Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til telefonsalg.. hvad skal jeg sige?!?!

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Billund
Tilmeldt 3. Mar 06
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mette.

Kender du udtrykket "Dør Skræk"? Står ved døren til en ny eller eksisterende kunde og manglende mod (eller andet) afholdee dig fra at gå ind og skabe et salg hos kunden - Det har jeg prøvet og mange andre som mig, det er ikke unormalt.

Nøjagtig det samme kan gøre sig gældende for telefon kontakt og salg - det kræver overvindelse - og ikke mindst at du ved at om dit produkt og kan sælge disse ting til kunden - og det er vist her det kniber for dig?

Indledningsvis vil jeg råde dig til at glemme alt om de popsmarte annonce og marketing udtryk - dem forstår dine kunder alligvel ikke (incl. dig selv) og det sælger heller ikke.

Jeg var en tur forbi dit site, før dette notat, og helt ærligt kan jeg ikke rigtigt følge dit koncept (Ja, måske er det mig, som ikke har opfundet den dybe tallerken?)

Detailbranchen lever, i stor grad, af omdelte tilbudsaviser m.m., hvor du tillige vil markedsføre enkelte tilbud på dit site - er det fordi folk ikke kan eller vil læse de omdelte tilbudsaviser (undersøgelser viser klart en anden tendens)?

Et dit site ikke bare www.minreklame.dk om igen?

Hvis du ønsker at sende folk en mail omkring dit produkt, så regner du vel også med at de i samme omgang besøger dit site, som jeg opfatter som ,på ingen måde færdigt. Det giver vel ikke det bedste indtryk ?

Jeg var forbi din avis og mistede tålmodigheden, da jeg skulle downloade katalog på over 10 mb ? Jeg har en hurtig forbindelse.

Mit råd til dig vil være, at gennemgå dit koncept fra enden til anden, find alle dine og konceptets fortræffeligheder og øve dig på en salgstale til dine kommende kunder, herunder diverse svar på indvendinger m.m.

Det er dumt at smide oplagte kunder væk, fordi du ikke kan dit kram.

Når dette er sagt og skrevet er der jo ingen som kan alt og Rom blev, hverken bygget eller brygget, på 1 dag.

Jeg anerkender din viljestyrke til at ville selv, men måske må du indse, at du vil være bedre tjent med bureau, som kan hjælpe dig med salget, telefonbooking m.m.

Findes der ikke et nystartet lille bureau, som kan hjælpe dig i dit område (skulle være Amino) uden at det koster dig en herregård.

Når jeg fatter dit koncept, er det muligt, jeg kan hjælpe dig yderligere?

Held og lykke.

Med venlig hilsen

PB

Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 431
Skrevet kl. 12:04
Kristian:
Ja jeg er klar over at vi har kastet os u en brance hvor der er rift om kunderne...
Men jeg kunne simpelthen ikke lade ideen ligge og den havde spøgt i nogle år inden jeg gik igang med projektet :-) Så nu står jeg her...
Jeg vil helt sikkert se om jeg kan udnytte mine egenskab af at være ejer og ikke blot sælger, tak for tippet... (+ de gode stikord til relevante informationer)

PB:
Sikke guldkornene kommer flyvende :-) Skønt.

Haha.. bruger du flade tallerkner til at spise havregryn af? Nej det tror jeg nu ikke du gør..
Tja.. vi kan vel ikke undgår at ramme nogle af de samme målgrupper som Minreklame.dk rammer... men vi vil egentligt gerne nå endnu længere ud. Altså nå ud til den lille slagter som ikke er medlem af en kæmpe landsdækkende kæde med 120 butikker, nå ud til de lokale. Så overordnet er kædekataloger ikke vores største prioritet, men der i mod de enkelte butikker. Vores primære mål er at få lavet online kataloger for de enkelte byer, sideløbende kan kædekataloger også ligge på lokalspot.dk
Netop det katalog på 10mb der ligger på siden nu, er blevet lagt op i weekenden, jeg spekulerede over om det blot var på min maskine ad download af de 10 MB gik utrolig langsomt? Jeg synes det gik langsommere end forventet.. var det samme oplevelse du havde?
Tag evt. et kig på Sæby der ligger starter til en af vores egne aviser.

Ja.. rom blev ikke bygget på en dag, og det ser ud til at det lige tager nogle dage endnu før den bliver færdigbygget! *G* Men hver dag kommer vi et lille skridt videre. Og så snart vi begynder at have en omsætning så står en telefonsælger øverst på ønskesedlen!
Du skal have mange tak for din kritik.. den kan helt sikkert bruges konstruktivt.

Online markedsføring - Marketingzonen.dk

Fra Billund
Tilmeldt 3. Mar 06
Skrevet kl. 12:26
Hej Mette.

