Hej Aminos. Jeg har undersøgt dette emne rigtig meget på det sidste. Jeg synes dog det er utrolig svært, at finde en sammenhæng i det hele. For der er utrolig mange forklaringer på hvordan man skal gøre, og ikke gøre. Men synes bare folk modsiger hinanden utrolig meget. Jeg vil ikke bare kaste mig ud i dette projekt, fordi jeg vil have undersøgt det hele til bunds. Fordi jeg vil ikke synde nogle, eller lave noget jeg kan få fignerne i klemme i. Så der er to punker jeg ikke kan blive klog på, som jeg vil håbe du kan hjælpe mig med. - For at man kan få lov til at importer. Skal man så være import registret?For hvis man skal væreimport registret, så skal man have et Cvr. , og hvis man skal blive Cvr. Registret, skal man os være moms registret? Og jeg har ikke lige forventet at jeg skal have en indtjening på 50.000 kr. på videre salg af import vare. Fordi det bare er ved siden af mit andet arbejde. - Men synes os det er meget uklart hvad det er der er lovligt og importer, hvor man skal sælge det videre bagefter. For jeg er ikke ude på at sælge kopivare, men hvornår er en vare en kopi? Bare for at tag nogle punkter f.eks. må man importer så noget til videre salg? Jeg har søgt meget rundt på nettet, for at finde ud af om det er en kopi af en anden vare. Men det ligger mig stadig meget uklart om det er. Håber i kan give mig svar på det.. Mvh Martin |
Martin :For at man kan få lov til at importer. Skal man så være import registret?For hvis man skal væreimport registret, så skal man have et Cvr. , og hvis man skal blive Cvr. Registret, skal man os være moms registret?
Og jeg har ikke lige forventet at jeg skal have en indtjening på 50.000 kr. på videre salg af import vare. Fordi det bare er ved siden af mit andet arbejde.
For at importere erhvevsmæssigt skal man være importør registreret, det vil med alt sandsynlighed også kræve at kan skal være moms reg, men er du i tvivl så spørg hos SKAT.
Med hensyn til de 50.000 kr du nævner har du misforstået noget, for der er ikke tale om indtjening men 50.000 kr i omsætning vilket jo ikke er et ret stort beløb når vi snakker import.
Mvh
Ravn