Jeg har fjernet mine Adsense kampagner på parfume priser fordi jeg tror på det giver en øget omsætning (kvaliteten er trafikken er så høj så jeg kan lave flere penge på lead end på adsense, eller CPC kampagner).
På billigt tv bruger jeg i høj grad Adsense, da en stor del af artiklerne er informationsartikler om forskellige tv relaterede emner. Jeg overvejer at kombinere det med noget lead/salgs kampagne, så når folk f.eks folk læser om Huset på christianshavn, der vil det være naturligt at et tilbud på DVD boksen kom op. Lige nu klare adsense det ved at vise nogenlunde relevante reklamer, men jeg tror på det kan gøres bedre. Jeg skal bare lige finde den rigtige løsning, det skulle helst være en semi- eller fuldautomatisk opdatering.
Anyway, metoden til at finde ud af hvad der er bedst er at prøve sig frem, og se hvad der giver den bedste omsætning.…
er det forstået rigtigt hvis jeg siger de kan give flere penge?
Som Nikolaj og Casper meget rigtigt er inde på, afhænger indtjeningen ved hhv. adsense og affiliateprogrammer af flere faktorer. Personligt er jeg stor tilhænger af adsense.
En væsentlig forskel på de to typer programmer, som jeg synes er værd at bemærke, er at; ja, indtægtspotientialet ved affiliateprogrammer er større end ved adsense, idet man har flere muligheder for at optimere indholdet omkring affiliatereklamerne, og også fordi beløb og afregning er anderledes end ved adsense.
Adsense derimod egner sig utroligt godt til sider, hvor man ikke kan finde relevante affiliates. Og hvis man har et par tusinde af den type sider, kan der stadig godt falde lidt håndører af til drengen.