville være muligt for mig at sende et brev til ham/forældrene og forklare om konsekvenserne ved hacking, eller om jeg på en eller anden måde ville kunne komme i problemer ved dette? Jeg håber på nogle gode input. Tak på forhånd! |
Selvom han kun er 14 år, er han åbenbart meget bevidst over hvad han laver og at du mister omsætning er jo bestemt ikke godt.
Hvorfor ikke melde ham til politiet, så det får en konsekvens??? Og nej det kan ikke skade ham på lang sigt, han får højst et besøg af politiet og en forskrækkelse. Og så håber jeg hans forældre, tager det alvorligt.
Jeg havde ikke været 2 sek i tvivl, den havde landet hos politiet lige med det samme