Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

www.fcbarcelona-fan.dk (godt eller skidt navn?)

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon, jeg tror bestemt ikke at du vil komme i nogle problemer med at lave en fanside for Barcelona og derved heller ikke i klemme med de ting Jan nævner, hvis du blot kører siden som en ikke kommerciel-side - uden nogen form for reklamer og indtjening.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 17:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

mrsam:

Simon, jeg tror bestemt ikke at du vil komme i nogle problemer med at lave en fanside for Barcelona og derved heller ikke i klemme med de ting Jan nævner, hvis du blot kører siden som en ikke kommerciel-side - uden nogen form for reklamer og indtjening.

Kan se der har været en moderator ind over og det er også fint nok.

Så du mener det er i orden at man krænker andres registrerede varemærker bare man ikke tjener penge på det?

Og så har jeg vist spildt nok tid med at hjælpe folk her på Amino, for kan da se at alle er så vanvittigt kloge, så er der jo ikke behov for folk med erfaringer og viden Smile

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 18:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Entrepreneur - Jan:

Så du mener det er i orden at man krænker andres registrerede varemærker bare man ikke tjener penge på det?

Og så har jeg vist spildt nok tid med at hjælpe folk her på Amino, for kan da se at alle er så vanvittigt kloge, så er der jo ikke behov for folk med erfaringer og viden Smile

Bestemt ikke!
Men nu er der bare stor forskel på hvordan du krænker noget og det, at starte en fan side op omkring en sport / klub som lever af sine fans og opbakningen fra sine fans, vil næppe betragtes som at krænke et varemærke.
Folk behøver ikke at være vanvittige kloge (som du så fint hentyder til) for at have en anden mening end dig.

Jeg betvivler ikke din viden og er 100% sikker på, at du ret i hvad du skriver.
Min pointe er blot, at intention med siden, samt kulturen omkring sporten skal sættes i perspektiv.
En lille søgning på google af hvad jeg mener umiddelbart ser som top 10 klubber i europa, fortæller mig hurtigt, at 90% af de fan klubber / støtte sider der popper frem, er uafhængige (private) instanser af selve varemærket.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 11
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 18:42

Entrepreneur - Jan:

Jamen god vind med at begå dine første 3 fejltagelser (og måske de dyreste hvis du er uheldig).

1. Registrere et domænenavn hvoraf en del af navnet er et registreret varemærke som du så snylter på (som er mod regelsættet for .dk domæner.

2. At overtræde ophavsretsloven, da du ikke tilladelse til at bruge navnet

3. At overtræde markedsføringsloven, når dit site gå online

Vil det sige, at Danmarks største fcb-site (www.fcbarcelona.dk) overtræder de tre love?

Burde der ikke stå på deres site, at de har lov til alle disse ting?

Hvis man vil have kampagner på sit site, hvilket domænenavn kan du så bruge?

10 tekster á 500 ord til 1399,- SPAR 791 kr. Se mere på Billig-Skribent.dk

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 18:51

mrsam:

Entrepreneur - Jan:

Bestemt ikke!
Men nu er der bare stor forskel på hvordan du krænker noget og det, at starte en fan side op omkring en sport / klub som lever af sine fans og opbakningen fra sine fans, vil næppe betragtes som at krænke et varemærke.
Folk behøver ikke at være vanvittige kloge (som du så fint hentyder til) for at have en anden mening end dig.

Jeg betvivler ikke din viden og er 100% sikker på, at du ret i hvad du skriver.
Min pointe er blot, at intention med siden, samt kulturen omkring sporten skal sættes i perspektiv.
En lille søgning på google af hvad jeg mener umiddelbart ser som top 10 klubber i europa, fortæller mig hurtigt, at 90% af de fan klubber / støtte sider der popper frem, er uafhængige (private) instanser af selve varemærket.

Jeg har skam sat tingene i perspektiv, og det var der der førte frem til min beslutning om ikke at hjælpe folk der ikke vil forstå.

Jeg synes det er fint at unge mennesker bakker hinanden op i at overtræde flere love i jagten på at opfylde sine helhjertede ønsker. For det er ikke risikabelt bare man ikke tjener på det :)

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 19:07

Simon Andersen:

Vil det sige, at Danmarks største fcb-site (www.fcbarcelona.dk) overtræder de tre love?

Ja hvis ikke de har fået tilladelse fra FC Barcelona. Det er 100% sikkert de ikke har ophavsretten til mange af de ting de har på siden, hvorfor det enten er med tilladelse, meget dumdristigt eller FCB er ligeglade.

