Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til import til videre salg.

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Skjern
Tilmeldt 18. Apr 11
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 01:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos.

Jeg har undersøgt dette emne rigtig meget på det sidste. Jeg synes dog det er utrolig svært, at finde en sammenhæng i det hele. For der er utrolig mange forklaringer på hvordan man skal gøre, og ikke gøre. Men synes bare folk modsiger hinanden utrolig meget.

Jeg vil ikke bare kaste mig ud i dette projekt, fordi jeg vil have undersøgt det hele til bunds. Fordi jeg vil ikke synde nogle, eller lave noget jeg kan få fignerne  i klemme i. Så der er to punker jeg ikke kan blive klog på, som jeg vil håbe du kan hjælpe mig med.

-   For at man kan få lov til at importer. Skal man så være import registret?For hvis man skal væreimport registret, så skal man have et Cvr. , og hvis man skal blive Cvr. Registret, skal man os være moms registret?

Og jeg har ikke lige forventet at jeg skal have en indtjening på 50.000 kr. på videre salg af import vare. Fordi det bare er ved siden af mit andet arbejde.

- Men synes os det er meget uklart hvad det er der er lovligt og importer, hvor man skal sælge det videre bagefter. For jeg er ikke ude på at sælge kopivare, men hvornår er en vare en kopi?

Bare for at tag nogle punkter f.eks. må man importer så noget til videre salg?  

http://www.dhgate.com/2gb-sport-sunglasses-headset-earphone-sun/p-ff8080812e7a887e012e99e97b767276.html

http://www.dhgate.com/solar-powered-self-recharge-flashlight-keychain/p-ff8080812f2de333012f535abc7a27d8.html

Jeg har søgt meget rundt på nettet, for at finde ud af om det er en kopi af en anden vare. Men det ligger mig stadig meget uklart om det er.

Håber i kan give mig svar på det..

Mvh Martin 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12919
Skrevet kl. 08:36

Martin :

For at man kan få lov til at importer. Skal man så være import registret?For hvis man skal væreimport registret, så skal man have et Cvr. , og hvis man skal blive Cvr. Registret, skal man os være moms registret?

Og jeg har ikke lige forventet at jeg skal have en indtjening på 50.000 kr. på videre salg af import vare. Fordi det bare er ved siden af mit andet arbejde.

For at importere erhvevsmæssigt skal man være importør registreret, det vil med alt sandsynlighed også kræve at kan skal være moms reg, men er du i tvivl så spørg hos SKAT.  

Med hensyn til de 50.000 kr du nævner har du misforstået noget, for der er ikke tale om indtjening men 50.000 kr i omsætning vilket jo ikke er et ret stort beløb når vi snakker import.

Mvh

Ravn

Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 09:03

Jeg kan se at der er free shipping til Tyskland.

Hvis det er, så har jeg et kontor i Tyskland, som du kan sende det til, så du kan spare fragten, for kunne godt forstille mig et den var dyr.

Og jeg skal selvfølgelig bare have et lille symbolsk beløb, for at lægge adresse til.

Mne det kan du lige have i baghovedet, hvis du kommer der til :)

Med venlig hilsen
Danny

Fra Skjern
Tilmeldt 18. Apr 11
Skrevet kl. 12:27

Hej Ravn.

Ja det må man nok sige jeg har misforstået noget. For der er lidt forskel på 50.000 indtjening/ omsætning.

Men kender du noget til om det er lovligt, og sælge de produkter i Dk ?

Tak for svar.

Mvh Martin

Fra Skjern
Tilmeldt 18. Apr 11
Skrevet kl. 12:30

Hej Danny.

Okay. Det kan jeg måske godt være interesseret i, hvis det hele bliver til noget.

Må jeg ikke have dig i min baghånd ?

Men ellers nogen der ved om det er lovligt, at sælge de produkter i Dk.

Mvh Martin

Fra Skjern
Tilmeldt 18. Apr 11
Skrevet kl. 13:08

Er der ikke nogen der har et bud på det ?

Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 13:09

Martin :

Hej Danny.

Okay. Det kan jeg måske godt være interesseret i, hvis det hele bliver til noget.

Må jeg ikke have dig i min baghånd ?

Men ellers nogen der ved om det er lovligt, at sælge de produkter i Dk.

Mvh Martin

Det var da så lidt. Og selvfølgelig må du have mig i din baghånd, det var lidt derfor jeg smed den til dig :)

Jeg har selv været ved at skulle importere tøj fra Thailand på et tidspunkt og det eneste som jeg skulle huske var at lægge told på varene. Ellers kan du bare importere og det med om det er lovligt at sælge dem i DK, kan jeg ikke se hvorfor de ikke skulle være.

Hvis du f.eks. tager kinapriser så henter de det hele der over også.

DBH. Danny

Fra Skjern
Tilmeldt 18. Apr 11
Skrevet kl. 13:18

Da du var ved det. Var du så os import registret på det tidspunkt. ?

Det var nu mere om det var kopivare jeg var ved at få fingerne i der. Eller er ved du om man kan se det nogle steder ?

Mvh Martin

Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 13:27

Ja du skal være import registret for at importere fra et andet EU land.

Du kan også læse det her i denne tråd http://www.amino.dk/forums/t/14684.aspx 

Og der fortæller de også at det er vigtigt at blive export registrert også, hvis du skal sende varer retur.

Hmm. det med om det er kopivarer er altid farligt i ved sådan noget. Hvis du ikke kan få dem til at sende noget bevis eller garanti for at det ikke er, så er det en vuderingssag fra din side af.

Men hvis jeg var dig, så ville jeg bare prøve at købe noget af dem til først og så få det kigget igennem.. Mange gange kan man se om det er en kopi vare.

Og skulle du være uheldig skulle du vel altid nok kunne få dem afsat ved venner/bekendte :)

Fra Skjern
Tilmeldt 18. Apr 11
Skrevet kl. 14:07

Du mener unden for et andet EU land ikke ? :)

Men hvis man nu siger man har været uheldig, og få købt noget kopi. Så fanger de det da i tolden, hvor efter man godt kan se frem til en god bøde ?

Mvh Martin

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)