Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Værnepligt som iværksætter

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej alle Aminoer :)

Jeg sidder lige nu med en rigtig tung mine på. Surprise Hvordan kan det være at vi i et land, DANMARK, som kalder sig selv civiliseret og tager til Libyen for at bekæmpe krig, INDKALDER UNGE i 2011!!!!

STOP DEN LOV!.., 

Her kommer mit spørgsmål.:

kan man på en eller anden måde komme ud af det lorte system, når man er selvstændig:) ? 

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 20:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Forstår heller ikke den værnepligt, ikke bliver fjernet. I dag er der så mange som kommer ind, at mange som rigtig gerne vil, ikke kan pga. at der ikke er flere pladser. Hva' er det for noget. 7 af mine kammerater som gerne ville ind, kunne ikke... Det er sku da sygt at folk så skal tvinges til det.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Tilmeldt 18. May 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:23

Jess Vinsteen:

kan man på en eller anden måde komme ud af det lorte system, når man er selvstændig:) ? 

Nej. 

Du kan få din session udsat, hvis du er under uddannelse. 

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 21:42
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Jeg skrev i indkaldelsen at jeg havde et helbredsmæssigt problem, og så fik jeg afvide jeg skulle få lægen til at stemple det de sendte retur.. Og så måtte jeg jo op til lægen, og fake mit problem..

Tilmeldt 3. May 11
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 12:37

Hvis du følger Marks råd, så husk ikke at fake dårligt syn eller andet, som kan skade dine muligheder for fx at have kørekort. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:51

Mark MK:

Jeg skrev i indkaldelsen at jeg havde et helbredsmæssigt problem, og så fik jeg afvide jeg skulle få lægen til at stemple det de sendte retur.. Og så måtte jeg jo op til lægen, og fake mit problem..

Tjaaaa.... Der kun en ting at sige... Det virker :-)

Jeg har for mange år siden fået konstateret Astma, men været så vellykket behandlet at jeg nok godt kunne have gået igennem værnepligten.. Men da jeg for 4 år siden måtte udfylde blankketten, fik jeg nok formuleret det sådan at det var et stort problem - og så fik jeg et pænt brev om at jeg var uegnet :-) Puuuuhaaaa ! :D

Fra Struer
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 340
Fra  Emplate ApS Hauthorn IT Skrevet kl. 12:56

Mark MK:
Og så måtte jeg jo op til lægen, og fake mit problem..

Modigt af dig at indrømme den slags i offentlig fora.

Er det ikke muligt at blive "militær-nægter" i dag i stedet?

Fra Aalborg
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 12:58

Jeg fik flere gange brev imellem min session og værnepligt breve, hvori forsvaret spurgte om jeg havde lyst til at give min plads i flyvevåbnet væk til andre der gerne ville ind. Jeg ved ikke om det bare er flyvevåbnet der har stor efterspørgsel. Ved ikke om du kan bruge det til noget :).

@Christoffer

Jo man kan godt søge ind som militærnægter. Men så bliver man sendt 4 måneder ud militærnægter-tjeneste. Mon det er federe end forsvaret ?. Næppe.... :)

Fra København S
Tilmeldt 17. Jul 07
Indlæg ialt: 498
Fra  Amino ApS Skrevet kl. 13:33

Chancen for at bliver tvunget i værnepligt er ikke særlig stor, som det også er nævnt her, så er der rigtig mange der gerne vil ind, så du skal væremeget uheldig hvis du trækker et nummer hvor du er tvunget til at skulle ind...

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 13:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

... Nu skal du jo ikke aftjene din værnepligt i Libyen :-). Det her skal ikke lyde hårdere end det er, men det jo en problemstilling du burde have undersøgt, inden du kastede dig ud som selvstændig. Om man kan lide det eller ej, så er det lov på linie med så meget andet.

Du skriver ikke noget om, hvor langt du er i processen, men hvis du kun er indkaldt til session (forsvarets dag), så går der typisk 12 - 18 måneder før du kommer ind og aftjener din værnepligt. Jeg ville være påpasselig med at 'fake' for meget sygdom ved lægen. Dels er det ret nemt at opdage, og dels kan det få konsekvenser for kørekort - men også meget andet.

Nu ved jeg ikke hvad du driver, og hvad det kræver af dig. Men hvis du kan få det til at  hænge sammen, på en eller anden måde, så ville jeg bare få det overstået. Og så bare glæde dig over du ikke skal bruge længere tid på det - 4 måneder er forholdvis overkommeligt :-).

Personligt mener jeg ikke, at den sikkerhedssituation vi står i lige nu, retfærdiggør at vi bibeholder værnepligten. Men det er jo uden betydning, når loven er skruet sammen som den er :-). Når det så er sagt, så er med garanti, en masse mennesker der stadigvæk ville have godt af det :-)

>95% af alle på de seneste værnepligtshold er frivillige. 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)