Hej Michael,
Spændende idé.
Jeg arbejdede i 06-07 på et koncept vedr. nogle reklamekort, men det var svært at lave et koncept, som kunne løbe rundt, og hvor kunderne havde stor nok interesse i reklamen.
Du kan stå i en situation, hvor folk drikker din kaffe, men ikke tager notits af reklamen, og din annoncør derfor ikke får noget ud af reklamen, og reklameværdien derfor er meget lille, eller ikke eksisterende. Så start med at lave nogle tests på, om folk overhovedet lægger mærke til/kan huske reklamer på koppen.
Vedr. uddeling af kaffe, så kommer du nok også ind under nogle regler, hvor også fødevarestyrelsen skal godkende dit projekt og den måde du håndterer kaffen på. Der kan derfor også være lidt udfordringer dér.
Derudover er der rigtig mange udbydere af reklameplads, så det kan være svært at lokke annoncørerne til, med mindre du kan dokumentere en god reklameeffekt. Morten Lund og gratisaviserne har jo også måttet sande, at det ikke er nemt at skulle leve udelukkende af reklameindtægter.
Hvisa du tvister dit koncept en smule, så tror jeg dog på forøgede muligheder. Du får lige en PM med detaljer til et kaffekoncept, som måske kunne være bæredygtigt.