Hejsa Vi er i overblikket i gang med at skrive en forretningsplan, omhandlende en international hjemmeside, rettet mod rejsende især backpackere. Det er en hjemmeside med en masse nye tiltag indenfor rejseplanlægning som ikke findes på nettet i dag. Siden skal primært have sin indtjening igennem markedsføring. Men vi har alvorlige problemer med at vurderer hvor stor en markedsføringsindtjening siden kan give ved forskellige besøgstal. Jeg ved godt at meget at indtjeningen ikke bare kan måles ud fra besøgstal da det er efter Pay per click princippet. Ud over pay per click, vil der også være banner på siden. Vores spørgsmål er nu. Findes der nogle grundregler for markedsføringsindtjening som folk bruger til at lægge budget, eller stikker man bare en finger i vejret og gætter? Findes der et budgetteringsværktøj til markedsføringsindtjening på Internet? Vi har selv lavet nogle udregninger, dem vil jeg dog undlade at skrive her, stedet vil vi se om vi kan lokke folk til at komme med nogle bud på reklameindtægter?, som må vi vurdere hvorvidt vores er realistiske. Vi har givet bud på markedsføringsindtjeningen ved henholdsvis: 25000 besøgende pr mnd. 50000 besøgende pr mnd 100000 besøgende pr mnd. På forhold tak. Jacob Lauesen Justtravelinfo.com |
Markedsføringsindtjening på hjemmeside
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
- 1
Mikkel deMib har skrevet at man skal regne med mellem 2$ og 200$ pr 1000 sidevisninger :) Der er ikke andre måder at gøre det på end at prøve det af. Mit personlige gæt er, at I lander på 5-10$ pr 1000 visninger, hvis I er kompromisløse og sørger for at placerer reklamerne på de mest effektive steder på bekostning af indholdets placering. Bannere skal I ikke forvente jer meget af i forhold til AdSense. Måske er det bedre uden? Det siges at Google ikke just belønner sider med affiliate links. Hilsen Anders |
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
På AdSense delen er det rigtigt at det ligger mellem $2 og $200 - eller mere, men det btal kan man jo ikke rigtig bruge til så meget i budgetteringen. Jeg vil dog mene, at i rejsesegmentet burde kunne nå op på i hvert fald $20-30 eCPM - måske mere. Men det kræver så også en seriøs optimeringsindsats! I bør iøvrigt overveje andre revenue modeller også. Jeg skrev en lille top 5 over måder at tjene penge passivt på sit site forleden dag - inspireret af en af mine venners indlæg på en anden blog (Shoemoney). Man skal ikke vælge en, men flere modeller! Det handler om at skabe en form for "revenue-funnel" - en tragt, hvor brugerne sluses igennem flere forskellige revenue modeller. Hvis ikke du kan hente noget ud af dem med den første model, kommer den næste på banen osv. |
Godt med lidt ideer før vi for alvor går i gang med budget. men hvad gør større hjemmesideprojekter konkret når de lægger markedsføringsbudget? |
|
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)