|
Jo, jeg synes, det er forståeligt nok, at man ikke til kommercielt brug kan benytte sig af andres tekster uden tilladelse, og jeg kender reglerne mht. brug af billeder rimeligt godt - men med hensyn til drinksopskrifter og madopskrifter, synes jeg, det er lidt kryptisk, fordi vi jo alle bruger dem, og hvordan finder man så lige ud af, hvem der har lavet opskrifterne, sådan at man kan få tilladelse til at bruge dem - det er da nærmest umuligt. Så jeg håber, jeg har forstået dig rigtigt, at man gerne må bruge selve ingredienslisterne og blandingsforholdene, men at man med sine egne ord skal skrive vejledningen. Det er fint nok, der er jo ikke noget problem i at skrive vejledningerne med egne ord.
Det samme gælder vel så for madopskrifter, at udgiverne har gengivet de originale tekster til ingredienser og blandingsforhold og blot skrevet vejledningerne med egne ord (ændret lidt i teksten).
Det samme gælder vel så for madopskrifter, at udgiverne har gengivet de originale tekster til ingredienser og blandingsforhold og blot skrevet vejledningerne med egne ord (ændret lidt i teksten).
Jamen det bliver da spændende at se, hvilket svar jeg så får fra Kulturministeriet - men det kan sikkert godt tage noget tid, før jeg får svar fra dem.
Mvh kirsten