Hej Mette. Kender du udtrykket "Dør Skræk"? Står ved døren til en ny eller eksisterende kunde og manglende mod (eller andet) afholdee dig fra at gå ind og skabe et salg hos kunden - Det har jeg prøvet og mange andre som mig, det er ikke unormalt. Nøjagtig det samme kan gøre sig gældende for telefon kontakt og salg - det kræver overvindelse - og ikke mindst at du ved at om dit produkt og kan sælge disse ting til kunden - og det er vist her det kniber for dig? Indledningsvis vil jeg råde dig til at glemme alt om de popsmarte annonce og marketing udtryk - dem forstår dine kunder alligvel ikke (incl. dig selv) og det sælger heller ikke. Jeg var en tur forbi dit site, før dette notat, og helt ærligt kan jeg ikke rigtigt følge dit koncept (Ja, måske er det mig, som ikke har opfundet den dybe tallerken?) Detailbranchen lever, i stor grad, af omdelte tilbudsaviser m.m., hvor du tillige vil markedsføre enkelte tilbud på dit site - er det fordi folk ikke kan eller vil læse de omdelte tilbudsaviser (undersøgelser viser klart en anden tendens)? Et dit site ikke bare www.minreklame.dk om igen? Hvis du ønsker at sende folk en mail omkring dit produkt, så regner du vel også med at de i samme omgang besøger dit site, som jeg opfatter som ,på ingen måde færdigt. Det giver vel ikke det bedste indtryk ? Jeg var forbi din avis og mistede tålmodigheden, da jeg skulle downloade katalog på over 10 mb ? Jeg har en hurtig forbindelse. Mit råd til dig vil være, at gennemgå dit koncept fra enden til anden, find alle dine og konceptets fortræffeligheder og øve dig på en salgstale til dine kommende kunder, herunder diverse svar på indvendinger m.m. Det er dumt at smide oplagte kunder væk, fordi du ikke kan dit kram. Når dette er sagt og skrevet er der jo ingen som kan alt og Rom blev, hverken bygget eller brygget, på 1 dag. Jeg anerkender din viljestyrke til at ville selv, men måske må du indse, at du vil være bedre tjent med bureau, som kan hjælpe dig med salget, telefonbooking m.m. Findes der ikke et nystartet lille bureau, som kan hjælpe dig i dit område (skulle være Amino) uden at det koster dig en herregård. Når jeg fatter dit koncept, er det muligt, jeg kan hjælpe dig yderligere? Held og lykke. |
Kristian:
Ja jeg er klar over at vi har kastet os u en brance hvor der er rift om kunderne...
Men jeg kunne simpelthen ikke lade ideen ligge og den havde spøgt i nogle år inden jeg gik igang med projektet :-) Så nu står jeg her...
Jeg vil helt sikkert se om jeg kan udnytte mine egenskab af at være ejer og ikke blot sælger, tak for tippet... (+ de gode stikord til relevante informationer)
Ja jeg er klar over at vi har kastet os u en brance hvor der er rift om kunderne...
Men jeg kunne simpelthen ikke lade ideen ligge og den havde spøgt i nogle år inden jeg gik igang med projektet :-) Så nu står jeg her...
Jeg vil helt sikkert se om jeg kan udnytte mine egenskab af at være ejer og ikke blot sælger, tak for tippet... (+ de gode stikord til relevante informationer)
PB:
Sikke guldkornene kommer flyvende :-) Skønt.
Sikke guldkornene kommer flyvende :-) Skønt.
Haha.. bruger du flade tallerkner til at spise havregryn af? Nej det tror jeg nu ikke du gør..
Tja.. vi kan vel ikke undgår at ramme nogle af de samme målgrupper som Minreklame.dk rammer... men vi vil egentligt gerne nå endnu længere ud. Altså nå ud til den lille slagter som ikke er medlem af en kæmpe landsdækkende kæde med 120 butikker, nå ud til de lokale. Så overordnet er kædekataloger ikke vores største prioritet, men der i mod de enkelte butikker. Vores primære mål er at få lavet online kataloger for de enkelte byer, sideløbende kan kædekataloger også ligge på lokalspot.dk
Netop det katalog på 10mb der ligger på siden nu, er blevet lagt op i weekenden, jeg spekulerede over om det blot var på min maskine ad download af de 10 MB gik utrolig langsomt? Jeg synes det gik langsommere end forventet.. var det samme oplevelse du havde?
Tag evt. et kig på Sæby der ligger starter til en af vores egne aviser.
Tja.. vi kan vel ikke undgår at ramme nogle af de samme målgrupper som Minreklame.dk rammer... men vi vil egentligt gerne nå endnu længere ud. Altså nå ud til den lille slagter som ikke er medlem af en kæmpe landsdækkende kæde med 120 butikker, nå ud til de lokale. Så overordnet er kædekataloger ikke vores største prioritet, men der i mod de enkelte butikker. Vores primære mål er at få lavet online kataloger for de enkelte byer, sideløbende kan kædekataloger også ligge på lokalspot.dk
Netop det katalog på 10mb der ligger på siden nu, er blevet lagt op i weekenden, jeg spekulerede over om det blot var på min maskine ad download af de 10 MB gik utrolig langsomt? Jeg synes det gik langsommere end forventet.. var det samme oplevelse du havde?
Tag evt. et kig på Sæby der ligger starter til en af vores egne aviser.
Ja.. rom blev ikke bygget på en dag, og det ser ud til at det lige tager nogle dage endnu før den bliver færdigbygget! *G* Men hver dag kommer vi et lille skridt videre. Og så snart vi begynder at have en omsætning så står en telefonsælger øverst på ønskesedlen! 
Du skal have mange tak for din kritik.. den kan helt sikkert bruges konstruktivt.

Du skal have mange tak for din kritik.. den kan helt sikkert bruges konstruktivt.