Giv dem Poker lektioner, så skal du se der kommer gang i kortklubberne rundt omkring :-) (PM lige når du har gjort det, så kommer jeg forbi og renser ud :-))
Ellers tror jeg du skal lave "hvad gamle ikke forstår ved unge" og "Hvad betyder det når mit barnebarn siger what-ev-a", det vil sige med en humoristisk indgang forklare om hvordan de unge betragter sig selv, hinanden og det hele tiden at være på facebook :-)
Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk
Sikke en fed idé - det er virkelig et godt initiativ til de ældre!
Først og fremmest skal du finde et emne som du brænder for, så de ældre også kan mærke, at du går ind for din sag. Jeg synes din idé med at fortælle om de unge, er en god idé, så de kan lære mere om, hvordan det er at være moderne samt teknologien i 2011.
Jeg tror, at mange søger et kursus i fx Word, til at skrive breve, lave sange og hvad ellers de ældre synes er sjovt og hyggeligt.
Så hvis du kan få fat i en projektor og en computer, kunn det jo være en fed idé :-) Så kan du lave små brochurer sådan så de - helt back to basics - kan huske de ting du lærte dem, når de selv skal starte :-)
Held og lykke!
Kro i hjertet af Fyn til salg.. Kauslunde Kro med mange muligheder!
Jeg gætter på, de gerne vil høre om, hvordan de kan skrive deres erindringer til børn og børnebørn. Det kunne jeg måske godt holde foredrag om/undervise i. Jeg er cand.mag. i litteraturvidenskab, så jeg har en del viden om, hvordan man opbygger en fortælling. Du er velkommen til at kontakte mig, hvis du synes, det er en interessant ide. Ellers vil jeg da ikke afvise, at jeg kunne finde på at henvende mig til dig på et tidspunkt.
Du kunne måske få inspiration ved at studere dette link til ældresagen og evt. kontakte dem for at høre deres synspunkt de gør jo en del for deres medlemmer og har nok noget input til dig.
Med tanker omkring min fars klare afvisning af ældresagen, så begyndte jeg at grine her. Men hvilken aldersgruppe vil du ud og have fat i, er vi i pensionistalderen eller hvor vil du hen?
Er du oppe i alderen 70+? For jeg kender flere i 60'erne som er godt med på noderne.
De ældre er det så folk på plejehjem og lign?
Så mit spørgsmål til dig er hvad skal de have ud af det?
Udfra forskellige undersøgelser, så ved man jo at mange ældre gerne vil se og føle sig yngre..Kunne jo være sjovt at e om der kunne stables et arrangement på benene hvor de skulle lave noget istedet for at lytte til et foredrag...Seniormesterskaberne i Angry Birds...
Entrepris kan jeg slet ikke gætte på...havde egentlig en forestilling om at mange tilbud til ældre var stort set gratis...