Jeg prøvede i en anden tråd at finde ud af, om der er et lagermodul til e-conomics, der kan håndtere serienumre. Det må jeg erkende, at det er der ikke. E-conomics har haft et, men har fjernet det igen. Vi vil meget gerne skifte til e-conomics, men har brug for et system der kan håndtere serienumre. Det er kun på mobiltelefoner at dette skal bruges. Det skal være sådan at når vi får telefoner på lager, lagerfører vi disse i e-conomics, og scanner serienummeret, som skal følge telefonen. Når vi så skal sælge en telefon, skal vi bare scanne serienummeret, hvorefter telefonen automatisk bliver lagt ind på ordren, sammen med serienummeret. Derudover skal vi kunne se til og afgange på serienumre, samt kunne trække en liste ud, med de serienumre vi burde have på lager. Dette skal bruges i forbindelse med status. Håber det giver mening, og ellers er spørgsmål meget velkomne :o) Jeg ved at der findes andre økonomisystemer der har denne funktion, men vi har valgt at vi skal have e-conomics. Er der nogen der kan lave sådan et modul? Og hvad skal det koste? |
Hej igang,
Vi er integrationspartner på kasseløsning til e-conomic og vi har også udfordringer vedr. de ikke gider kigge på serienummer styring igen, samt deres API mangler generelt mulighed for lagerintegration.
De undskylder med de ikke selv kender nok til lagerstyring, hvor jeg så ikke forstår de ikke tager kompetencer hos folk som netop har dem ? Jeg bistår gerne - og der er findes mange ERP-løsninger som kan de mest basale ting idag, dem kan man nemt bygge tingene ud fra.
Vi har dog også overvejet at muligheden for at bygge datawarehouse udenfor ERP delen, hvor der er fuld lagerstyring med alt fra S/N, lotbatch, batchstyring, parametre og styles ..
Kunne i være interesseret i en sådan løsning , vi har påbegyndt tingene på tegnebrættet.