Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen der kan fremstille et modul til e-conomics?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg prøvede i en anden tråd at finde ud af, om der er et lagermodul til e-conomics, der kan håndtere serienumre. Det må jeg erkende, at det er der ikke. E-conomics har haft et, men har fjernet det igen.

Vi vil meget gerne skifte til e-conomics, men har brug for et system der kan håndtere serienumre. Det er kun på mobiltelefoner at dette skal bruges.

Det skal være sådan at når vi får telefoner på lager, lagerfører vi disse i e-conomics, og scanner serienummeret, som skal følge telefonen. Når vi så skal sælge en telefon, skal vi bare scanne serienummeret, hvorefter telefonen automatisk bliver lagt ind på ordren, sammen med serienummeret.

Derudover skal vi kunne se til og afgange på serienumre, samt kunne trække en liste ud, med de serienumre vi burde have på lager. Dette skal bruges i forbindelse med status.

Håber det giver mening, og ellers er spørgsmål meget velkomne :o)

Jeg ved at der findes andre økonomisystemer der har denne funktion, men vi har valgt at vi skal have e-conomics.

Er der nogen der kan lave sådan et modul? Og hvad skal det koste?

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 19:22

Hej igang,

Vi er integrationspartner på kasseløsning til e-conomic og vi har også udfordringer vedr. de ikke gider kigge på serienummer styring igen, samt deres API mangler generelt mulighed for lagerintegration.

De undskylder med de ikke selv kender nok til lagerstyring, hvor jeg så ikke forstår de ikke tager kompetencer hos folk som netop har dem ? Jeg bistår gerne - og der er findes mange ERP-løsninger som kan de mest basale ting idag, dem kan man nemt bygge tingene ud fra.

Vi har dog også overvejet at muligheden for at bygge datawarehouse udenfor  ERP delen, hvor der er fuld lagerstyring med alt fra S/N, lotbatch, batchstyring, parametre og styles ..

Kunne i være interesseret i en sådan løsning , vi har påbegyndt tingene på tegnebrættet.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 19:33

Smith:
Vi har dog også overvejet at muligheden for at bygge datawarehouse udenfor  ERP delen, hvor der er fuld lagerstyring med alt fra S/N, lotbatch, batchstyring, parametre og styles ..

Jeg skal blankt erkende at alt efter "S/N" i ovenstående, er sort snak for mig :o)

Ud over at det lyder som overkill (fordi jeg ikke ved hvad alt det andet er), kunne vi være meget interesserede. Det kommer selvfølgelig en lille smule an på prisen, og endnu mere på tidshorisonten, da vi har en anelse travlt.

Så jeg vil sætte meget pris på en pris- og tidsindikation, så kan jeg hurtigt svare på om det er noget vi er interesserede i .o)

Fra Risskov
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 238
Fra  iAdvice Skrevet kl. 21:07

Hej hej

Jeg kender både til e-conomic og andre ERP systemer, du skriver at I har brug for serienr styring og ikke kan leve uden det,  og samtidigt har i valgt e-conomic som økonomisystem. Hvis Serienr styring er vigtigt for jer, så er min anbefaling klart at i skal vælge et andet system. e-conomic går efter at dække et vist behov i mindre virksomheder som ikke kræver de "finurliheder" som store ERP systemer som NAV og Visma Business tilbyder., vil i have Serienr styring, så vælg et ERP system som kan det, og ikke omvendt :) 

Ha en god aften.

Dbh Johnny

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 21:44

Johnny Hansen:
Jeg kender både til e-conomic og andre ERP systemer, du skriver at I har brug for serienr styring og ikke kan leve uden det,  og samtidigt har i valgt e-conomic som økonomisystem. Hvis Serienr styring er vigtigt for jer, så er min anbefaling klart at i skal vælge et andet system. e-conomic går efter at dække et vist behov i mindre virksomheder som ikke kræver de "finurliheder" som store ERP systemer som NAV og Visma Business tilbyder., vil i have Serienr styring, så vælg et ERP system som kan det, og ikke omvendt :) 

Jeg skal ikke kede jer med alle grundene til at valget faldt på e-comomics, men det giver god mening :o)

Vi har også haft kontakt til to forskellige, der gav os tilbud på et serienummerstyrings "modul". Priserne var ret forskellige, men de havde begge det til fælles at fra det øjeblik vi sagde ja tak, hørte vi ikke mere..

Derfor formoder vi at det må kunne lade sig gøre at kunne få denne feature, vi har bare lidt svært ved at finde dem der rent faktisk kan gøre det.

Bortset fra serienumre har e-conomics alt det vi skal bruge, og ikke mindst har vi folk der kan hjælpe os når vi kvajer os, og det er ret vigtigt :o)

Fra Risskov
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 238
Fra  iAdvice Skrevet kl. 08:45

Hej igen.

Vi bruger også selv e-conomic, og der virker upåklageligt, det som var min pointe i debatten var at hvis jeg selv stod foran en mur som fx. serienr styring (som jeg forstod var ekstra vigtig for jer), så ville jeg overveje at skifte system, fordi jeg tvivler på at e-conomic kommer til at kunne det i fremtiden, ligeså har jeg svært ved at se hvordan det skal kunne løses i et 3 partsmodul :) Det kan være derfor du ikke høre mere fra dem som sagde de kunne, de har måske sagt "ja ja, den er nem", og så opdaget at det kan ikke lade sig gøre :) det var min tanke Geeked

Dbh Johnny.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 08:58

Johnny Hansen:
Det kan være derfor du ikke høre mere fra dem som sagde de kunne, de har måske sagt "ja ja, den er nem", og så opdaget at det kan ikke lade sig gøre :) det var min tanke Geeked

Det sidste frygter jeg også, og så har vi en anden situation, som vi bliver nødt til at forholde os til. Noget kunne nu godt tyde på at det er der det ender, men indtil vi har prøvet alle muligheder, vælger vi at holde den åben. Selvom vi har travlt.. :o)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)