Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan ved i at jeres ide holder?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg står med en ide eller 2 som jeg gerne vil føre ud i livet, det kræver dog en del investering.

Jeg begynder bare at blive i tvivl om hvordan verden vil tage imod ideen.

Hvordan"tester" i jeres ideer inden i går 100 % ind i det?

Hvordan ved i at der er potentiale i jeres ide?

Jeg ved personligt at jeg ville bruge min ide uanset om jeg selv havde fundet på den eller ej, men stadig... hvem ved hvordan resten af verden tænker.

Mvh SA 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Oct 10
Indlæg ialt: 87
Fra  Sailport Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan spørge dig sig selv, om det er noget der mangler her i verdenen, noget der virkelig er brug for, noget der er et marked for.

Hvis det er et nyt elektronisk apparat du vil lave, hvor der er gået meget op i designet, og prisen er fuldstændigt skruet op, så tror jeg du skal vente nogle år endnu.

Hilsen Nicklas

Fra København
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 275
Fra  Grovkøkkenet.dk Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det korte svar er, at det ved man aldrig Smile

Man skal selv tro på det, undersøge om andre kunne have behovet og udføre idéen på en måde, så folk bliver interesseret.

Web & IT Manager i State of Green
Mere information om mig på min personlige side

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen det er da ikke så svært, når du nu ved du vil bruge ideen er det jo bare og gå igang, og sætte sparepengene ind på at gøre det til en succes, at the end of the day er det jo kun markedet der kan fortælle om ideen er god.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogle idéer tester man ved at prøve dem, det koster dig nået tid og penge, men en idé kan også være holdbar på anden måde.

Eks. inden jeg startet op selv i Januar 2010 havde jeg i ca. 5 år arbjedet i den brance hvor jeg idag har virksomhed, jeg har samlet en masse oplysningere som jeg har husket, fået en idé som jeg tror så meget på at jeg går all-in.

Men som der også bliver sagt er man kan altid sprøger sig selv "er det nået nogen har brug for?" men ikke altid fungere verden sådan, se på eks. iPad det var et stort satas for Apple, men var et satas som de tog fordi de trode på idéen.

Alle sage at netbooks da de kom ville blive et hit, men jeg syndes ikke de hitter så meget som de har sagt det ville, eller jo det gjor edet i starten men nu syndes jeg ikke der er spicelt mange der har netbooks da de koster lige så meget som en normal laptop i billige udgave og har bare langt mindre power end en normal bærbar.

En måde du kan teste din idé på er at du snakke med andre om den slf. nogle der ikke har i sine at kopier din idé :) og så snakker du frem og tilbage, men når du siger at du ville bruge din idé lige meget om du fandt på det eller ej, ja så er der allerede en der vil bruge den jo, så mund ikke der er andre?

Hvis ikke din idé koster "penge" men mere "tid" syndes jeg du bare skal prøve, men husk nogle idéer har kun en chackse at løfte, så tænk dig om inden.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SA

Jeg har selv stået med det samme problem, jeg havde gjordt det at jeg lavede en proto type også gik ud på gaden med en ven eller en kollega også spurgte folk hvad de synes om det..

Håber det var svar nok.

Hilsen

Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Flensborg
Tilmeldt 24. Jan 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SA

Det er en investering af tid og penge. Men hvis du tror på ideen så skal den nok os lykkes. Jeg har testet det på denne måde, at jeg skrev et inlæg her på amino, for at høre hvad andre syntes om min ide. Men dog ville jeg lave det per PM.

Min holdning er at hvis du tror på din ide og dig selv kan det lykkes.

Mirko

Flyt-Til-Tyskland.dk

Flyt nemt og uden problemer til Tyskland

Fra Odense
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SA!

At finde ud af om ens idé er holdbar når den kommer ud af dit hoved, og ud i den virkelig verden. For det første vil jeg fraråde dig at bruge venner og familie som sparringspartner når din idé skal evalueres. De har ofte "farvede briller" på, hvilket betyder de i høj grad ikke er objektive når de skal vurderer ideen eller produktet, men derimod synes det er en god idé fordi det netop er dit produkt(også uden selv at vide det).

Når det er sagt så kræver det en masse research og forarbejde. Jeg vil råde dig til at starte med at lave en analyse af markedet. Denne analyse skulle gerne kunne besvare følgende spørgsmål:

1) Findes der allerede lignende produkter på markedet (Hvis ja, hvordan differentierer dit produkt sig fra de andre)

2) Er der et hul i markedet, og et behov hos forbrugerne der mangler at blive dækket.

3) Er markedet gearet til dit produkt (har forbrugerne de midler der skal til for at benytte produktet, her tænkes bla. på teknolig)

4) Hvem/hvor skal produktet produceres. Danmark? Kina? Polen?

Når du efter en grundig research på markedet har fundet af at din idé er lige så genial som først antaget, vil jeg råde dig til at få gennemarbejdet en god og dybdegående forretningsplan. Denne skal danne grundlag for hele dit produkt eksistens, den bruges også til præsentation af produktet overfor dine investorer(hvis sådanne er nødvendige)

Derefter kan det være en god idé at lave en prototype af produktet, og få fremvist den for nogle fagmænd inden for den branche dit produkt befinder sig på. Hvis det er en hel almindelig hverdagsting, kan den også testes af folk på gaden. Hvis det er for omfattende at få lavet en prototype, kan plan B være et godt spørgeskema.

Med andre ord:

1) Lav en analyse af markedet

2) Få udarbejdet en forretningsplan til fremvisning for dine investorer

3) Få lavet en prototype eller et spørge skema vedr. dit produkt

Håber mit svar kunne bruges. 

Du skal være velkommen til at sende mig en privat meddelse hvis du har flere spørgsmål, så vil jeg forsøge at besvare så godt jeg kan.

Mvh.

Morten S.

Fra Slagelse
Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afhænger lidt af hvad det er for et slags produkt, og hvordan det skal forhandles.

Hvis det er noget der skal forhandles igennem eksisterende butikskæder, så ville jeg, som andre også har sagt, få lavet en prototype, og få nogle prisoverslag på hvad det ville koste at få lavet 1 pallefuld af dem, og så tage den med ud til eventuelle forhandlere, og høre om det er noget der vil interessere dem, sådan at du har nogle ordre klar inden du smider en masse penge i produktion.

Jeg har selv lavet den fejl at jeg investerede i et mindre parti varer før jeg havde fået ordrene. Både mine venner og jeg selv synes jeg havde fat i en god ide, og vennerne sagde da også at det var noget de gerne ville købe hvis de så det i en butik. Det var bare desværre ikke nok for butiksejerne..

Så efter at have solgt et par stykker til de nærmeste venner, og så været igennem næsten alle butikker og netbutikker i DK, uden at have fået en eneste ordre, står min investering nu og samler støv på en hylde Smile

Men held og lykke med dit projekt!

www.heldaldesign.dk - Industrielt Design, Produktudvikling og andre kreative service ydelser!

Fra Odense
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Heldal!

Det er lækkert at få nogle erfaringer fra folk der har prøvet sådanne situationer på egen krop. Dette er en 1. Klasses eksempel på hvorfor det IKKE er en god idé at bruge ens venner og familie som sparringspartner når det handler om iværksætteri. Selvom ens nærmeste gør alt hvad de kan for at hjælpe og give en god objektiv vurdering, så ligger det i deres underbevidsthed hvem der har fået ideen, nemlig dig. 

Så det var et rigtig godt eksempel til at underbygge min teori om at det kan være utrolig farligt. :)

Mvh.

Morten S.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)