Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CBB og Bibobs taktik.. Hov.. De er jo samme selskab

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

BruunMedia:

SÅ du syntes det er bedre at man skjuler at det er samme firma ved at have flere cvr numre/firmaer end at de gør det... mere åbenlyst at det er samme firma?

Når der er flere CVR numre så er der ikke længere tale om samme firma. Så ja. Om de skal gøre det mere åbenlyst at de er samme firma? Jeg kan godt se det smarte i at se ud som to virksomheder udefra, men at være en virksomhed indefra. Men min mening er bare at det er forkert og vildledende. Folk vælger jo teleselskab ud fra priser og service og mange andre faktorere som spiller ind. Hvis en kunde skal bruge 5 timers pakke og bruger lang tid på at finde ud af om det skal være CBB eller Bibob? Det er efter min mening det rene tidsspild og det er synd at det ikke er mere åbenlyst. 

Folk ser dem som konkurrenter ikke som samme virksomhed.

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 11:41

Sådan er det jo, det er vel ligemeget om de brander sig under to forskellige forretninger eller ej? For dig altså, jeg tror det er en god idé ikke at købe BiBob og derefter smide alle kunderne over i CBB, da der kan være kunder som måske ikke ønsker at være kunder hos CBB, eller ikke "tør" skifte.

Det er ligesom Kokken&Jomfruen, de har også flere forskellige binavne, som de også køre tv reklamer med.

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 11:43

frespa:

Tror ikke det havde betydet noget, men du har ret i, at de nok skjuler det med vilje.

Men havde det været i orden, hvis Bibob havde sit eget CVR, som var ejet af CBB A/S og det ikke stod oplyst på hjemmesiden?

Kan ikke rigtig se forskellen.

Kan godt forstå du ikke helt kan se forskellen. Men jeg mener bestemt at det havde være mere i orden at de havde deres eget CVR nummer, eller at de i det mindste ikke skjuler at de er CBB Mobil A/S.

Jeg mener bare: er det ikke tydeligt hvad de prøver på? De har set en chance for at skaffe flere kunder ved at have flere navne. Og så vælger de at annoncere og reklamere de samme steder så når folk kigger på reklamerne har de valget mellem Bibob og CBB. Vælger de det ene har CBB vundet, vælger de det andet har CBB vundet. 

Det jeg prøver at komme frem til her er at jeg mener det er en forkert teknik. Det hele handler om hvad du bilder kunden ind. Kunden mener at der er tale om 2 selskaber. Det er der ikke med mindre BiBob har deres eget CVR nummer. 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:50

Det er jo ens for alle kan jo oprette underselskaber og markedsfører sig på forskellige måder , sådan er det frie markedet begrænsninger vil bare medføre højere pris, kan godt se de konkurrer mod sig selv .

Men de andre kan også gøre det samme og derved kan alle markedsføre sig på forskellige måder , derved frit om de gør det, derved kan jeg ikke rigtigt se problemet.

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 11:51

Lucky Charm:
Folk vælger jo teleselskab ud fra priser og service og mange andre faktorere som spiller ind. Hvis en kunde skal bruge 5 timers pakke og bruger lang tid på at finde ud af om det skal være CBB eller Bibob? Det er efter min mening det rene tidsspild og det er synd at det ikke er mere åbenlyst. 

Det er da ikke tidsspilde, at finde det rigtige abonnement. Hvem der ejer selskabet det rigtige abonnement er hos, er vel i bund og grund ligegyldigt. Med mindre det er Nazisterne i Greve, eller Hitz But Tahrir, for så er situationen lidt anderledes.

Hvis du får reklamer fra Bilka og Føtex, og finder ud af at et eller andet produkt er billigst hos Føtex, er det så det rene tidsspilde at finde ud af det, når det nu er samme ejer, og de begge bare er binavne?

Jeg kan forstå at du føler dig villedt, men jeg kan bare ikke rigtigt finde ud af hvorfor?

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 11:52

Mark MK:

det er vel ligemeget om de brander sig under to forskellige forretninger eller ej? 

Det mener jeg ikke. 

Der er vel i bund og grund det samme som at jeg giver mig ud for at være Hr. Hansen hos nogen kunder, og Hr. Jensen hos andre kunder men mit CPR nummer bliver intakt.

Det er måske kun mig der synes at det er forkert. Hvad ville du synes om hvis iværksættere begyndte på det? Altså at lave to forretninger som folk tror konkurrerer men er under samme CVR nummer, og gå ud og annoncere med den ene forretning på den ene side af gaden og den anden forretning på den anden side af gaden?