Burde der ikke stå på deres site, at de har lov til alle disse ting?

Nej behøver man ikke

Hvis man vil have kampagner på sit site, hvilket domænenavn kan du så bruge?

Du kan da sagtens bruge det navn du har udset dig, jeg gjorde bare opmærksom på at du kan komme alvorligt i klemme hvis ikke FCB mener det er passende. Og i min optik er det tåbeligt at starte noget helhjertet op som man risikerer bliver taget fra en, hvorfor det et bedre at vælge et navn der ikke bliver taget fra en..

Køb ren argan olie her

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 11
Skrevet kl. 19:18

Tak for de svar, du har styr på dit kram lyder det til :)

Men vil du ikke vurderer, at FCB er ligeglade, fordi der er en overstrøm af ting, som de så skulle tage stilling til og være sure over? Det er verdens største fodboldhold, så man må næsten forvente, at der er så mange forskellige ting som bruger deres navn.

Hvilket domænenavn vil du foreslå?

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 19:42

Simon Andersen:
Men vil du ikke vurderer, at FCB er ligeglade, fordi der er en overstrøm af ting, som de så skulle tage stilling til og være sure over? Det er verdens største fodboldhold, så man må næsten forvente, at der er så mange forskellige ting som bruger deres navn.

Jeg vil bestemt ikke vurdere at de er ligeglade. Klubber som FCB, ManU, RealM, Liverpool osv osv osv har størstedelen af deres indtjening fra mechandise i forbindelse med deres varemærker, hvilket er det der gør dem i stand til at købe de dyre spillere de gør.

Det er ikke sikkert FCB selv vil gøre noget,men hvad nu hvis FCB.dk har rettigheder til at anvende billeder, logoer m.v. og de så gør noget ved det?

Jimi Hove herinde fra har f.eks. mærket hvordan det er at overtræde varemærker som FCK, og det er aldrig sjovt.

Hvad bliver den næste idé du måske får så til? F.eks. t-shirts med FCB våbenskjold på? er det ok?

Hvis det var mig der var så passioneret som dig, og også gerne ville udnytte det kommercielt, så ville jeg finde et unikt navn der ikke indeholder FCB men f.eks. Barca og så ville jeg køre det hele vejen, for så ville dine læsere også synes det er fedt og du kunne selv lave dine egne Barca shirts/caps whatever uden at krænke nogen, men som køberne ville støtte fordi de synes du har en fed side og gør et godt stykke arbejde.

Et eksempel på den slags "hysteri" kan man se her på Amino med Amino kruset :) det er en eftertragtet vare, som ikke opfylder andet end at man kan bruge det til at drikke noget af, eller udstille det på sin hylde.. men ikke desto mindre er det kult at have et..

Hvis du vælger noget med FCB i, så begrænser du dig selv, og risikerer føromtalte ballade. Som orignal skal man lave noget originalt, og det behøver ikke altid være særligt kompliceret, men man får aldrig point for at "snylte" på andre.

Som jeg skrev tidligere, med god SEO og der kan du sikker få hjælp herinde, der kan du sikkert hurtigt komme på forsiden af Google og derved få besøgende.. uanset dit navn...

Se bare Lady Gaga der googles millioner af gange hver måned.. søger man på hende så kommer Billetlugen og Gaffa op på side 1 her i DK - og på Justin Bieber kommer Vi Unge op...

Og hverken Billetlugen, Gaffa eller Vi unge har noget med kunstnerne at gøre andet end de har skrevet om dem online..

Ved sægning på FCB kommer EB, Sporten, DR og selvfølgelig den danske fanklub op, så det er nemt for dig at blive nr. 2 på den side og tage flere af pladserne.

Køb ren argan olie her

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 11
Skrevet kl. 20:00

Tusind mange gange tak for det virkelig dybdegående svar - det kan bruges!

Jeg er nu overbevist om, at domænenavnet bliver noget med barca, så jeg ikke træder nogle over tæerne og ikke mindst træder mig selv over tæerne :)

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 20:09

Simon Andersen:
og ikke mindst træder mig selv over tæerne :)

Prøcis og så kan du bedre lade kreativiteten komme i føresædet og spekulere i det kommercielle også.

Og når din side er klar vil jeg gerne købe banner på den, hvis den er præsentabel Smile

Køb ren argan olie her

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)