Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sponsorkaffe! (god idé?)

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Milledille:

Jeg synes, der er så megen fokus på, at der nu ikke må være kage og kaffe i venterummene jf. debattet fra Dansk Folkeparti. Derfor synes jeg, at det vil være genialt, hvis der er sponsorer, der tilbød kaffe og evt. småkager. Der skulle naturligvis være gode reklameskilte, så alle kunne se, at kaffen var sponseret af XXX.

Fin pointe! Tak for dit input.

Michael

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 12:05

Rasmus Fredslund Hansen:
borgerservice i Odense, der ville folk rive din kaffe væk, slubre sig i reklamerne og være dig dybt taknemmelig for at give dem lidt koffein til deres 1-2 timers ventetid.

Yes - tak for den. Der er mange lignende steder, så der er bestemt et marked. Spørgsmålet er, om sponsorkronerne kan dække omkostningerne.... regne-regne...

Michael

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 12:09

Til den med DSB er der jo masser af stationer hvor DSB ikke har et kaffesalg, og hvor der måske kan findes en løsning som tillader at man kan lave penge. For DSB vil det jo være en forøgelse af deres service hvis du f.eks. kan få en kop kaffe på Ringe station inden du sætter dig ind sammen med alle de andre pendlere og kører mod Svendborg eller Odense. Spørgsmålet er om der er penge nok i det for bagmanden, eller om alle pengene går til kaffe og krus.

Og er der egentligt noget der forbyder en i at dele gratis kaffe ud på Strøget? Man kunne jo blive en lille helt i det danske vintervejr hvis man tilbød en kop kaffe, så kunne der måske stå følgende på koppen: "Tag i Fields og slip for regn og slud"... eller noget andet der kan forbinde lortevejr og kaffe med sponsoren.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 12:11

Det er forsøgt en del gange før.

Som andre skiver så er det meget svært at få lov til at sælge eller bare give gratis kaffe ud på eks. togstationer, skoler osv.

Der var bla. to unge gutter der forsøgte at lave 'ventekaffe' hvor de fik trykt reklamer på poser, som så skulle betale for kaffen og deres fortjeneste, men det koster en del at få trykt sine egne poser (det er jo ikke bare en plastpose), små poser er ikke billige at producere og der er ikke så meget reklameplads der til så er der jo en begrænset holdbarhed på kaffen. Så det eneste sted man kan spare er på selve kaffekvaliteten men hvor er så reklameværdien - dårlig kaffe med flot tryk?

De beste kaffe hilsner
Søren

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 12:15

Tak for svaret, Søren. Måske man bare ikke har fundet den rigtige model før? Det afskrækker mig aldrig, at nogle ikke er lykkedes før. De kan have haft en anden indgangsvinkel på det, fundet de forkerte leverandører, levet for flot eller hvad ved jeg. Man må aldrig lade sig skræmme af de dårlige eksempler men lære af dem...

Michael

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 12:17

Indkøberen/Fokus:

Tak for svaret, Søren. Måske man bare ikke har fundet den rigtige model før? Det afskrækker mig aldrig, at nogle ikke er lykkedes før. De kan have haft en anden indgangsvinkel på det, fundet de forkerte leverandører, levet for flot eller hvad ved jeg. Man må aldrig lade sig skræmme af de dårlige eksempler men lære af dem...

Michael

Det er jeg helt enig i :-)

/Søren

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 13:01

Husk ordensbekendtgørelsen, som strengt taget forhindrer dig i at føre konceptet ud i det offentlige rum

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=2113

§ 9.
Stk. 3.
Uddeling til forbipasserende af reklamemateriale for erhvervsinteresser er forbudt.

Det betyder konceptet skal bæres af aftaler på privat grund. DSB og stationerne døde sikkert dér hvor de ganske rigtigt selv sælger kaffe, men samtidig også på markedsværdien i at få lov at gøre det. Promotionfolk skal betale en rumtrillion for at indtage perroner m.v. for at prøve at gøgle med deres produkter... og det skal de fordi DSB kender prisen på menneskers opmærksomhed.

- held og lykke..

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 13:05

Hej Thomas

Betyder det, at min hjemkommune f. eks. ikke må dele kaffe ud i deres borgerservice, hvis der er kopper med sponsornavne på? Jeg ved, at det er et offentligt rum, men folk går jo ikke bare forbi. De kommer og sætter sig og kan få en kop kaffe mens de sidder dér.

Michael

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 13:07

...og er et venteværelse hos en praktiserende læge også at betragte som et offentligt rum?

Michael

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 09:50

Hej Michael,

Spændende idé.

Jeg arbejdede i 06-07 på et koncept vedr. nogle reklamekort, men det var svært at lave et koncept, som kunne løbe rundt, og hvor kunderne havde stor nok interesse i reklamen.

Du kan stå i en situation, hvor folk drikker din kaffe, men ikke tager notits af reklamen, og din annoncør derfor ikke får noget ud af reklamen, og reklameværdien derfor er meget lille, eller ikke eksisterende. Så start med at lave nogle tests på, om folk overhovedet lægger mærke til/kan huske reklamer på koppen.

Vedr. uddeling af kaffe, så kommer du nok også ind under nogle regler, hvor også fødevarestyrelsen skal godkende dit projekt og den måde du håndterer kaffen på. Der kan derfor også være lidt udfordringer dér.

Derudover er der rigtig mange udbydere af reklameplads, så det kan være svært at lokke annoncørerne til, med mindre du kan dokumentere en god reklameeffekt. Morten Lund og gratisaviserne har jo også måttet sande, at det ikke er nemt at skulle leve udelukkende af reklameindtægter.

Hvisa du tvister dit koncept en smule, så tror jeg dog på forøgede muligheder. Du får lige en PM med detaljer til et kaffekoncept, som måske kunne være bæredygtigt.

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)