Der findes altså andre trafikkilder end Google, men jeg ville aldrig drive en online portal uden at have Google som fokus område nr. 1 - Glem alt om at de har for meget magt og alt det der, og begynd at forbered dit site på Panda, og lav noget godt SEO.
Skriver omkring lån, kviklån og meget mere på www.Prestamo.dk - lån penge til dine drømme.
vær ikke så naiv at tro at Google tager sådan en beslutning uden den mindste Research
Det er jeg skam ikke. Jeg ved da godt at Google bruger al den information de har til rådighed, det er jo blandt andet derfor de kan levere så gode resultater som de gør, og at de er blevet så store som de er.
Mit indlæg her handler jo primært om hvad man gør for at mindske resultatet af en sur Google hvis det skulle ske. Divide and conquer.... MEN hvis Google er den ENESTE søgemaskine som folk bruger, så er det jo totalt lige meget hvor meget du spreder dig.
Se det var det jeg ledte efter..... (og lidt mere)
Email marketing har jeg ingen erfaring med. Hvad koster det, hvem laver det, hvor meget giver det?
Banner marketing: Bruger man de store netværk som TradeDoubler etc. så koster en kampagne mindst 25000 før de gider røre ved den. Så er der andre og mindre netværk som PartnerAds, og dem bruger jeg da også, men her er kvaliteten af de sider der viser bannerne også ofte lavere 8lige som prisen)
Så er der Facebook ads. Der har vi kørt nogle kampagner, men prisen var fkatisk markant højere end Google Adwords.
Jeg forstår godt at folk er begejstrede for Google. De laver en god søgemaskine, den er hurtig og finder det man søger efter. De laver også mange andre fede og gratis tjenester, alt sammen godt....
Men hvis man tænker over det, så kan der jo være rigtig mange virksomheder, som virkelig gør et seriøst stykke arbejde for at lave f.eks. et linkindex. hvis Google pludselig beslutter at nu er linkindex dårlige, så kan det jo resultere i at disse firmaer må lukke ned, nærmest fra den ene dag til den anden. Og det er her jeg mener at Google måske har fået for meget magt. Hvis en lille skrueknap i den store Google motor kan ende med at lukke 100 vis eller måske endda 1000 vis af sites, og tilhørende arbejdspladser, så er det sgu lidt farligt.
Hvis man har det så skal man SKYNDE sig at lave om på det! Det er en virkelig dårlig strategi, at satse hele sdin virksomhed på en gratis marketingkanal, som man af gode grunde ikke har fuld kontrol over.
Som en tommelfingerregel bør du i almindelighed aldrig få flere af dine kunder fra en enkelt marketingkanal, end at du kan noverleve hvis den pludselig falder bort. Ellers giver du hovednøglen til din virksomhed til nogle andre og det er ganske enkelt dumt.
Dette gælder også på annonceindtægtssiden - som f.eks. med AdSense. Hvis du gerne vil drive en langsigtet stabil virksomhed bliver du nødt til at sprede dine indtægter. Hvis 80% ligger på f.eks. AdSense så skal du bare være glad så længe det virker - og leve med det når det en dag dør. Jeg har selv haft indtægter på mange hundrede tusinde kroner på AdSense. En dag stoppede det pludseligt. Men det tudede jeg altså ikke over - jeg gik bare videre med andre ting :)
Hvis 80% ligger på f.eks. AdSense så skal du bare være glad så længe det virker - og leve med det når det en dag dør. Jeg har selv haft indtægter på mange hundrede tusinde kroner på AdSense. En dag stoppede det pludseligt. Men det tudede jeg altså ikke over - jeg gik bare videre med andre ting :)
Helt enig i dette! Tjente selv ca. 50000 pr. md. via Adsense på en shoppingportal, der så fik 'hug' af Google. Det var noget der kunne mærkes, men heldigvis arbejdede jeg med andre ting, så det var til at komme over. Men det viser at man SKAL sprede risikoen - det er en af de vigtigste opgaver for en virksomhedsleder.
Den anden meget vigtige opgave er at arbejde med muligheder som Mikael nævner. Man bør aldrig være tilfreds med det man har eller bruge sin nuværende marketingstrategi/indtjeningsstrategi som en sovepude.
Hvis der er risiko for at 'pandaen' rammer dit website, som jo er en prissammenligningstjeneste og måske derfor i farezonen, så skal du igang med det hårde arbejde.
Definér alle de måder du kan få trafik på og lav en målsætning for hvor stor en andel hver trafikkilde skal bidrage med indenfor en overskuelig tidshorisont. Og arbejd så på at nå det mål.