Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sponsorkaffe! (god idé?)

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Indkøberen/Fokus:

Hej Thomas

Betyder det, at min hjemkommune f. eks. ikke må dele kaffe ud i deres borgerservice, hvis der er kopper med sponsornavne på? Jeg ved, at det er et offentligt rum, men folk går jo ikke bare forbi. De kommer og sætter sig og kan få en kop kaffe mens de sidder dér.

Michael

Med offentligt rum mener jeg udendørs, på arealer som ikke har privat grundejer. Det er efter min opfattelse her, at ordensbekendtgørelse gælder.

Kommunen kan i samråd med Politiet sætte ordensbekendtgørelsen ud af spil, ved at udstede tilladelser. (I Københavns Kommune gives ikke tilladelser til uddeling af reklamemateriale). Det gør de til gengæld i Malmø, hvor de store firmaer kan betale rumkassen til kommunen, for at lave promoevents i byen... men det ville aldrig blive accepteret på politisk niveau i København, selvom det nok skulle kunne betale et par børnehaver eller 10.

Men man kan sagtens opnå tilladelse til at støje, til at servere alkohol ved arrangementer etc. Dvs Ordensbekendtgørelsen skal betragtes som reglerne i gader og stræder, når der ikke er en tilladelse fra Kommune.

I et tilfælde hvor du vil ind i borgerservice tror jeg bestemt ikke der går mere regelrytteri i den, end at det "kun" kræver at forvaltningen er med på idéen. Du kan dog nemt skulle udsættes for at det skal vedtages politisk, og så kan den dø der.

Der var en sag om sponsorlogoer på tøj og biler i Københavns Kommune da Ritt trådte til, og den havde mange mange problemer, så vidt jeg kunne følge med fra sidelinjen. I sidste ende blev livet taget af den da fagforeningerne 3F og FOA stejlede over at deres medlemmer skulle tage tøj på, eller køre i biler som bar andet logo end arbejdsgivers.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:51

Hej Thomas

Tak for det uddybende svar. Jeg arbejder lidt videre med ideen...

Michael

Tilmeldt 22. May 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:00

Hej Thomas

Jeg synes ideen er vildt god. Jeg arbejder for et firma, der producerer kaffe i et format, der ville være perfekt til det du pønser på.

Tjek www.growerscup.com

Det er en engangs-kaffebrygger med gourmet kaffe i (altså ikke instant kaffe). Man hælder en halv liter vand i posen og 5 minutter senere har man 3 kopper specialkaffe.

Vi går utroligt meget op i, at kafferne er af top kvalitet. Alle kaffer vi producerer er "single estate" specialkaffer. Dvs. kafferne ikke er blandingskaffer men har smag og aroma fra det sted de er dyrket. Derudover er alle kaffer Fairtrade og økologiske. På poserne forklarer vi, hvor kaffen kommer fra og hvilke smagsindtryk kunden kan forvente (fx "eftersmag af chokolade").

Vi rister selv kafferne på vores eget mikro risteri, så vi har helt styr på, at kvaliteten er i orden.

Anyway. Det er et kig værd i hvert fald.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 08:54

Hej Dkf

Det var da en god vinkel på sådan et koncept. Jeg vil have det med i overvejelserne.

Michael

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 09:02

Tak til Jer alle for gode kommentarer. Jeg har nu besluttet at gå videre med projektet og har strukturen på plads. Nu mangler jeg "bare" at få styr på kaffeleverandøren, sponsorerne og lægerne (i første omgang satser jeg på 4-5 praktiserende læger, som er interesseret i gratis kaffe til deres ventende gæster).

Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:25

Rigtig fed idé. Jeg ville nok vælge fairtrade, hvis jeg var dig.

Der er ikke meget i at sponsorere at fattige bønder har dårlige vilkår Smile

Er du ikke glad for tandlægen? Så bliv det med vores erfarne personale. Tandlægeskræk København
Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 09:31

Hej Theis

Tak for det. Den med fairtrade er rigtig god. Jeg vil dog lade det være op til sponsorerne, hvilken type kaffe, der skal i kafferne.

Kan se, at du linker til en tandlægeklinik. Hvis den er din, skal du være velkommen til at blive første modtager af gratis kaffe til dine patienter Wink

Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:36

Indkøberen/Fokus:

Hej Theis

Tak for det. Den med fairtrade er rigtig god. Jeg vil dog lade det være op til sponsorerne, hvilken type kaffe, der skal i kafferne.

Kan se, at du linker til en tandlægeklinik. Hvis den er din, skal du være velkommen til at blive første modtager af gratis kaffe til dine patienter Wink

Michael

Hej Michael

Nej, jeg er ikke tandlæge og jeg tror ikke lige det er her du skal af med kaffen. Det er trods alt ikke optimalt med kaffe lige inden et tandlæge besøg Wink

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 09:37

Jeg ved det - kunne bare ikke lade være... Jeg drikker heller aldrig kaffe inden tandlægebesøget.

Michael

Tilmeldt 1. Oct 09
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 11:25

Hej Michael,

Vi har jo talt lidt sammen omkring vores projekter, men respekt for at du er så langt fremme med dit..

Nå, men så må jeg jo hellere sponsorer nogle papbæger til dig.... har nogle brune 25 cl. med tryk på:
"Coffee 4 You" det tryk passer vel meget godtBig Smile.

Alternativt kan du jo sælge reklameplads på bægerne - her kan jeg eks. tilbyde EPS bæger (termo) i 17,5 cl. med 2 farvet tryk til omkring kr. 0,30 pr. stk (minimum 15.000 stk.)

Men vi kan jo lige snakke sammen og som aftalt skal jeg nok komme tilbage med mere info omkring mit "ready in cup" projekt når det sidste lige er faldet på plads.

kh/Jesper
Telefon 36 72 36 06

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)