Havregryn inderholder alt, hvad Sundhedsstyrelsen anbefaler til en sund og nærende morgenmad - og giver en rigtig god start på dagen - og vil uden tvivl hjælpe på salget

Kristian har fat i den rigtige ende, hvorfor siger kunde emnerne Nej, Tak og har disse besøgt dit site?

Kan dine kunde emner forstår dit site ?

Jeg formoder at du kan alt -og jeg mener alt omkring dine konkurrenter ( ja, kald du dem bare kolleger, det bliver de aldrig, hvis du vil frem i verden) "lån" det bedste fra disse og adskil dig på væsentlige og synlige punkter.

Var det ikke en ide, i dit nærområde, at du personligt besøgte dine kunde emner, det vil kunne hjælpe dig meget omkring dit senere telefonsalg ? Har set Bog og Ide tilbud på Sæby siden, måler du salget for dine annoncører ?

Har du kunder, som har oplevet et salg via dit site eller er du helt ny ?

Ja., Kataloget med smykker er en "ommer" det er alt for tungt, måske var der en hjælpsom Amino, som kunne hjælpe dig med PDF filerne og dine billeder generelt, som er kornede og uskarpe.

Surfer lige efter et par link, som muligvis kunne have din interesse og hjælpe dig.

Nu har du fået tilbudt salgsmanual U/B, hvilket jo er helt super - det tegner jo til at blive en rigtig god dag, med solskin over vort lille land. Bare klø på, jeg kan fornemme dit gode humør og vilje ( og jeg har ikke haft dig i røret endnu)

MVH.

Med venlig hilsen

PB

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 12:29
Hej Mette

Jeg synes jeg kan huske en tråd om dette emne tidligere? :)

Den korte version af mine råd til dig er: Du skal have det hele meget mere ned på jorden!

Du har skrevet et manuskript, som ikke fungerer, så væk med det.

Sæt dig ned og forestil dig at en af dine venner pludselig blev butikschef i den lokale arkade. I mødes til middag og taler om hvad I laver: Hvordan ville du forklare ham hvad du tilbyder? Hvordan ville sådan en samtale forløbe? Hvad ville du sige for at sikre, at I talte videre de næste dage, hvis tilbudet var interessant for din gode ven?

Når du har siddet og hyggesnakket med dig selv lidt og har fundet en naturlig og afslappet måde at tale om din service på, så skriv 5 nøgleord ned på et stykke papir, sådu husker hovedpunkterne (nøgleord og ikke sætninger):

Og så ring løs. Lad være med at bekymre dig om udgangen af samtalen. Sørg bare for at den er naturlig og behagelig og lad den anden ende hjælpe dig med hvilken retning den skal tage. (Slagteren skal nok fortælle dig om han gerne vil have en email eller hvad)

Dette er begyndelsen. Det er ikke perfekt.
Det handler om at få noget selvtillid i situationen og om at blive vant til at ringe for at snakke forretninger.
(se mine tips til mødebooking i signaturen for en uddybning af det med at "snakke forretninger" i stedet for at "bede om en tjeneste" når man ringer rundt")

Hen ad vejen kan du let gøre det hele mere skarpt og tage styring og den slags. Det er bare ikke der du skal starte.

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Billund
Tilmeldt 3. Mar 06
Skrevet kl. 12:52
Hej Mette.

Det var ham her Christian (Amino), jeg havde i tankerne omkring telefon samarbejde :

Det var jo muligt, at I kunne finde ud af et samarbejde " Win-Win Situation" 

Når du modtager Salgsmanualen kunne du så ikke poste denne i tråden, hvis det er ok. med producenten?

Hvad sender du ud til kunde emnerne, her tænker jeg pr. alm. snail mail og pr. e-mail ?

Hvad er dine priser, kan evt. sendes i PM, hvis du foretrækker dette.

Jeg tror, at du på sigt, vil vinde meget ved at kigge på sit website (tænk brugervenlighed og markedsføring)

Med venlig hilsen

PB

Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Skrevet kl. 20:43
Hej Igen...

Ihh jeg har grublet noget en kun over jeres guldkorn... :-) Det er helt sikkert noget givtigt imellem :-) Bare jeg nu kan sove i nat! *G*

