Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad vil de gamle høre om?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Langå
Tilmeldt 15. Dec 09
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Går med tanken om at prøve at lave events til ældre mennesker, f.eks foredrag.

Grunden til at jeg vil gøre det er at jeg gerne vil glæde andre, plus se om det er muligt at tjene lidt på det.

Før i tiden har jeg holdt event på diskoteker for unge, der har jeg vidst hvad de vil have, men det er svære på et andet marked

Så mit spørgsmål/debat er, hvad tror i, at de gamle vil høre om, og hvad skulle en entré pris være?

De skal jo have kaffe og kage også :D

- Mads U. 

- Mads Ulbæk

Sælger nu min Affiliate side, da jeg ikke har tid til to Ny-mobil.dk ! 

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 19:01

Giv dem Poker lektioner, så skal du se der kommer gang i kortklubberne rundt omkring :-) (PM lige når du har gjort det, så kommer jeg forbi og renser ud :-))

Ellers tror jeg du skal lave "hvad gamle ikke forstår ved unge"  og "Hvad betyder det når mit barnebarn siger what-ev-a", det vil sige med en humoristisk indgang forklare om hvordan de unge betragter sig selv, hinanden og det hele tiden at være på facebook :-)

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Svendborg
Tilmeldt 28. Nov 10
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 19:13

Hej Mads

Sikke en fed idé - det er virkelig et godt initiativ til de ældre!

Først og fremmest skal du finde et emne som du brænder for, så de ældre også kan mærke, at du går ind for din sag. Jeg synes din idé med at fortælle om de unge, er en god idé, så de kan lære mere om, hvordan det er at være moderne samt teknologien i 2011.

Jeg tror, at mange søger et kursus i fx Word, til at skrive breve, lave sange og hvad ellers de ældre synes er sjovt og hyggeligt.

Så hvis du kan få fat i en projektor og en computer, kunn det jo være en fed idé :-)
Så kan du lave små brochurer sådan så de - helt back to basics - kan huske de ting du lærte dem, når de selv skal starte :-)

Held og lykke!

Kro i hjertet af Fyn til salg.. Kauslunde Kro med mange muligheder!

www.Kauslunde-kro.dk

Fra Langå
Tilmeldt 15. Dec 09
Skrevet kl. 19:50

Tak for de gode svar :) 

Havde ikke lige tænkt på at det var mig selv der skulle gøre det, men måske hyre en til at holde foredrag, f.eks. om sit liv. 

Men jeres idéer har givet mig stor inspiration :)

- Mads U. 

- Mads Ulbæk

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 20:27
Hej Mads

Prøv at kigge lidt på højskolernes sommertilbud (senior/ældre-arrangementer) Jeg har selv været ude for at holde foredrag til sådanne arrangementer.
S
Fra Langå
Tilmeldt 15. Dec 09
Skrevet kl. 21:21

Mange tak, det vil jeg undersøge mere :) 

- Mads Ulbæk

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 21:50

Jeg gætter på, de gerne vil høre om, hvordan de kan skrive deres erindringer til børn og børnebørn. Det kunne jeg måske godt holde foredrag om/undervise i. Jeg er cand.mag. i litteraturvidenskab, så jeg har en del viden om, hvordan man opbygger en fortælling. Du er velkommen til at kontakte mig, hvis du synes, det er en interessant ide. Ellers vil jeg da ikke afvise, at jeg kunne finde på at henvende mig til dig på et tidspunkt.

Held og lykke med initiativerne.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 11:22

Hej Mads,

Du kunne måske få inspiration ved at studere dette link til ældresagen og evt. kontakte dem for at høre deres synspunkt de gør jo en del for deres medlemmer og har nok noget input til dig.

mvh

john sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 14:06

Hej Mads

Med tanker omkring min fars klare afvisning af ældresagen, så begyndte jeg at grine her. Men hvilken aldersgruppe vil du ud og have fat i, er vi i pensionistalderen eller hvor vil du hen?

Er du oppe i alderen 70+? For jeg kender flere i 60'erne som er godt med på noderne.

De ældre er det så folk på plejehjem og lign?

Så mit spørgsmål til dig er hvad skal de have ud af det?

Udfra forskellige undersøgelser, så ved man jo at mange ældre gerne vil se og føle sig yngre..Kunne jo være sjovt at e om der kunne stables et arrangement på benene hvor de skulle lave noget istedet for at lytte til et foredrag...Seniormesterskaberne i Angry Birds...

Entrepris kan jeg slet ikke gætte på...havde egentlig en forestilling om at mange tilbud til ældre var stort set gratis...

Fra Langå
Tilmeldt 15. Dec 09
Skrevet kl. 15:40

Tak for alle jeres svar, men tror desværre idéen bliver liggende indtil sommeren er forbi, for hvem gider gå til fordrag om sommeren? :)

Endnu engang tak :)

- Mads Ulbæk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)