Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling via sms

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er virkelig pænt af dig. Jeg er igang med at kigge links og andet igennem, så vender jeg tilbage til dig.
Tilmeldt 3. Sep 05
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes generelt to forskellige måder at taksere SMS''er på - MO (Mobile Originated) eller MT (Mobile Terminated)

MO charging stammer fra kundens telefon, hvis jeg f.eks. deltager i en afstemning, sender jeg måske "Keyword A" til 1234 - og den SMS koster mig f.eks. 4 kr. at sende.
 
MT benytter man oftest, hvis man f.eks. bestiller mobilindhold på nettet. Når jeg gennemfører mit køb, vil det bestilte indhold blive sendt til min mobiltelefon, sammen med en såkaldt MT SMS, som charger min mobilregning for det pågældende beløb. MT charging er godt ved f.eks. webkøb, fordi det er nemt, og ikke kræver at kunden skal i gang med at skrive en SMS - til gengæld kræver det, at mobilnummeret er verificeret - altså at man ved, at kunden der bestiller faktisk også ejer det mobilnummer, som bliver charget - ellers vil der opstå svindel.
 
Det er forskelligt fra land til land, om man både kan bruge MO og MT. Her i Indien er begge muligheder understøttet - i Danmark understøtter man med sikkerhed MO, er ikke helt 100% på at MT er en mulighed - måske der er nogle andre der ved det?
Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Vi har en løsning, hvor du bl.a. kan modtage microbetalinger pr. SMS, det er så max 30 kr.

Denne løsning kan fåes fra 400 kr. pr. måned. Systemet kan tilpasses efter behov og der er mulighed for konkurrencer, sms liste udsendelse, retursvar m.m.

/Rasmus
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Med hensyn til betaling via SMS, vil jeg klart fraråde det, da man kan få en løsning med PBS der er billigere. Som nogle af de andre også nævner så gå en stor del til teleselskaberne. Alt mellem 25 til 40%.

Med hensyn til Unwire så mener jeg at det er dem der har SMS A/S. Hvilket er  dem der levere servicen og indholdet til de store smsportaler, som reklamere i alle aviserne og ugeblade. Så helt små er de ikke :-)
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 11/24/2005 10:33:33 PM Forfatter: CeeKeD

Med hensyn til betaling via SMS, vil jeg klart fraråde det, da man kan få en løsning med PBS der er billigere. Som nogle af de andre også nævner så gå en stor del til teleselskaberne. Alt mellem 25 til 40%.

Hvis målgruppen er unge under 18, så er betaling med dankort/visa jo nærmest udelukket og betaling via SMS en glimrende mulighed. Det er vel særligt interessant, hvis der er tale om salg af ringetoner/software til telefoner/ikke fysiske produkter.
 
Muligheden med PBS er vel kun kreditkort og bankoverførsel (knap så interessant, hvis det er unge, der skal have et 20-30 kroners produkt her-og-nu), eller... ?
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Så hud jeg visker, blev muligheden for betaling over nettet med Visa Elektron ret hurtigt fjernet.
Tilmeldt 3. Sep 05
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 04:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Først: Unwire har ikke noget at gøre med SMS A/S, det er to uafhængige selskaber, faktisk er de på flere områder konkurrenter.
 
Sidst: SMS er en unik betalingsmåde fremfor kreditkort, af flere grunde. Hvis du markedsfører dit produkt til unge, hvoraf en stor del af dem må formodes ikke at have et kreditkort, har du en stor styrke i at kunne tage imod SMS-betalinger, for mobiltelefoner - det har de! Derudover er kreditkortbetalinger endnu for mange mennesker forbundet med en vis utryghed ("hvor ender mine kreditkortdata?", "hvordan ved jeg hvem de er?"), hvorimod betaling over mobiltelefonen er forbundet med en vis grad af tryghed - i hvert fald har jeg aldrig oplevet, at folk har givet udtryk for usikkerhed i den forbindelse.
 
Men det skal til gengæld siges, at SMS-betaling primært er gearet til betaling for digitale services, først og fremmest VAS (Value added services til mobiltelefonen), men også f.eks. online-tjenester.
Ved salg af fysiske produkter, vil jeg ikke umiddelbart anbefale det:
    - Du har ikke de samme muligheder som ved kreditkortbetaling, hvis pengene skal føres tilbge på kortet
    - Du har sandsynligvis ikke selv mulighed for at styre beløbets størrelse, oftest ligger det indenfor nogle rammer, som din gateway har fastsat, f.eks. 2, 5, 10, 30 eller 50 kr, og dem kan du ikke umiddelbart ændre på..
 
Edit: hehe, nu stod der 4:25 på mit indlæg, så meget early bird er jeg sku alligevel ikke, den er 9 her i New Delhi
Fra Søborg
Tilmeldt 21. Oct 05
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Unwire og sms a/s er de store og er konkurrenter på alle områder, men det virker.

Ellers så er der end2endmobile.com netsize.com mobilepeople.dk - der er masser derude.
 
Og det er vidt forskelligt hvordan fordelingen er. Typisk er der et opstarts beløb i adskillige 1000. Jeg mener at man har hævet max beløbet fra 30 til 75Kr. som er max beløbet for en overtakseret sms.
Udregning af netto-pris ser således ud:
Taksering:                                 30,00 Kr.
Moms:                                      - 6,00 Kr.
Teleopratør fee (ca. 25%):          - 4,80 Kr. (TDC, Sonofon, Telia tager
25% mens Orange tager 33,33%)
SMS MT (1 per download):          0,35 Kr. 
Content provider share (15%):         2,81 Kr.
>
>tilbage:                                    16,39 Kr.
Så det er ikke helt sandt at teleselskaberne tager hele beløbet.
 
Desuden så er contentprovider share varrierende fra typist 15%-85% - 30%-70%

 
Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror Happypie tænker på Ewire, via dem kan man overføre penge per sms

Det kræver at både købe og sælger har en konto hos dem
 
 
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Nej, det gør jeg ikke. Det er ikke ewire, som jeg er interesseret i - men den løsning, som der ligger bag - at du kan overføre penge via sms.
Side 2 ud af 3 (26 indlæg)