Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

jeg har 1.5 mio

Side 2 ud af 6 (53 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

malikhansen:
jeg har været så heldig at arve 1,5 mio kr fra min far..

Må jeg i denne glædens stund kondolere.

Mvh.

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 171
Fra  lp Skrevet kl. 15:26

Hvis jeg var dig, så ville jeg investere i en lejlighed eller et hus på denne måde: 

1. Fokuser på en bestemt type bolig evt. en lejlighed i KBH.

2. Følg markedet evt. via boliga og lav et regneark med hvor du indsætter pris, område, stand etc. 

3. Gør det nogle måneder, og du vil have et overblik over hvilke lejligheder, der er under/over-priced. 

4. Udvælg de fem billigste i din katagori, og skambyd dem nogle hundredetusinde længere ned. (vælg helst boliger som er tomme på mæglernes fotos, det tyder på skilsmisse eller dødsbo)

5. Lej den evt. ud i et år, mal derefter og brug nogle få tusinde kroner på noget lækkert som et fancy køleskab og en ny kækkenbordplade. 

6. Flyt selv ind, eller få din kone til det, og sæt til salg til lidt over markedspris - gevinsten er skattefri. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15003
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:31

Mads Boas:

Du må for guds skyld passe på med ejendomme!!!! Jeg vil sige det er en stor risiko, da man ofte er nødt til at låne flere penge i banken for kunne købe ejendommen. Du skal huske på at stigninger og fald i ejendommens værdi også påvirker dig.

Hvorfor? Hva har stigende eller faldende priser på nuværende tidspunkt med trådstarter at gøre? En udlejningsejendom købes, som en langsigtet investering, og derfor er det totalt irrelevant, om priserne falder eller stiger de næste 2 år, hvis prisen om 10 år er steget, eller blot matcher inflationen...

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:33

Martin Thorborg:

Jeg kan på ingen måde se at ejendomme skulle være en sikker investering.
I mine øjne er alt andet end kontanter ren gambling i disse tider.
Så sy skidtet ind i madrassen, eller del dem i to bunker og smid dem i to forskellige banker.

Kontanter er det største lotteri pt... Så længe ingen kan overskue konsekvenserne af de mange bill outs, med dertilhørende inflationsstigninger, så er cash virkelig farligt...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:31

Martin Thorborg:

Jeg tror vi skal se et ejendomsmarked der falder min. 30 % over de næste 5 år.
Men bevares, beholder man ejendommen i 50 år er det da lige meget...
Men skal man lige pludseligt bruge likviditet, så er man fucked.

Jamen hvis du har en udlejningsejendom med 10-20% i årlig forrentning, så er det vel igen irrelevant... Du har stadigvæk tjent godt på det, selvom en ejendom på kort sigt falder...

Hvis pengemængden devalueres med f.eks 50% indenfor 5 år, så har du mere eller mindre mistet hele din købekraft og fået NADA ud af pengene...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:37

Martin Thorborg:

Jep og hvis jeg mister min lejer og ikke kan finde en anden og ejendommen falder 30 % og taget skal skiftes, så er jeg også fucked.

Man kan os gøre det mere kompliceret, end højest nødvendigt ;D

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 16:41

Hvis jeg var dig, ville jeg først og fremmest kigge på de lån som jeg eventuelt skulle have. Lov mig for guds skyld ikke at lade dig lokke alt for meget af banksælgeren, hvis han/hun er alt for interesseret i investere dem. Hold dig i det mindste fra bankaktier i din egen bank, samt at satse hele biksen på en enkelt branche.

Hvis du længe har gået med drømmen om at rejse et bestemt sted hen, eller gøre noget andet bestemt, så ville det være en oplagt idé at bruge en lille del af beløbet på dette. Du ved aldrig hvad der sker om et år, og tanken om at "jeg kan gøre X når jeg bliver gammel" holder ikke. Du kan blive syg, blive kørt ned, eller på en anden måde komme ud fra en ulykke når som helst.

Hvis du på sigt overvejer at kaste pengene efter et iværksætterprojekt, så begynd allerede nu i det små, hvis du da ikke har nogen iværksættererfaring. Lav et lille projekt som du kun indskyder et beskedent beløb i), eller se om du kan blive en del af et eksisterende projekt. På den måde kan du opbygge nogle erfaringer, så du er parart til at takke ja, den dag hvor du får muligheden for at komme med i et fedt projekt. Det er sku' synd at bruge hele skidtet på en gang, og så se at ens første iværksættereventyr går i vasken.

/ Emil

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:07

Martin Thorborg:

Og så er 10-20 % vel også et drømmescenarie.
Mig bekendet skal du være glad for 5-6 % og så har du alt besværet med lejer og dertil en solid risiko.

Jeg foreslog tyske udlejningsejendomme, hvor den forrentning er ganske normal... I DK er den 5-6% ;D

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 02:26

Hej Malik

Baggrunden for "gevinsten" er naturligvis trist, jeg vil da gerne kondolere allerførst.

Nu har jeg siddet og tygget mig igennem hele tråden og jeg kan skisme godt forstå hvis malik er en smule forvirret, der kommer bolde ind fra alle sider, det den ene ikke kan lide er den anden vild med og omvendt, puuhaa, er "næsten" glad for at jeg ikke har 1.5 mill. jeg kan også se at Malik ikke har skrevet siden side 1 af de 5 siders indlæg der er, manden er da forvirret og det kan jeg godt forstå.

Mit råd er at finde et par rådgivere og få hjælp til at investere dem rigtigt og i noget der er blivende/vedvarende, jeg tror de penge til rådgiverne er godt givet ud og især hvis du ikke selv har den fjerneste ide' om hvad du vil bruge pengene til, så ud og find 1 eller 2 kloge mennesker der kan hjælpe dig, personligt ville jeg nok dele pengene i 2 portioner og finde 2 rådgivere, 1 til hver portion penge.

Jeg ville dele pengene i 2 portioner af kr. 700.000,- og bruge resten på mig selv, en stor slikpose eller en masse chips :) du skal da lige have lov til at mærke at du er kommet til penge.

Det var bare mit indspark !

Best regards

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 07:50

Det sjove ved en investering, er jo at det først er bagefter man kan sige om den var god eller ej.

Generelt mangler vi selvfølgelig al relevant personlig information for at kunne rådgive, så på kort sigt ville jeg smide det meste ind på aftaleindskud i banken - flere af de små banker betaler omkring 2,5 - 2,8 % for relativt korte indskud. ( husk at fordele med max. 750.000,- pr. bank)

Ellers brug noget på at forsøde hverdagen - vi ved aldrig hvornår vi skal herfra.

Var det W.C. Fields der sagde " hvis der er noget tilbage til arvingerne, så er det fordi jeg har regnet forkert".

Side 2 ud af 6 (53 indlæg)