Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan må opskrifterne bruges?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 15. Feb 07
Indlæg ialt: 286
Fra  Webkontoret Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminobrugere



Hvor er jeg glad for at have fundet dette forum. Sikke en masse hjælp og gode råd, man får herinde. Rigtig spændende læsning.



Mon nogen kan hjælpe med reglerne omkring brugen af de drinksopskrifter, der findes rundt omkring på nettet - bl.a. på drinkdatabasen. Jeg er ved at planlægge en hjemmeside med festartikler og vil gerne supplere med foldere med drinksopskrifter, som jeg laminerer, så de kan stå på bordet/baren. Jeg lavede for nylig nogle til min egen fødselsdag, og de var en vældig succes (altså sammen med baren, som jeg havde lånt til lejligheden, hehe). 



Nu er jeg kommet i tvivl, om jeg egentlig må bruge drinksopskrifterne i en folder, som der tages betaling for? 



Mvh Kirsten



www.webkontoret.dk - enkle og prisbillige hjemmesider med fokus på design og brugervenlighed

Fra København
Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kirsten

 

Du skal indhente tilladelse til at bruge opskrifterne. Der er ophavsret på opskrifterne, så du må ikke tage originale tekster direkte fra andre internetsider.

 

Vh

 

kruse

Fra Århus
Tilmeldt 15. Feb 07
Indlæg ialt: 286
Fra  Webkontoret Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kruse

Mange tak for dit svar. Men gælder det da også, når det er opskrifter, som praktisk talt findes overalt på nettet, for så kan man jo ikke finde ud af, hvem der egentlig har ophavsretten, kan man? Det er jo mange forskellige mennesker, som indsætter opskrifter rundt omkring såsom i drinkdatabasen.

 

Mange hilsner Kirsten

www.webkontoret.dk - enkle og prisbillige hjemmesider med fokus på design og brugervenlighed

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Opskriften på Blow Job

1 Del Baileys.
1 Del Grand Mariner.
1 Del Bananlikør.

Den burde vel gerne være den samme alle steder man kigger? - man kan vel bare lade være med copy&paste, for opskriften er vel den samme overalt?! :-))

Fra Århus
Tilmeldt 15. Feb 07
Indlæg ialt: 286
Fra  Webkontoret Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Christoffer

Ja, det har jeg jo også tænkt - og så vil jeg tilføje blandingsforhold og hvordan man laver den.

Er der mon flere, der kan tilføje noget?

Hilsen Kirsten

www.webkontoret.dk - enkle og prisbillige hjemmesider med fokus på design og brugervenlighed

Fra København
Tilmeldt 29. Mar 06
Indlæg ialt: 156
Fra  Reciprok Kommunikation ApS Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

 

 

Fra Århus
Tilmeldt 15. Feb 07
Indlæg ialt: 286
Fra  Webkontoret Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skal måske nok lige tilføje, at det er tiltænkt private fester - og ikke meningen, at det skal koste så meget. Meningen er, at folk selv skal kunne lave deres drinks og få lidt sjov ud af det sammen. Det er opsætning, farve, print og laminering, der betales for - for de der ikke selv har lyst eller kan. 

Mvh. Kirsten

www.webkontoret.dk - enkle og prisbillige hjemmesider med fokus på design og brugervenlighed

Fra Århus
Tilmeldt 15. Feb 07
Indlæg ialt: 286
Fra  Webkontoret Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Henrik, tak for henvisningen, som jeg lige sidder og læser igennem. Lidt svært helt at forstå, synes jeg, og samtidig tvivlsomt, om det gælder her. Jeg er nok nødt til at prøve at finde noget i dansk lov.

Mvh Kirsten

www.webkontoret.dk - enkle og prisbillige hjemmesider med fokus på design og brugervenlighed

Fra København
Tilmeldt 29. Mar 06
Indlæg ialt: 156
Fra  Reciprok Kommunikation ApS Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 13-03-2007 11:18:04 Forfatter: kitt
Henrik, tak for henvisningen, som jeg lige sidder og læser igennem. Lidt svært helt at forstå, synes jeg, og samtidig tvivlsomt, om det gælder her. Jeg er nok nødt til at prøve at finde noget i dansk lov.

Mvh Kirsten


Du kan spørge her:


 

 

Fra Århus
Tilmeldt 15. Feb 07
Indlæg ialt: 286
Fra  Webkontoret Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Ih tak - det link vil jeg bruge, og så skal jeg nok vende tilbage til tråden, når jeg har fået svaret, så andre evt. også kan få glæde af det.

Tak for hjælpen allesammen.

Vh Kirsten

www.webkontoret.dk - enkle og prisbillige hjemmesider med fokus på design og brugervenlighed

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)