Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook, få min information ud til mine fans

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Allinge
Tilmeldt 10. Jun 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Hvordan sikrer jeg mig at dem der "syntes om" mig får de beskeder jer skriver på min wall ?

Mvh.

Nicolai

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 23:11

Det korte svar: Det sker automatisk

Det lidt længere svar: Det handler bl.a. om kvaliteten af de opdateringer du sender ud. Facebook har et begreb som hedder Edgerank (læs her og her). Det betyder at de statusopdateringer som får mange kommentarer og likes får flere visninger over for brugerne. Man kan også opleve at hvis tre venner er forbundne og to interagerer med en opdatering fra en side, så bliver den vist på den tredjes væg.
Facebook vægter også indholdet forskelligt. Billeder får fx flere visninger end alm. opdateringer.

Ud over kvalitet og type handler det også om historik. Hvis du har venner (og sider) på Facebook, som du ikke har interageret med i lang tid, så bliver deres opdateringer rangeret lavere end dem du agerer med. Med den viden så bliver det pludselig heller ikke helt så interessant at have mange fans i forhold til at have engagerede fans :)

Det handler om at levere spændende indhold som folk interagerer med.

Søren

Fra Allinge
Tilmeldt 10. Jun 11
Skrevet kl. 00:34

Hej Søren,

tak for super svar, men jeg er ikke helt sikker på det med automatisk.

Min FB konstruktion er sådan her

Jeg har min egen private profil, fra den styrer jeg 4 firmasider,
men selvom jeg lader dem like hinanden, kan jeg ikke se disse wall updates på andre sider ?

Hvad kan det være jeg gør forkert, eller ser jeg bare ikke godt nok efter ?

Mvh.

Nicolai

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 09:57

Hej Nicolai

Borntours:
tak for super svar, men jeg er ikke helt sikker på det med automatisk.

Det er jeg :) Sider har som almindelige profiler også en nyhedsfeed - der vli du kunne se sådanne opdateringer. Men de bliver ikke postet på væggen af den side der synes om din.

Hvis det du søger er: At lave et opslag på side A, som automatisk postes på side B for at fans af side B kan se det, så sker det ikke automatisk. Du kan måske få en app som kan det - men det er spam:

Hvis jeg synes om en side, så har jeg også sagt ja til at få opdateringer fra den - ikke fra alle mulige andre.

Det du kan gøre er:

• dele de opdateringer du synes om - gerne med en forklaring på hvorfor linket er fedt. Du kan selv ændre overskriften på dine links og du kan ændre meta-beskrivelsen:
  • Tagge de andre sider i dine opdateringer ved at skrive @-og sidens navn. Her er en opdatering fra min private profil fx:

Men inden du går i gang med alt det her - så er det værd at tænke over hvad sociale medier egentlig er og hvordan man så kan bruge dem: 

Jeg har en god kammerat som handler med biler - han fortæller gladelige om sin interesse. Jeg ved godt at jeg kan købe en bil ved ham - men han har aldrig sagt: Kom og køb. Derfor går jeg til ham hvis jeg skal vide noget om biler. Og det er i høj grad sandsynligt at jeg kunne finde på at handle en bil i hans firma.

Hvis vi vender situationen rundt: Hver gang kammeraten og jeg mødes forsøger han at sælge mig en bil. Han taler aldrig om andet - det er salg, salg, salg --> så vil vi næppe ses så tit.

Og på Facebook er lunten kortere. Hvis du kunne skabe en side fyldt med insidertips til hvad man skal og kan se på Bornholm, så vil jeg tro at du har noget der holder på Facebook. Hvis du gerne vil lave reklamer, så prøv at tage et kik på de Facebooks eget reklamesystem - søg efter annoncer på Facebook.

Søren

Fra Allinge
Tilmeldt 10. Jun 11
Skrevet kl. 13:16

Søren Sjøgren:
Jeg har en god kammerat som handler med biler - han fortæller gladelige om sin interesse. Jeg ved godt at jeg kan købe en bil ved ham - men han har aldrig sagt: Kom og køb. Derfor går jeg til ham hvis jeg skal vide noget om biler. Og det er i høj grad sandsynligt at jeg kunne finde på at handle en bil i hans firma.

Du har 110 % ret, og det er netop det der er ideen med vores facebook side, vi vil jo gerne have en aktiv debat/opslagstavle hvor vi vækker folks interesse for at feriere på Bornholm, og så indimmellem sætte et frigodt tilbud på væggen, men primært vil vi helst at interesserret folk selv skriver om deres oplevelser, gode som dårlige, uploader deres billeder og har en dialog med os, og andre "fans".

Det er det jeg ser som det svære, det er jo nemt at bare uploade info/tilbud, men at få en reaktion,
det har jeg stadig lidt problemer med, men det kræver måske også lidt flere fans pt. 55.

Mvh.

Nicolai

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 08:20

Borntours:

... men primært vil vi helst at interesserret folk selv skriver om deres oplevelser, gode som dårlige, uploader deres billeder og har en dialog med os, og andre "fans".

Det er det jeg ser som det svære, det er jo nemt at bare uploade info/tilbud, men at få en reaktion,
det har jeg stadig lidt problemer med, men det kræver måske også lidt flere fans pt. 55.

Du bliver nødt til at være forgangseksempel for at vise et community, hvad "man" gør. Reglen om Facebooksider er at hvis ikke værten siger noget, så ryger siden ud i glemslen. Derfor kan det aldrig blive en opskrift på succes at sidde og vente på der sker noget.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)