PB... Jeg er faktisk lidt bange for at vores kunder _ikke_ kan forstå vores site :-( Den forside der er lige nu spiller bare ikke! Så det er et punkt der skal gøres noget ved. jeg overvejet at sætte danmarkskortet på forsiden og lade det være indgangsvinkel til lokalspot.dk evt. sammen med nogle udvangle tilbud. Så det bliver lidt mere visuelt at kigge på og ikke så meget tekst.
Jeg vil mene at jeg har rimelig styr på "kollegaerne", men ny viden kan man jo altid få sig...
Jeg har inden for den sidste ge været rundt til samtlige butikker i byen med et godt tilbud, i næste uge tager jeg turen igen, denne gang for at høre hvad de synes om det. De butikker jeg vælger at ringe til er dem jeg ikke lige har mulighed for at besøge "face to face", men alle de omkringliggende byer får personligt besøg... Så de kan se giraffen og ikke bare sidder med en "fupsælger" i telefonen. :-)
Jeg tror ikke der endnu er opnået salg via lokalspot.dk. Siden er ikke helt ny længere (vi måtte desværre holde en pause lige midt i opstarten pga. hospitalsophold), men vi er netop igen startet op på ny, mere eller mindre fra bunden af igen. Så i den forstand er siden ny og endnu ikke markedsført, det er selvfølgelig også grunden til at vi giver de gratis 26 ugers annonceplads som vi kører med i øjeblikket.
Billederne du tænker på et det blot det i topborden eller generelt? Jeg sidder ved en lille bitte 14" skærm og her ser det fint ud, men jeg erfarede i weekenden da jeg kom til en kæmpe 19" skærm at vores topbord var noget grumset fordi billedet bliver strukket.. Og det er ikke optimalt.
Ang. manualen, så må Skipper vist hellere svare på det :-)
Og ja.. godt humør er der meget af her... Det er jo skønt at arbejde med et projekt og sidde og tænke på at hver enkelt lille tryk på tastaturet eller hvert enkelte tast på telefonen måske bringer mig tættere på at være 100% selvstændig! :-) Heldigvis giver jeg da et godt indtryk på langt de fleste folk....
Du får lige en PM med priser.. De er som såden ikke hemmelige og alle kan se dem hvis man blot tilmelder sig på vores side.. men her på Amino bliver alle ting jo foreviget og vores priser skifter sikkert på et tidspunkt :-)
jeg vil helt sikkert tage et kig på nordjysk marketing... :-)

Anders:
Ja du har helt ret jeg har haft det her oppe at vende før.. og det var egentligt slet ikke tanken at debatten skulle spænde så vidt som den gør nu... Tanken var at jeg ville høre om mine replikker var OK... hehe.. nu greb det om sig, og jeg sluger alle guldkorn råt! ;-)

Ok.. jeg skal passe på ikke at nå til slutningen for hurtigt.. men skal jeg ikke også passe på at komme med for mange informationer? Jo flere gange jeg prøver jo mere naturligt bliver det forhåbentligt. Hehe.. af en eller anden grund så er det også somom at jo længere væk butikken befinder sig jo nemmere har jeg ved det.. så tror jeg springer på en by i sønderjylland i morgen! ;o) (det er da noget underligt noget).
WOW... din side om mødebooking er bare helt i top! Tak for det! den vil blive gemt!

1000 tak for alle jeres svar! De er meget lærerige :-)

Fra Billund
Tilmeldt 3. Mar 06
Skrevet kl. 23:03
Hej Mette.

Glæder mig at du kan bruge hjælpen.

Omkring billeder tænkte jeg, i første omgang, på dit topbanner. Man skal kunne se, hvad det forestiller og ikke gætte sig frem, fordi det ikke er tydeligt nok. Banneret skal sige noget mere!
Jeg bryder mig ikke om dit Bruger Login, hvorfor er dette nødvendigt og kan det evt. ikke gøres anderledes?
Pas på ikke at tale negativt omkring postomdelte reklamer på din forside, det lever detailbranchen jo i stor grad af.

Jeg downloadede AnyTime kataloget på over 10 mb, det tog knap 3 min - her er kunderne forlængst rendt skrigende væk!! Ellers flotte smykker, men det må kunne gøres anderledes og bedre(hurtigere)

Dit eget logo forstår jeg ikke, har du 2 forskellige og bruger et helt andet her på Amino i stedet for foto eller andet

God arbejdslyst og husk nu at få lidt søvn.

Med venlig hilsen

PB

Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 08:01
Hej Mette, hvis jeg må komme med mit input, dels som modtager af en del "telefonsalgs opkald" hver dag i forbindelse med mit arbejde og dels en kommentar

til hjemmesiden som en mulig bruger.

Det første først, det gode gamle ordsprog at med ærlighed kommer man længst gælder osse her. Med det mener jeg blot, at hvis der er noget der kan få mig i

fuldstændig baglås, så er det de telefonsælgere der starter med at lire en remse af, guldkorn eller ej, os der modtager disse opkald kan faktisk godt tænke

selv, så behandl os (venligst..) som sådan, inden remsen starter.!

Og (her har jeg også status på jeres hjemmeside i baghovedet) hvis du ringer og forsøger med "revolversalg", så tror jeg det vil virke negativt på de fleste.

