Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mangler inspiration??

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 01:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg starter ud lige som så mange andre før mig har gjort. Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres ideer, hvad i arbejder med (ikke for at kopiere, men som inspiration) og hvad i har gjort for at komme dertil hvor i er nu med hensyn til eget firma.

Kunne godt tænke mig at starte ud selvstændig, men med hvad? Jeg har haft en masse ideer oppe og vende, nogle bedre end andre. På et tidspunkt var jeg inde på området markedsføring af mindre virksomheder hvilken jeg har sluppet igen da den eneste erfaring jeg har derfra er hvad jeg har lært på handelsskolen. Har også været inde på egen webshop men da kapitalen ikke er synderlig høj er dette også et problem. (midlertiddigt da jeg er i lægger penge til side til evt. sådan et projekt)

Har altid været utrolig serviceminded og tænker om det skulle være noget inde for det område? Der mangler jeg ideer.. :)

Mine kompetencer:

Jeg har arbejdet som kok en del år så måske der kunne være lidt inde over der. Men kan det betale sig at være freelancer inde for det felt og kommer man overhoved til at tjene noget når alt er trukket fra. Det gælder jo om at være konkurrencedygtig. 

Udlært isenkræmmer: Der kan det måske godt knibe lidt i det selvstændige tænker jeg. Er det overhoved muligt at konkurrere med Elgiganten på det el-thermiske og hvad med gryder, potter og pander?? (potter sælges der ikke så mange af mere) Vil der være salg i dem når det er over nettet. Forbrugeren vil nok gerne se produktet live og få det med hjem med det samme. 

Håber disse informationer kan hjælpe lidt og håber på lidt respons fra jeres side.

Med venlig hilsen

Kasper Nørbæk

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 11:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Nu skal du høre knægt, he he...

Jeg var knaldhamrende dygtig til biler og blev millionær inden jeg fyldte 18.

Det seneste jeg har lavet er en musical og en vingummibamse (!)

Jeg ved godt det er træls at høre på de gamle, men prøv alligevel. Ikke til efterfølgelse men som inspiration :)

---------

Hvis du er smart, så finder du en ting du er lidt ligeglad med, men som kan sælges. En stegepande f.eks. som du køber i en butik, - helt uden CVR-dikkedarer.  Så laver du en hjemmeside i Wordpress (kan gøres alt inkl. for 250 kr.) og begynder at markedsføre din stegepande.

Du laver flyers som du deler ud i nabolaget, og finder ud af hvordan man får lov til at stille sig op på torvet og demonstrere din stegepande.

----------

Hvis du ikke allerede nu, har tænkt tanken om at det kunne være spændende at kombinere dine evner som kok med markedføringen af stegepanden, og i tankerne har spekuleret på hvordan man får et kogeblus til at fungere på gaden, - så opgiv tanken om at blive selvstændig. Hvis du så ovenikøbet tænkte at der da ikke kan være penge i at købe en stegepande og sælge den videre - så er du helt færdig og skal lave noget andet i dit liv.

Der INTET der kan forberede dig på tilværelsen som iværksætter. Det er ikke noget du kan planlægge dig ud af. Hvis der er nogen der påstår andet, så har de hænderne i dine lommer. Enten fordi de er offentlig ansatte som konsulenter, eller lever af at sælge ting til iværksættere. Derfor må langt de fleste lukke deres projekter igen, - ofte med økonomiske tømmermænd.

Derfor skal du starte de første step med at prøve dig selv af. Har du hvad der skal til? Kan du løbe rundt og dele flyers ud og samtidigt vide at du vil være heldig hvis du sælger bare én stegepande, - eller det gider du simpelthen bare ikke? Kan du finde på ting der adskiller dig fra dine konkurrenter og markedføre dig på en billig måde? Har du modet til at stille op og se dine kunder i øjnene og besvare deres spørgsmål?

Som iværksætter og selvstændig erhvervsdrivende vil du opleve mange uretfærdigheder. Der er mennesker som vil svigte dig, og hvis det går godt vil der være ansatte der stjæler fra dig eller pjækker når du har mest brug for dem. Du vil få mystiske breve fra det offentlige og skulle betale for affald du ikke har, - eller høre på en fødevarekontrollant der ikke aner hvor presset man er når sovsen skiller og 200 mennesker allerede sidder ved bordet, og så insisterer på at ville vide hvor fakturaen på den skide pakke smør befinder sig eller hvorfor termometret sidder på tredje rille og ikke på anden rille i køleskabet.

