Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback og status på ny CloudSprout UI

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen

Det er efterhånden langt tid siden jeg har skrevet noget om CloudSprout her på Amino. Grunden til det er at vi har plukket, med at rette på de lektier vi lært sidst vi åbnede vores beta.

Den blev hurtigt lukket igen, fordi vi opdagede at produktet simplethen ikke var godt nok til at folk selvstændigt kunne tage det i brug. Så vi måtte tilbage til tegnebordet.

Dels var der en nogle processer som tog uforholdsmæssigt langtid og samtidigt var selve brugerfladen præget af hvordan som ingeniører ser verden, så den blev simplethen for kompliceret for vores målgruppe. Samtidigt var looket baseret på Windows hvilket i høj grad skræmte designerne væk.

Men nu har vi designet brugerflade helt om! Grafisk er den lidt inspireret af lidt OSX, iPhone, iPad, uden at den rigtigt ligner nogle af dem. Vi synes faktisk er at den er helt sin egen.

Første forskel er at man nu kan logge ind direkte fra sit website, dvs. hvis man ser en slåfejl i en artikel eller en vare, så trykker man alt-shift-l en login boks vises og man kommer direkte hen på varen.

Men man kan også logge ind på normalvis:

Det første man ser når man logger ind, er et oversigtsbillede (Dette vil vi dog forbedre i fremtiden)

Her har målet at hurtigt få folk til at oprette et site via SproutExchange (En række gratis CloudSprout templates) eller arbejde videre på et eksisterende, sætte det live etc.

Når man går til det site man vil arbejde på, kommer man automatisk ind på forsiden af sitet og brugerflade lægger sig som en trappe ude til venstre. Det lægges samtidigt en brødkrummesti i øverste højre hjørne, så for at lette navigationen. Alle links virker selvfølgeligt.

Når man har fundet den side man vil rette eller designe, skiftes der til redigerings mode.

Her vises små redigeringsikoner for alle steder hvor man kan rette.

Når man kører musen over et ikon, vises et grønt overlay for det område der kan redigeres. Ved klik på ikonet vises en menu med muligheder.

Redigering åbnes i et nyt vindue, som kan maksimeres, flyttes etc.

Hvis man istedet ville havde ændret designet af siden, så havde man klikket på design ikonet og designeren var åbnet. Designeren har også fået et nyt layout men det er vi ikke så langt i implementering af. Men resultatet skulle gerne blive at den bliver meget nemmere at bruge.

Træ struktureren fra den forrige version, er ikke glemt, selvom den forvirrede nye brugere gav den et uovertruffet overblik til den erfarne. Ved at klikke på pil ikonet i øverste trin af trappen foldes træstrukturen ud.

Jeg vil rigtigt gerne hører din mening om vores nye brugerflade, hvad er godt og skidt. Hvordan gør vi det bedre, hvilket systemer kender du som du syntes gør det bedre?

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 18:06

Det ser virkelig lækkert ud!  

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 19:47

Hej Andreas

Tusind tak! Fedt du kan lide det. Det er præcist den reaktion vi går efter.

Jeg ser du er Wordpress-mand, det er et af de systemer vi har kigget under udarbejdelsen af designet. Wordpress. Vores ambition er at være lige så let for de mindre avancerede brugere som det er. Men det er meget at live op til. Igennem tiderne har jeg hørt fra mange brugere der syntes deres liv var blevet en del lettere efter de skiftede fra system x til Wordpress.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:00

siden ser super , jeg ville dog satse vildt

lidt mere tekst på forsiden

bloggen på siden om emmet

længere titlen på siden husk udnyt alle 67 tegn

søge ord optimere jeres siden den er flot

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:53

Hej Mikael

Jeg er ikke sikker på at jeg fik formuleret mig klart nok i mit indlæg. Det er egentligt ikke CloudSprout hjemmesiden, jeg leder efter feedback på, men det bagvedliggende system, som jeg har lagt screenshots op af.

Men tak for din feedback alligevel jeg er sådan set nok enig med dig i det hele. Som det ser ud ligenu står selve hjemmesiden til et redesign lidt senere så der er en gennemgående grafisk linie i både bagvedliggende system og hjemmesiden.

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 22:58

Lundsby:

Hej Andreas

Tusind tak! Fedt du kan lide det. Det er præcist den reaktion vi går efter.

Jeg ser du er Wordpress-mand, det er et af de systemer vi har kigget under udarbejdelsen af designet. Wordpress. Vores ambition er at være lige så let for de mindre avancerede brugere som det er. Men det er meget at live op til. Igennem tiderne har jeg hørt fra mange brugere der syntes deres liv var blevet en del lettere efter de skiftede fra system x til Wordpress.

Det lyder godt - mange specialbyggede hjemmeside-programmer burde kigge mere på WordPress. De gør rigtig mange ting rigtig godt!
Jeg har også kigget på dit system, og jeg vil tage et kig på det igen, nu hvor det har fået et andet interface. Det ser meget lovende ud!  

Fra Højby
Tilmeldt 27. Dec 10
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 09:04

Uha, det har jeg slet ikke tid til at klikke på billeder osv. Lav en video med f.eks. Camtasia, så er jeg på. Min tid er knap.

Michael

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)