Med offentligt rum mener jeg udendørs, på arealer som ikke har privat grundejer. Det er efter min opfattelse her, at ordensbekendtgørelse gælder. Kommunen kan i samråd med Politiet sætte ordensbekendtgørelsen ud af spil, ved at udstede tilladelser. (I Københavns Kommune gives ikke tilladelser til uddeling af reklamemateriale). Det gør de til gengæld i Malmø, hvor de store firmaer kan betale rumkassen til kommunen, for at lave promoevents i byen... men det ville aldrig blive accepteret på politisk niveau i København, selvom det nok skulle kunne betale et par børnehaver eller 10. Men man kan sagtens opnå tilladelse til at støje, til at servere alkohol ved arrangementer etc. Dvs Ordensbekendtgørelsen skal betragtes som reglerne i gader og stræder, når der ikke er en tilladelse fra Kommune. I et tilfælde hvor du vil ind i borgerservice tror jeg bestemt ikke der går mere regelrytteri i den, end at det "kun" kræver at forvaltningen er med på idéen. Du kan dog nemt skulle udsættes for at det skal vedtages politisk, og så kan den dø der. Der var en sag om sponsorlogoer på tøj og biler i Københavns Kommune da Ritt trådte til, og den havde mange mange problemer, så vidt jeg kunne følge med fra sidelinjen. I sidste ende blev livet taget af den da fagforeningerne 3F og FOA stejlede over at deres medlemmer skulle tage tøj på, eller køre i biler som bar andet logo end arbejdsgivers. |
Hej Thomas
Tak for det uddybende svar. Jeg arbejder lidt videre med ideen...
Michael