Så få prøvet dig selv af mens tid er. Der er så meget romantik og vrøvl omkring lyksagelighederne omkring egen forretning som slet ikke står mål med virkeligheden.  

Jeg har Ferrari, Strandsvejsvilla og båd - men jeg arbejder også for 20 kr. i timen. Thats life! Derfor er alt det jeg laver idag noget jeg interesserer mig for, og andet det der betaler regningerne - men jeg ved også at jeg har hvad der skal til. Det har jeg betalt nogle millioner for at finde ud af.

Men jeg gad nu heller ikke høre på de gamle fjolser, dengang :) 

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 12:00

Fed kommentar Michael... På mange måder er jeg enig :)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jan 11
Skrevet kl. 12:17

Hej Michael.

Mange tak for dit svar og for de gode ideer. Jeg har den overbevisning om at det netop er "de gamle røvhuller" man skal lytte til da det er dem med størst livserfaring. 

Ideen med at kombinere salget af pander med madlavningen er en god ide, så måske skal jeg bare kaste mig ud i det. Man kommer jo ikke sovende til succes. Står man ikke 100% inde for at man kan sælge en pande eller det produkt man nu arbejder med så som du så pænt siger kan man godt droppe tanken om at blive selvstændig. Den opfattelse har jeg også. Og egentlig har jeg det relativt nemt i og med jeg har en masse viden indenfor gryder og pander og så har jeg kontakten til leverandørerne. 

Men skal jeg ikke være cvr-registreret for netop at kunne købe hos leverandørerne? Måske din ide om at købe en pande i butikken hvorefter at sælge den videre ikke er så dum en ide. Bare for at teste markedet?

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 12:54

Vent med at købe lager, og CVR nummeret. Det nummer er møgirriterende hvis du skal bruge offentlige ydelser etc. eller får brug for lidt kurser.

Gå ind i to-tre butikker og se hvem der sælger dig en stegepande. Dårlig betjening, ligegyldige ekspedienter og manglende viden er netop de ting som dine kunder må finde sig i. Nu har du set/mærket det på din egen krop. Der handler du selvfølgelig ikke. Ham eller hende der sælger dig stegepanden gør noget rigtigt, og det skal du lade dig inspirere af.

Det hedder faktisk research, og det er ganske vist et eksotisk ord men altid et arbejde, - som skal gøres!

Næste step er så markedsføringen. Du kan jo altid købe en ny stegepande i butikken, for det vigtigste lige nu er ikke hvad du tjener, - men hvad du lærer!

Det lyder som en kedelig utrendy måde at starte op på til forskel fra hjemmesiden og visitkortet med titlen Direktør kasper N. jørgensen - men det er faktisk både sjovt og smart business. Du har sikkert hørt virksomheder snakke om at spare på omkostningerne for at klare sig i konkurrencen, - og som ny spiller er det altså lærepengene man skal skære ned på :)

Gå igang nu, - og er du hurtig kan du måske også nå et smut omkring et kræmmermarked med en lille stand. Du behøver ikke bruge det firmanavn du drømmer om i fremtiden, - måske finder du bare på noget sjovt i starten. Så kunne du måske købe 10 pander - og hvis du skal bruget et cvr-nummer så send mig en PM. Når du har udsolgt ærgrer du dig over ikke at have flere - men nu kan du sælge - og fik du ikke solgt nogen glæder du dig over ikke at være gået fallit. Og så ved familien hvad de får i julegave :)

Held og lykke..... 

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jan 11
Skrevet kl. 17:49

Hej Michael.

Du har sku en fed måde at fortælle/forklare tingene og det sætter jeg pris på. Problem ligger ikke i at jeg ikke kan sælge en stegepande for det kan jeg og har også den nødvendige viden om stegepander og gryder. Når det så er sagt så er det jo bare at komme ud og se hvordan konkurrenterne sælger deres produkt og så er det bare med at yde en bedre service end dem. Giver dig fuldstændig ret i at det vigtigste nu ikke er at tjene penge men lære en masse og få fyldt rygsækken. Det gør det også sjovere at tjene penge senere hen. :) Selv tænker jeg lidt i trappesystem. Man starter for foden af trappen og vil gerne til tops hvor det sjove sker men undervejs må man igennem de udfordringer der nu skulle komme. 

Det med kræmmermarkedet er en super ide som start-up og tænker at skulle jeg ud til en forhandler og købe 10 pander må de da også kunne give en form for mængderabat. Panderne kan jeg derefter sælge til fuld pris eller billigere end forhandleren jeg har købt dem af. Alt afhængig af hvor stor rabatten er.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)