... Nu skal du jo ikke aftjene din værnepligt i Libyen :-). Det her skal ikke lyde hårdere end det er, men det jo en problemstilling du burde have undersøgt, inden du kastede dig ud som selvstændig. Om man kan lide det eller ej, så er det lov på linie med så meget andet.
Du skriver ikke noget om, hvor langt du er i processen, men hvis du kun er indkaldt til session (forsvarets dag), så går der typisk 12 - 18 måneder før du kommer ind og aftjener din værnepligt. Jeg ville være påpasselig med at 'fake' for meget sygdom ved lægen. Dels er det ret nemt at opdage, og dels kan det få konsekvenser for kørekort - men også meget andet.
Nu ved jeg ikke hvad du driver, og hvad det kræver af dig. Men hvis du kan få det til at hænge sammen, på en eller anden måde, så ville jeg bare få det overstået. Og så bare glæde dig over du ikke skal bruge længere tid på det - 4 måneder er forholdvis overkommeligt :-).
Personligt mener jeg ikke, at den sikkerhedssituation vi står i lige nu, retfærdiggør at vi bibeholder værnepligten. Men det er jo uden betydning, når loven er skruet sammen som den er :-). Når det så er sagt, så er med garanti, en masse mennesker der stadigvæk ville have godt af det :-)
>95% af alle på de seneste værnepligtshold er frivillige.