Hejsa! Nå.. nu har jeg altså besluttet at sluge frøen og komme igang med at ringe rundt til butikkerne i det danske land. men for at sige det mildt så stinker jeg til det! *L* Jeg synes selv jeg sidder med et brænd godt koncept, men jeg føler mig bare så usikker på at sælge det. Så snart jeg får en person i røret så kan jeg mærke hvordan det hele bare knudrer sig sammen i mig og selv om jeg har skrevet lidt ned om hvad jeg vil sige så får jeg det alligevel ikke sagt og det ender med at jeg forsøger at få samtalen afsluttet så hurtigt som muligt! Nå den nemmeste (sikkert også den bedste) løsning ville jo være at outsource opgaven. men det er der ikke penge til her i opstarten, så jeg skal altså have det lært. Hvad pokker er jeres trick, jer sygtige sælgere? Jeg har valgt at (forsøge at) sige dette: Hej Det er Hvem skal jeg tale med ang. markedsføring. -- Jeg ringer fra Lokalspot, vi leverer annoncer fra detailhandlen til forbrugeren via internettet. Lokalspot er et nystartet koncept og derfor kører vi i øjeblikket en kampagne. Jeg vil høre om jeg må sende dig en email med et tilbud og så ringe til dig igen i morgen? Kunden svarer så "kan vi ikke aftale at jeg ringer hvis jeg er interesseret" Nå det var måske ikke lige den smarteste afslutning jeg havde fundet på der! *L* Så allerede der skal jeg nok omformulere til at "jeg ringer lige i morgen og hører hvad du synes om det" Hvad synes I? Bør jeg komme mere ind på vores koncept i selve telefonsamtalen? På forhånd tak |
Hjælp til telefonsalg.. hvad skal jeg sige?!?!
Online markedsføring - Marketingzonen.dk
For det første skal du gøre klart for dig selv hvem du vil sælge til / holde møde med. - Altså helt specifkt hvilke besluningstagere som er relevante for dig og dit firma i forhold til hvad du vil sælge og hvad dit koncept er. Dernæst hvad der dine keyselling points? Udfra dette laver du et salgspitch og husk! -At når du sælger en af vigtigte ting selvsikkerhed - du skal skabe en tryghed for kunden og hvis du er usikker på dit produkt så vil også kunden være det. |
Hej Mette.. Der ikke nogen opskrift til hvad du skal sige men det handler om at tro på hvad du sælger, ihvertfald lyde som om du tror på det og for alt i verden må det ikke lyde som om du læser op af en tekst.. Altså det skal lyde naturligt.. Din åbnings replik der er noget af det vigtigste.. Hvem er du, Hvor kommer du fra og hvad sælger du, nøjagtig som du skrev i forslag et.. Og så lyder det til at du gir hurtigt op..?? Det sælger man altså ikke på ![]() En god ide ku være at finde nogle steder som måske ku være interreseret, men som ikke betyder så meget hvis de siger nej, og så "øve" sig på dem før du tar fat i firmaer som du rigtig gerne vil sælge til.. Håber du ku bruge det til lidt.. Mvh Mads.. |
Tak for hurtig svar! Vores målgruppe ligger rimelig fast. Vi sigter hovedsageligt efter detailhandlen. Med "keysellings points" mener du så hvilke ydelser vi tilbyder? Det er et meget nyt område for mig, så jeg kender ikke fagudtrykkene. Og salgspitch, er det min "skitse" som jeg skriver ned? Mit produkt er jeg 100% sikker på! Jeg synes det er genialt! ![]() Det er nok snarere mine salvs evner jeg er usikker på, og det kommer til at skinne igennem, selv i telefonen! Men jeg er dog overbevist om at jeg kan få det lært.. så læres skal det! |
|
ydelser vi tilbyder? Det er et meget nyt område for mig, så jeg kender ikke fagudtrykkene. Og salgspitch, er det min "skitse" som jeg skriver ned?"
Et salespitch består kort af og er opbygget af:
"Det er nok snarere mine salvs evner jeg er usikker på, og det kommer til at skinne igennem, selv i telefonen!" Du er nødt til at være bundsikker i din kommunikation med folk ellers tror de ikke på dig (Er du en fupsælger er hva?) - lidt som (måske dårligt eksempel) hvis du skal skore en fyr i byen- Der skal du sælge dig selv, du skal have mod at gå op og tale med personen, og du skal være selvsikker - ellers vil nok den i din øjne lækre fyr miste interesseen - det er stort set det samme i salg. First impressions always last and self-confidence is everything! Mvh. whatever |
Hej Mette Hvis du er interesseret, skal jeg gerne udarbejde et færdigt koncept til dig, kvit og frit... Har selv en del års erfaring med telefonsalg, så det tager ikke mange minuter at stykke det sammen. Jeg skal blot bruge lidt flere informationer fra dig, så kontakt mig og vi kigger på det :-) Mvh |
1000 tak... Så blev det skåret ud i pap.. og jeg forstår nu hvad du mener! :-) |
|
Du må nok også regne med, når du ringer, at netop annoncesalg er noget af det, virksomhederne får flest uopfordrede opkald omkring. Og som regel er det også der, de mest irriterende sælgere sidder. Så du skal finde en formulering, der får folk til at droppe deres forsvarsparader, og viser, at jeres firma er anderledes end dem. Din fordel er, at du kan køre det lidt mere uformelt, fordi du ikke bare er sælger, du ejer faktisk firmaet. Vær ærlig omkring det, du ønsker, sæt dig ind i kundernes behov. Hvis jeg havde et behov for annoncering, ville jeg f.eks. gerne vide, hvor mange kunder, brevet kom ud til. Er det en e-mail, hvor mange af kunderne læser den så rent faktisk? Hvordan er I anderledes end forbrugertilbud.dk, som jeg ikke har gode erfaringer med? Men hvis du præsenterede dig på en personlig måde, så jeg kunne høre, at du ikke læste op af et manuskript, så ville jeg afgjort være mere positivt indstillet fra starten. Kh Kristian |