Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

importørregistreres

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Nov 06
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa!

Jeg har købt tøj fra USA til videresalg. Jeg har nu fået brev fra Postdanmarks toldafdeling at jeg skal importørregistreres for at få pakken udleveret. Men skal jeg momsregistreret for at blive importørregistreret?

Mvh Mia

Tilmeldt 29. Apr 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:09
hejsa

jeg er ved det samme, og mangler også lidt svar på disse :-)

Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 13:17
Hej,

du skal importør registreres + momsregistreres hvis du omsætter for mere end 50000 kr pr. år

Tilmeldt 21. Apr 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:51
Da dit tøj er købt til videresalg, bør du nok blive momsregistreret samtidigt. Men, hvis du har en omsætning på under 50.000 pr. år er det ikke nødvendigt.

Det kan ofte tage 2-6 uger inden en importregistrering går igennem, så du kan faktisk komme udfor, at de sender dine varer retur til USA. For at undgå dette, kan du bede Post Danmark om at opbevarer dine varer for dig (der findes flere lagere, som har samme funktion som fx. frihavnen, hvor ufortoldede varer kan opbevares).

Du skal ved registreringen huske at registrerer dig for eksport også - så kan du sende varer retur til USA, hvis der fx. er mangler ved varerne.

Tilmeldt 27. Nov 06
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 21:05
Super-

Jeg kan altså godt nøjes med at blive importør registreret og senere momsregistreret?

Tusind tak for svar... :)

Mvh Mia

Tilmeldt 29. Apr 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:19
Hejsa

er lige med på den her :-)

Nu har jeg fundet ud af at jeg kan købe mit tøj gennem min fars butik, (kun denne ene gang)

men mit spørgsmål lyder på. hvor skal jeg skrive S E nummeret henne, der står ikke noget på deres

bestillingsliste. jeg er tydeligvis helt ny i det her. men håber virkelig at der er en herinde

der kan hjælpe.. knus louise

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)