Som modtager af telefonsalg falder man "meget nemmere i", hvis det er en ikke pågående person man har i røret og det gør ikke spor, at man høre at

sælgeren er nervøs, for de allerfleste modtagere vil "sympati-generne" straks gå på autopilot og du får ihvertfald lov at fremføre dit budskab, det er ikke

altid andre "top-dollar-professionelle telefonsælgere" får mulighed for det!

For det andet, som bruger af jeres hjemmeside, jeg syntes der er en rigtig alvorlig skavank overfor private med størrelsen på kataloget (jeg tror det var anytime), selv i disse bredbåndstider er 10 mB altså en del! Men når det er sagt, kan jeg sagtens få øje på ideen i din hjemmeside og der vil helt sikkert også være brugere til

det, I skal have ros for at det er lynhurtigt at finde sin kommune og by, det er rigtigt godt, men altså, begestringen kølnedes en kende da jeg skulle downloade

10 mB, kan man ikke lave det sådan at man kan "previewe" og downloade mindre bidder i et katalog, f.eks en side af gangen, som sagt tror jeg mange potentielle

brugere vil stå af p.g.a download størrelsen.

Og endnu en ting, jeg kan godt se at man kan oprette sig som bruger og (igen.....:-(......) skal udfylde en formular så langt som et ondt år, men det valgte jeg at

lade være med, for jeg kan ikke se nogen kategorier udover region jeg kan til/fravælge og jeg kan ikke se nogen "privacy" statement, så det turde jeg ikke, særligt

ikke fordi jeg ikke kunne finde mulighed for at slette mig selv igen, hvis jeg skulle fortryde :-/

Hvorfor ikke bare have en tilmeldingsmulighed med e mail, som man skal bekræfte efter modtagelsen, jeg er ikke tryg ved, som bruger, uden videre at skulle

aflevere navn og adresse "bare" for at få mulighed for at læse tilbudsaviser på internettet, hvad er formålet med at det?

Det var mit input, håber bare at du vil modtage det positivt, for som sagt, jeg kan sagtens se potentialet for din hjemmeside, men altså......

Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Skrevet kl. 08:40
Hej PB.

Hmm.. billedet af den krøllede kassebon går igen på vores flyers, det er dog noget mere tydeligt på vores flyer end det er på hjemmesiden. Det vil jeg lige vende med vores webmaster.
Vi har snakket om senere at få lavet nogle flash eller noget andet "fancy", måske vi blot skulle sælge det som bannerplads til en webbutik hver uge?
Forsiden skal helt klart ændres.. det er hermed definitivt afgjort! ;-)

Anytime-kataloget er nu blevet kompimeret så det fylder lidt uder 5 MB i stedet, længere kan jeg vist ikke presse den, da det så bliver alt for grumset.

Hihi.. mini logoer er burde nok egentligt kun være 1 logo. Vores logo er det "lokalspot-logo" der er i højrehjørne af hjemmesiden, det der ligger i min signatur er blot et banner (her er vores logo til venstre) og min avatar ja den er lavet ud fra mit logo, og har som sådan ellers ikke så meget med vores logo at gøre... Men at du sætter spørgsmåltegn herved og bliver forvirret betyder jo også at andre oplever de samme og dermed bliver vores logo ikke printet fast hos vores kunder og besøgende.
ARGH! Hvor blev min internetforbindelse nu af... (kopinerer teksten over i word og sætter den ind på amino senere), nope.. heller ingen kabelTV :-( hvad pokker skal man så lave sådan en tirsdag morgen... Puha hvor er man afhænging af det kære teknik ;-)))

.... så er jeg på igen... )

Fra Billund
Tilmeldt 3. Mar 06
Skrevet kl. 08:57
Godmorgen Mette.

Hvis du(eller din webmaster) har ønsket at sende et signal omkring penge, besparelser eller lign. med din krøllede kassebon, så har du/I da mistet mig og min forståelse. Jeg kan bare ikke se ideen, med at bruge en krøllede kassebon(som tillige at svær at se) Det er ok. at du "genbruger" logo, farver m.m. fra din website til dine øvrige tryksager, flyers m.m. - husk at der altid skal være en sammenhæng og genkendelighed.
Pas nu på, ikke at bruge for megen tid og kræfter på noget popsmart banner m.m, men få nogle af de grundlæggende ting på plads ellers får du svært ved at sælge din vare.

Omkring logo m.m. er jeg meget konservativ, 1 og kun 1 logo som skal gå igen på alt dit materiale, i de rigtige farver - alt andet vil blot forvirre folk. Dette er der naturligvis delte meninger om - og så ville jeg gerne have mig frabedt at mit logo m.m. kunne downloades af alle og enhver fra mit website, som du har det pt. Det giver intet ekstra salg, det er dig som skal fremsende logo m.m. til dine samarbejdspartnere, husk at du hele tiden skal have en finger med i spillet.

Rigtig god arbejdslyst

Med venlig hilsen

PB

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)