Jeg har den sidste tid gået og leget med tanken om at starte en service virksomhed for iværksættere. En service virksomhed, hvor du som iværksætter kan outsource dine administrative opgaver, til billige penge. Jeg har en opfattelse af at mange iværksættere er træt af at bruge tid på bogføring, lave markedsføring, lave hjemmeside og vedligeholde hjemmeside etc. Hvor de i stedet kunne bruge tid på det de brænder for og det der i bund og grund var derfor de startede selv. Jeg er udmærket klar over at man allerede kan outsource opgaverne, men findes der et sted hvor man kan outsource det hele til? (Jeg kender i hvert fald ikke nogen).. Og ikke mindst findes der nogen der leverer ydelserne til en overkommelig pris for en nyopstartet? Jeg forestiller mig at tilbyde følgende ydelser til en timepris på 280 kr./timen: - Bogføring og Regnskab - Markedsføring og salgsoptimering - Hjemmesideopbygning og vedligeholdelse - Call-center - Rådgivning - m.m. Er der brug for denne form for services for iværksættere? Og er der andet jeg bør kunne tilbyde dig som iværksætter? Kære Iværksætter har du brug for mig??Jeg har den sidste tid gået og leget med tanken om at starte en service virksomhed for iværksættere. En service virksomhed, hvor du som iværksætter kan outsource dine administrative opgaver, til billige penge. Jeg har en opfattelse af at mange iværksættere er træt af at bruge tid på bogføring, lave markedsføring, lave hjemmeside og vedligeholde hjemmeside etc. Hvor de i stedet kunne bruge tid på det de brænder for og det der i bund og grund var derfor de startede selv. Jeg er udmærket klar over at man allerede kan outsource opgaverne, men findes der et sted hvor man kan outsource det hele til? (Jeg kender i hvert fald ikke nogen).. Og ikke mindst findes der nogen der leverer ydelserne til en overkommelig pris for en nyopstartet? Jeg forestiller mig at tilbyde følgende ydelser til en timepris på 280 kr./timen: - Bogføring og Regnskab - Markedsføring og salgsoptimering - Hjemmesideopbygning og vedligeholdelse - Call-center - Rådgivning - m.m. Er der brug for denne form for services for iværksættere? Og er der andet jeg bør kunne tilbyde dig som iværksætter?
|
Kære Iværksætter har du brug for mig??
For mig er prisen alfa omega, bare et lille eksembel. Time prisen, hvordan regner du den ud på fx. Call centret. Jeg tror trenden i disse tider er faste priser, så hvis du kunne lave en fast pris politik. Så jeg på :) Mvh Tim |
Hej Martin, Jeg tror det bliver svært at drive sådan en service, med mindre din tanke er at agere mellemmand. Din virksomhed skal være specialist indenfor ALLE områder for at kunne yde en god service, og det er noget af en mundfuld. Jeg er specialist indenfor bogføring og regnskab, og bare dét kræver en del arbejde for at kende til alle regler og detaljer. Men din opgave er i stedet at skulle vide alt om alt. Der var tidligere et firma kaldet "Green Business House", hvor man kunne outsource alle sine opgaver til. Firmaet er dog gået konkurs i dag. Jeg skal dog ikke udelukke, at der er iværksættere, som gerne vil betale ekstra for at lade dig agere som mellemmand, så du finder de rigtige specialister til dem. Så er du vel lidt ovre i samme kategori, som firmaet "Hent Tilbud", hvor du finder den rigtige leverandør for virksomheden.
|
Hej Martin Jeg driver idag et bogføringsfirma, men er stille og roligt ved at udvide det til andre forretningsområder indenfor administration. F. eks. har jeg idag indgået et samarbejde med et inkassofirma, som har den nødvendige autorisation til at drive inkassovirksomhed. Desuden har jeg kontakt til at lønbureau og et indkøber-firma. Planen er, at jeg indenfor overkommelig tid også har korrekturlæsning, oversættelse, telemarketing mm. på programmet. Jeg er ikke i tvivl om, at det kan lade sig gøre, sålænge man melder rent ud at det foregår med dygtige freelancere, som kan deres kram og har styr på tingene. Det har jeg selv og forventer det samme af mine samarbejdspartnere. Det skræmmer mig ikke, at Green Business House gik ned. Mit indtryk er, at de ekspanderede for hurtigt og ville for meget uden at have noget at ha' det i. Michael |
Hej Tim Der er forskellige måder at regne prisen ud. Nogle call centre har faste priser mens andre har en pris pr. opkald (delt op i intervaller). Mht. mødebooking/telemarketing er der utrolig mange forskellige priser. Dér skal man virkelig se sig for. Michael |
Hej Michael, Enig. I den angivne model, er du jo også mellemmand, og du tilbyder derfor en service, hvor du finder den rigtige person til opgaven, hvilket dine kunder så betaler for (på den ene eller anden måde).
|
Bemærk i øvrigt, at punktet "rådgivning" kan være svært at tilbyde for 280 kr. i timen. Den pris er meget lav, hvis du skal anvende danske medarbejdere. Rådgivning er i øvrigt et vidt begreb. Inkluderer det også rådgivning fra revisor, advokat, mv., eller hvor sættes grænsen for denne rådgivning?
|
Hej Martin Jeg vil ikke kalde det mellemmand. Det er mig, som tilbyder servicen og derfor vil fakturaen også komme fra mig. Det er altså lidt anderledes end dit eksempel med Hent Tilbud, hvor de bare formidler opgaverne. Desuden formidler Hent Tilbud opgaver uden at kende leverandørernes evne til at løse dem. Jeg indgår i et forpligtende samarbejde, hvor vi kan stole på hinanden og hvor jeg står inde for kvaliteten af det leverede. Michael |
Hej Martin! Jeg tror umiddelbart du har ret i, at rigtig mange iværksættere hellere vil undvære alle disse administrative opgaver og i stedet fokuserer 100% på deres produkt. Derfor tror jeg bestemt der er et marked for et sådan firma som du omtaler. Når det så er sagt så kræver det også nogle gode kompetencer indenfor alle disse området. Jeg kender ikke din baggrund, men hvis du har en uddannelse indenfor regnskab, markedsføring mm. Og på den måde har de rigtige kvalifikationer til at hjælpe og rådgive sådanne iværksættere, så synes jeg bestemt det er værd at give et forsøg. Er det tiltænkt at være en bi-beskæftigelse, eller er det noget du overvejer at drive på fuldtid og leve af? Mvh. Morten S. |
Men du er stadig en person, som formidler opgaven videre imellem køber, og den reelle sælger af opgaven. Det er det jeg mener med ordet "mellemmand". Hvordan det faktureres er sådan set ligegyldigt i den sammenhæng.
|