Lige en lille hurtig een: Hvorledes bliver det bestemt om man bliver placeret i midten på resultatsiden, eller kommer ud til højre ? -Altså i begge tilfælde er det under sponsoret links, men pladsen i midten er da noget mere atraktiv. |
Adwords - placering
Compack pluk og pak lagerhotel
Brug tiden på at udvikle din webshop i stedet for at have eget lager
|
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
Er det punktet "Foretrukket placering" ? Den er ikke checked ligenu ! Er default en placering som 3-> |
|
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
mvh Kristian |
Nej, det er de annoncer med den højeste samlede scoring - prisen er kun et af elementerne i denne scoring. > eller se, hvad prisen er for at ligge øverst Du kan ikke se hvad jeg betaler for at ligge øverst - du kan alene se hvad folk byder for at forsøge at ligge øverst. Det er ikke nødvendigvis det samme :) |
Nogle gange er der kun een annoncør i midten. Er der nogle der har et bud på, hvorfor de næste på listen (dem til højre) så ikke rykker op? |
I de fleste tilfælde: Fordi de er kloge nok til at lade være ![]() Det er normalt alt for dyrt at ligge i toppen og kvaliteten af de besøgende er normalt en hel del dårligere. Der kan dog være enkelte undtagelser. Jeg vil håbe for dem der ligger i toppen, at de måler, om det kan betale sig på bundlinien at ligge der... Mvh, Christian |
|
Hej Mikkel. Jeg tror, at vi taler ud fra to forskellige forudsætninger: Jeg tager selvfølgelig udgangspunkt i, at man prøver at betale sig til den høje placering, da det jo er tilfældet for langt de fleste, der bruger AdWords. Vi kan slet ikke blive uenige om, at det drejer sig om, at optimere hele processen for at slippe for at betale mere end højest nødvendigt ![]() Vedrørende dårligere konvertering når man ligger som nr.1 i forhold til eks. nr. eks 5, så er mit udgangspunkt, at man IKKE har et super tunet system... fordi det (igen) er tilfældet for de fleste, der kører AdWords. Og jeg vil gerne vejlede ud fra det, som jeg finder, er den mest sandsynlige situation for dem, der læser dette. Hvis denne virksomhed (som altså ikke er top tunet) prøver at betale sig til en top position, så vil der være et uforholdsmæssigt stort antal besøgende som, efter at have kostet annoncøren de dyre klik, fortsætter med at søge videre, da kun få føler, at de har fået undersøgt mulighederne godt nok. Dermed betaler man nogle dyre kroner for besøgende, som alligevel suser videre. Og når de gør det, så er det langt fra sikkert, at de vender tilbage. Hvis man derimod ligger længere nede, så får man godtnok ikke så mange besøgende; men til gengæld kan man blive den, som hiver kunden hjem; da den besøgende nu HAR undersøgt markedet (de dyre klik). Det var det jeg mente, da jeg skrev "Der kan dog være enkelte undtagelser." At det helt rigtige er, at super tune det hele, er jo det, som både du og jeg lever af. Men nogle gange har folk ikke overskud/mulighed for at gå i gang med sådan et projekt lige her og nu. Og så er det måske godt at vide, at det ikke er det ringeste bare at ligge lunt i svinget, indtil de får overskud til noget professionel hjælp. Er hjemmesiden super tunet, så er der derimod god grund til at ligge som nr.1. Mvh, Christian |