Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling via sms

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har læst om websider, hvor kunden kan betale for vare og tjenester via en sms.

Er der nogen, som ved hvordan det virker og hvordan man får lavet det til ens eget webside (altså tips til hvor jeg kan henvende mig)?

Er der nogen her, som allerede har det - hvad er jeres erfaringer godt/dårligt?

På forhånd tak
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Du skal have fat i en content provider. De helt store content providere tager sig kun af kunder med en enorm volumen, men der findes et hav af underleverandører og små udbydere. Her er et eksempel på en af de mindre af slagsen:
 
 
De opkræver forskellige takster og så vidt vides til at handle med, særligt hvis du forventer, at du kan komme op i en hvis volumen. Så du må "shoppe" lidt omkring og indhente tilbud.
 
Jeg har ingen praktisk erfaring med at handle med en content provider, så det er lige hvad jeg har at byde på.
Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Måden det fungerer på, er at du sender en SMS med en bestemt kode (keyword) til et bestemt nummer som f.eks. 1234 (som TV2 bruger). Eksempelvis brugte TV2 det i "Huset", hvor du sendte "hus a" til 1234.
 
Efterfølgende får du en SMS fra TV2, som bekræftelse på at du har stemt og deltaget i konkurrencen. Denne SMS er såkaldt overtakseret, hvor du betaler 5 kr. + alm. SMS-takst. De 5 kr. går ikke udelukkende i TV2''s lomme, da der også er nogle omkostninger til teleselskaberne.
 
Et keyword koster typisk 2.500 kr. ekskl. moms og det er et engangsbeløb. Ved en overtaksering på f.eks. 5 kr. vil du typisk få udbetalt 2 - 2,50 kr.
 
Jeg håber det var svar nok, indtil videre. Ellers er du selvfølgelig velkommen til at vende tilbage igen.
 
 

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Her er en liste over content providere:
 
http://tinyurl.com/a8rae
 
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 11/22/2005 9:30:54 AM Forfatter: Kurt Moskjær Andersen
 
 De 5 kr. går ikke udelukkende i TV2''s lomme, da der også er nogle omkostninger til teleselskaberne.
 
 
Jeg er ikke så sikker på at TV2 ser ret meget af det beløb. Jeg har læst at firmaet bag 1234-tjenesten har scoret kassen på diverse TV shows hvor man kan SMS''e sin stemme.
 
/Carsten
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 11/22/2005 9:43:04 AM Forfatter: Carsten Jacobsen
Dato: 11/22/2005 9:30:54 AM Forfatter: Kurt Moskjær Andersen
De 5 kr. går ikke udelukkende i TV2's lomme, da der også er nogle omkostninger til teleselskaberne.
Jeg er ikke så sikker på at TV2 ser ret meget af det beløb. Jeg har læst at firmaet bag 1234-tjenesten har scoret kassen på diverse TV shows hvor man kan SMS'e sin stemme.
/Carsten

Det er vist primært teleselskaberne, der skummer fløden. Et regnestykke på Acommas side:
 

Faktuel omsætning (excl. Moms)fficeffice" />

 

- Teleselskabernes andel (40 %)

- Prisen for brug af overtakseret SMS

= Nettoomsætning

 

- Eventuel Royalty/License

- Afgifter

- Serviceleverandør

- Indholdsleverandør

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 11/22/2005 9:43:04 AM Forfatter: Carsten Jacobsen
Jeg er ikke så sikker på at TV2 ser ret meget af det beløb. Jeg har læst at firmaet bag 1234-tjenesten har scoret kassen på diverse TV shows hvor man kan SMS''e sin stemme.
/Carsten

Det var nu også mest for eksemplets skyld, men troede egentlig at TV2 havde deres egen gateway stående og blot havde købt nummeret af teleselskaberne.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kan man bare se...

Jeg synes at TDC og Post Danmark scorer kassen uanset hvad fanden man finder på
 
mvh Carsten
 
 
 
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for hurtige og brugbare svar - det er virkelig kanon ;-)
Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ups, kunne se at det er Unwire der står bag nummeret 1234 og ikke TV2 selv. Tak for linket, Lasse

Det kan ofte betale sig at se sig omkring hos forskellige udbydere, da du hos nogle betaler et fast abonnement hver måned, men så skal give en lavere pris pr. SMS. Hos andre skal du købe en pakke med et bestemt antal SMS-enheder, for at komme i gang, men slipper så for omkostninger til oprettelse og drift.
 
Hvis du har nogle aktuelle udbydere i kikkerten, er du velkommen til at sende en privat besked til mig, så skal jeg gerne kigge på det og give dig en uforpligtende vurdering.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)