Synes du det ville være ok hvis du er konkurrent til dette firma?

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 11:53

Den norske stat ejer ca 53% af telenor 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:58

Hej Lucky

Nu er det en meget normal kotyme, når man er ved at ligge 2 selskaber sammen. Nu har CBB(efter min mening) et stærkere brand end Bibob, og derfor er det vigtigt at når man samler de aktiviteter i et selskab at man gør det over tid.

Det var sådan lidt det samme som da sonofon overtog Cybercity, og senere blev til telenor. Da gjore man det heller ikke over en dag, men man lod kunderne vende sig til de ændringer det kom, sådan at overgåelsen sker smertefrit.

Problemet med alle de mobil firma'er der dukker op og bliver solgt, er at de kun er designet til at trække kunder, for derefter at blive overtaget. Og det må man ikke glemme. For man kan jo bare kikke på den bagmand der har startet Bibob op, og hvad han lavede før. Og de eneste tabere i dette, er de der var ansat hos netop bibob, da de fleste teleselskaber ikke har behov for det ekstra mandskab.

JEg vil ikke sige om det er forkert eller om det er rigtigt. Men den måde at reklamerer på er jo netop med til at man i offentligheden venner sig til at se de to navne samtidig, hvorfor at det med tiden vil være nemmere at se de selskaber som et.

Det er en måde at lave branding/bevistheds reklamer på.....sådan at man som forbruger stille og rolig venner sig til det.

/Kenneth

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 12:02

igang:

Hvis du får reklamer fra Bilka og Føtex, og finder ud af at et eller andet produkt er billigst hos Føtex, er det så det rene tidsspilde at finde ud af det, når det nu er samme ejer, og de begge bare er binavne?

Jeg var faktisk ikke klar over de begge var binavne til Dansk Supermarked :)

Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forholde mig til det. Kan godt se det er samme situation men det virker stadigvæk helt anderledes end det som CBB har gang i.

Hvis der nu var tale om at Føtex og Bilka lå på samme adresse i samme lagerhus, og personalet betjente både Bilka og Føtex kunder (det ved jeg så ikke om CBB/Bibobs personale gør men).. så ville jeg føle mig vildledt.

Det der irriterer mig er at når folk vælger teleselskab og ser reklamer fra "forskellige selskaber" er det faktisk samme selskab de kigger på og de er ikke selv klar over det. 

Derudover binder du dig ikke til at bruge Føtex i 6 mdr. ved at handle en vare hos dem, så kan ikke rigtig sammenligne supermarkeder med teleselskaber.

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 12:10

Kenneth:

Hej Lucky

Nu er det en meget normal kotyme, når man er ved at ligge 2 selskaber sammen. Nu har CBB(efter min mening) et stærkere brand end Bibob, og derfor er det vigtigt at når man samler de aktiviteter i et selskab at man gør det over tid.

Det var sådan lidt det samme som da sonofon overtog Cybercity, og senere blev til telenor. Da gjore man det heller ikke over en dag, men man lod kunderne vende sig til de ændringer det kom, sådan at overgåelsen sker smertefrit.

Problemet med alle de mobil firma'er der dukker op og bliver solgt, er at de kun er designet til at trække kunder, for derefter at blive overtaget. Og det må man ikke glemme. For man kan jo bare kikke på den bagmand der har startet Bibob op, og hvad han lavede før. Og de eneste tabere i dette, er de der var ansat hos netop bibob, da de fleste teleselskaber ikke har behov for det ekstra mandskab.

JEg vil ikke sige om det er forkert eller om det er rigtigt. Men den måde at reklamerer på er jo netop med til at man i offentligheden venner sig til at se de to navne samtidig, hvorfor at det med tiden vil være nemmere at se de selskaber som et.

Det er en måde at lave branding/bevistheds reklamer på.....sådan at man som forbruger stille og rolig venner sig til det.

/Kenneth

Tak for dit indlæg.

Jeg kan godt se at du måske kan have ret i at de på længere sigt har planer om at fjerne Bibob navnet og beholder CBB da de som du også selv beskriver er et stærkere brand end Bibob. Også en dod pointe med at se de to reklamer samtidig, så man vænner sig til at de bliver ét i fremtiden.

Nu må vi se hvad der sker der er ikke andet at gøre. Jeg ville blot høre hvad i synes om det.

Men hvad ville du mene om hvis vi iværksættere laver samme nummer?

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)