Hej Aminoer! Jeg vil gerne inspireres og kunne derfor godt tænke mig at høre, hvilke reklamer I valgte, da jeres web shop olign. gik i luften. Var det gennem aviserne, Google eller opslag på tanken. Hvad gjorde I? Jeg Googler, har opslag på arbejdet og i den lokale butik. Jeg har reklameret i lokalavisen (lille notits). Jeg forsøger at anbefale anstændigt på mit arbejde, ønsker ikke at overdrive! Deltager i fórskellige fora osv... Men ingen kunder. (Kun en sød Amino har købt i min shop.) Skal tiden arbejde for mig, eller skal jeg være mere på dupperne? Jeg ynker ikke, men mangler nogle råd. Tanja |
Hvilke reklamevalg traf I?
Din shop har haft ca. 2500 besøgende, og det har givet én kunde, siger du. Det giver en konverteringsgrad på 0,04% Jeg ville ikke bruge en krone mere på at markedsføre den shop, før jeg havde gjort noget alvorligt for at forøge konverteringsgraden. Den skal som absolut minimum op over 1% Hvad er det, der afholder kunderne fra at købe? Prøv at finde ud af det, ved at spørge dem, du kender. Jeg har tre hurtige fra hoften: 1) Man kan betale med visa, master card og pay pal, men ikke med Dankort. Ud over at det virker, som om du ikke rigtig har styr på, hvordan kunderne betaler, har du afskrevet alle de kunder, der kun har dankort. 2) Det skaber forvirring, at du har valgt at lægge billeder ind i kategorivisningerne, som for det første ikke er i samme størrelse (gør at siderne virker grafisk rodede), for det andet ikke er særlig pæne og for det tredje kun har en mere eller mindre søgt sammenhæng med produkterne (Hvad har en musikgruppe f.eks. med mælk og honning at gøre?). Og på nogle produkter har du sat et billede ind, som ikke er et billede af produktet, men måske af én, der har brugt det pågældende produkt? Og så det samme billede på 30 forskellige produkter. Det virker ikke særlig professionelt. 3) Din menu virker ikke særlig gennemtænkt. Sørg f.eks. for, at dine kategorier passer sammen - dufte, hudpleje, slankeprodukter og fødder er ord, der ikke hører sammen. Dufte, lotions, slankemidler, fodplejemidler hører sammen. Eller: Duft, hud, mave, fod (ok, en lidt søgt sammensætning mellem mave og slankemidler, så den skal du nok ikke tage) Der er meget mere, der kan gøres ved hjemmesiden. Der er mange steder på nettet, du kan læse gode råd (f.eks. Martin Thorborgs bog E-pusher, som kan downloades i en light-version). Benyt dig af det, lær så meget, du kan. Vær meget disciplineret med billedstørrelser og produktvisninger. Køb dig evt. til lidt hjælp omkring det overordnede layout og de vigtigste tekster - det behøver ikke at være så dyrt, sammenlignet med det, du sætter til ved at annoncere uden at få noget ud af det. Kristian |
Ja, den med musikgruppen... der skal man nok være i min alder og huske Israels deltagelse i MGP. De hed Milk and Honey. *S* Den med de mange samme billeder er der en forklaring til. Jeg må ikke vise produkterne eller personen. De er beskyttede. Har forklaret dette under informationsdelen. Men er klar over at folk ikke læser dette. Det var mit forsvar. ![]() Resten har du helt og aldeles ret i. Har overvejet dankortløsningen. Men det er jo svært at spytte penge i noget, hvis det ikke er det der er galt. Svær balance og ikke nemt når man er nødt til at være lidt nærrig. Men din kritik er velkommen og brugbar. Må man spørge om der er noget der trods alt fungerer? Jeg har valgt at oversigten under varegruppen skal være så lille som mulig. Jeg synes det var forvirrende med de mange forskellige grupper. Synes det giver større overblik at der kun er 5 kategorier. Men jeg tager måske fejl? Tanja |
Jeg ser, at du allerede har gjort noget ved siden, og synes også, at det har hjulpet. Hvad kunderne så siger, vil jo vise sig. En af de gode ting er, at mange af dine modelbilleder er rigtig flotte. Måske kan det kompensere lidt for de manglende produktbilleder? Du har generelt nogle pæne billeder i øverste højre hjørne, som ikoner på de forskellige kategorier. Dog synes jeg, at forside-ikonet med indkøbsvognen er grimt. Sæt en blomst eller noget andet smukt der, i stedet... Dankortproblematikken - tja, er det ikke bare 1000 kr. pr. år + 2 kr. pr. salg? Sammenlignet med de øvrige omkostninger er det vel ikke galt? Kristian |
Hej Kristian. Tak for det. Indkøbsikonet symboliserer at jeg støtter ENGODSAG..... men du har ret. Ser måske lidt kikset ud der. Tak for din kritik, den bruges... og ja 1000 kr pr år er ikke meget. Overvejer kraftigt! ![]() Modelbillederne synes jeg selv er lidt sjove. Men jeg vil gøre dem mere ens i størrelserne. Nu skal jeg blot finde en farve der kan afløse de grå "bjælker". __________________________ Hej Salgskonsulenten. Jeg takker for din hjælp! Tro mig, det luner. ![]() Tanja |
Hej Kristian / Andre aminoer Hvordan kan Du / I se hvor mange besøgende der har været forbi på en side. Du må jo have de ca.2500 besøgende et eller andet sted fra. Kan man gå ind et eller andet sted og se hvor mange der besøger en side. MVH. Thomas Bonde |
Tanja har en tæller nederst på sin side; det er den, jeg har set. Hvis ikke hjemmesiden præsenterer sit besøgstal i en counter, kan man ikke umiddelbart finde ud af, hvor mange besøgende, den har. Chart.dk har en gratis counter, hvis man er privat eller forening, ellers koster den 900 kr. årligt, men så har den også andre funktioner. Hvis man har webhotel på surftown kan man også installere en counter derfra. Man kan givetvis også downloade en gratis counter fra nettet, jeg ved bare ikke hvor. Kristian |
Hej Kristian Tak for dit svar, jeg mente heller ikke det var så nemt at hold øje med andres sider. Jeg måler/ sammenligner mig selv med nogle af mine kollegaer på www.alexa.com for at se hvordan jeg er listet i forhold til dem, men de måler desværre kun på dem der er tilknyttet alexa, men det virker ellers ret godt. Mvh. Thomas Bonde PS. Undskyld jeg kom over i et helt andet emne i denne tråd |
Du kan downloade en counter her: http://www.counterdata.com/ www.newbie.dk har også nogen, samt andre sjove ting gratis. Tanja |