Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføringsindtjening på hjemmeside

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Århus/Shanghai
Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :




Hejsa




 




Vi er i overblikket i gang med at skrive en forretningsplan, omhandlende en international hjemmeside, rettet mod rejsende især backpackere.




Det er en hjemmeside med en masse nye tiltag indenfor rejseplanlægning som ikke findes på nettet i dag.




Siden skal primært have sin indtjening igennem markedsføring.




Men vi har alvorlige problemer med at vurderer hvor stor en markedsføringsindtjening siden kan give ved forskellige besøgstal.




Jeg ved godt at meget at indtjeningen ikke bare kan måles ud fra besøgstal da det er efter Pay per click princippet.




Ud over pay per click, vil der også være banner på siden.




 




Vores spørgsmål er nu.




Findes der nogle grundregler for markedsføringsindtjening som folk bruger til at lægge budget, eller stikker man bare en finger i vejret og gætter?




Findes der et budgetteringsværktøj til markedsføringsindtjening på Internet?




Vi har selv lavet nogle udregninger, dem vil jeg dog undlade at skrive her, stedet vil vi se om vi kan lokke folk til at komme med nogle bud på reklameindtægter?, som må vi vurdere hvorvidt vores er realistiske.




 




Vi har givet bud på markedsføringsindtjeningen ved henholdsvis:




 




25000 besøgende pr mnd.




 




50000 besøgende pr mnd




 




100000 besøgende pr mnd.




 




 




På forhold tak.




 




Jacob Lauesen




Justtravelinfo.com




 








Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jacob

Mikkel deMib har skrevet at man skal regne med mellem 2$ og 200$ pr 1000 sidevisninger :)

Der er ikke andre måder at gøre det på end at prøve det af.

Mit personlige gæt er, at I lander på 5-10$ pr 1000 visninger, hvis I er kompromisløse og sørger for at placerer reklamerne på de mest effektive steder på bekostning af indholdets placering.

Bannere skal I ikke forvente jer meget af i forhold til AdSense. Måske er det bedre uden? Det siges at Google ikke just belønner sider med affiliate links.

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9732
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, med bannere skal i regne med ca. $0,5-1 CPM fra de store netværk. Sælger i reklamerne direkte kan det indbringe vsentligt mere - specielt når i først er etableret og kan (hvis I kæmper lidt) lave årsaftaler med udvalgte annoncører Det kan faktisk være rigtig godt.

På AdSense delen er det rigtigt at det ligger mellem $2 og $200 - eller mere, men det btal kan man jo ikke rigtig bruge til så meget i budgetteringen. Jeg vil dog mene, at i rejsesegmentet burde kunne nå op på i hvert fald $20-30 eCPM - måske mere. Men det kræver så også en seriøs optimeringsindsats!

I bør iøvrigt overveje andre revenue modeller også. Jeg skrev en lille top 5 over måder at tjene penge passivt på sit site forleden dag - inspireret af en af mine venners indlæg på en anden blog (Shoemoney).

Man skal ikke vælge en, men flere modeller! Det handler om at skabe en form for "revenue-funnel" - en tragt, hvor brugerne sluses igennem flere forskellige revenue modeller. Hvis ikke du kan hente noget ud af dem med den første model, kommer den næste på banen osv.
Fra Århus/Shanghai
Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Godt med lidt ideer før vi for alvor går i gang med budget.

 

men hvad gør større hjemmesideprojekter konkret når de lægger markedsføringsbudget?

 

 

 

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9732
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har været med til at beregne sådanne budgetter flere gange for meget store portaler. Man kan godt komme tættere på et rigtigt resultat, hvis man bruger den nødvendige tid på at undersøge sagerne i detaljer, men budgettet vil fortsat være behæftet med en del unøjagtigheder. Men sådan er det med det meste budgettering.
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)