Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CBB og Bibobs taktik.. Hov.. De er jo samme selskab

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucky Charm:

Men hvad ville du mene om hvis vi iværksættere laver samme nummer?

Hej

Nu er der mange iværksættere som der gør det. Og rigtig mange firma'er de gør det. Det er en meget normal form for markedsførring.

Jeg kan egentligt ikke se noget problem i det, så længe at det ikke går imod loven.

/Kenneth

Fra Nørresundby
Tilmeldt 9. Sep 05
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 12:27

Jeg har som alle andre end trådstarter svært ved at se problemet. Hvis du tør Lucky Charm så se evt. side 6 på http://www.itst.dk/statistik/publikationer/halvarsstatistik/2010/telestatistik-for-2-halvar-2010/filarkiv/Bilag%20-%20Udbyderliste%20og%20koncerner%202H10.pdf - så er der forargelse nok til resten af søndagen når du finder ud af at TDC, Companymobile, Telia, 3 m.fl. kører akkurat samme strategi.

Lucky Charm:
Men hvad ville du mene om hvis vi iværksættere laver samme nummer?

Hvis du vurderer det som værende det bedste for din samlede virksomhed kan jeg da ikke se hvorfor du ikke skulle gøre det?

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 13:40

Lucky Charm:
Hvad ville du synes om hvis iværksættere begyndte på det? Altså at lave to forretninger som folk tror konkurrerer men er under samme CVR nummer, og gå ud og annoncere med den ene forretning på den ene side af gaden og den anden forretning på den anden side af gaden?

Jeg ville have det helt fint med det. Jeg er for det meste ligeglad hvem jeg handler hos, CVR numre siger mig intet. (Kun når jeg sælger B2B, så er det meget rart at vide hvem der skylder én penge).

Når min forretning bliver stor, så kunne jeg selv finde på at benytte mig af det.

Lucky Charm:

Synes du det ville være ok hvis du er konkurrent til dette firma?

Hvad er forskellen på om mine konkurrenter har 1,2 eller 100 cvr numre? De er en konkurrent, på lige fod med andre.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 13:53

Kan heller ikke se problemet. Det er vel det samme som at TDC ejer Telmore og Telmore står som ejer af M1. Det er et spørgsmål om branding, M1 og Telmore henvender sig til forskellige målgrupper.

Du kan også sammenligne det med Coca-Cola, der brander Fanta, Sprite og Coca-Cola forskelligt, med egne hjemmesider.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:26

Lucky Charm:
Ville det være i orden at lave samme nummer som iværksættere? Udgive sig for at være to forskellige f.eks. webdesign forretninger for at få flere kunder, men så er det de samme som sidder og designer folks hjemmesider? Men når fakturaerne kommer så står der Webdesign ABC123 på halvdelen af dem og 321CBA Webdesign på den anden halvdel?

Det kan jeg ikke se noget problem i - det kan være to forskellige kundegrupper man henvender sig til, og derfor ikke har interesse i, at de to kundegrupper får samme tilbud serveret.

Hvis du bedre kan dække markedet med flere brands, så er det fint med mig - nogle kan bedre lide rød end blå og så er det jo smart at have en rød og en blå version af sit produkt :-)

MVH

Thomas

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:54

Nu har Bibob fået rigtig meget medie omtale, takket være Frank Rasmussen, og CBB har brugt større summer på reklamer. Så ved at bibeholde begge brands, så udnytter man begges fordele, og det ry begge har skabt.

Jeg kan heller ik se, at der er noget galt i det. Bilbranchen, modebranchen, avisbranchen, byggebranchen mm gør præcist det samme... 

Tilmeldt 18. Jun 09
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 15:11

Telenor ejer Bibob så hvad er problemet?

CBB blev opköbt den 30 April 2004 Og Bibob i Maj 2009

http://www.telemarkedet.dk/bibob-solgt-for-millioner

Tilmeldt 17. Apr 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:55

Problemet ligger i, hvem der ejer hvem:

Telia - Call me

Telenor - Bibob, Cbb, Nano mobile, one mobile, Colour mobile

Tdc - Telmore, Onfone, M1

3 - Oister

For personer med lidt indsigt i markedsføring virker det useriøst, at Bibob tillader en CBB-reklame på samme bus. 

Overvej en gang, hvis du som "uafhængig" virksomhed udadtil, tillod en af dine, i den almene kundes øjne, største konkurrenter, at få reklameplads klods op af din dyrt indkøbte reklame.

Det svarer lidt til, at TDC homeduo 10 m/bit til 299,- stod på siden og Fullrate (ejet af TDC) stod bagpå - samme kobberlinje og forbindelse blot andet navn.

Det er uheldigt og meget lidt gennemtænkt! Diskussionen går ikke på, hvem der ejer de enkelte selskaber, men hvordan de vælger at agere i markedsførings øjemed. 

Uanset stordriftfordele, så virker det tåbeligt og helt ude i skoven.. Call me og Onfone ville aldrig tillade dette, selv om de tilbyder præcis samme ydelse til nøjagtig samme målgruppe!

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 12:20

Det handler jo om at fylde på markedet.. HVad nu hvis Telia reklamerede på samme bus som Bibob? Det handler om at "lukke" de andre ude. Om det kan betale sig kan jeg ikke sige.

I det lokale indkøbscenter har en frisør f.eks lejet sig ind i et ekstra lokale for at holde andre frisøre ude af centeret og dominere der. Det er i bund og grund det det handler om..

Tilmeldt 17. Apr 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:43

Hvis du var en god forhandler i forhold til outdoor, så sikrede du dig kontraktsmæssigt, således at Telia/onfone/CBB mv. ikke kom på samme bus..

I øvrigt, så ville det ikke give nogen mening for eksempelvis Telia at gøre sig direkte sammenlignelig med Bibob, da de er dyrere.

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)