Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsregistrering

Side 2 ud af 5 (44 indlæg)
Tilmeldt 19. Nov 05
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 11/21/2005 10:45:11 AM
Forfatter: haolan
Nu misforstår i også lidt :)

Jeg kan selv en masse tricks med hjemmesider jeg arbejder meget ofte med avanceret php programmering.

Min ven har selv været med til at opstarte den hjemmeside jeg har nu og han kan ikke masse tricks med at lave grafik.

En anden ting jeg godt vil tilbyde fra min hjemmeside er at lave billig webdesign for virksomheder, og i denne situation vil både mig og min ven være er perfekt sammenblanding, da jeg som sagt kan kodningen og han kan grafikken ;)

Jeg er blevet advaret meget imod det med momsregistrering fordi mange mener at det er en jungle at finde rundt i alle de ting der skal tages højde for. Efter min mening kan man ikke udtale sig om det uden at have undersøgt det ordentligt.. Derfor spørger jeg her på amino ;)

Og foreløbig har i kun givet mig mere mod på det..

Er der eventuelt nogle der har et simpelt regnskab opstillet i excel de evt. kunne sende mig så jeg har noget at kikke efter?

Nåååå - ja se det oplyser situationen.

Så er resten desk research og sund fornuft.
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 11:19

Dato: 11/20/2005 10:52:18 PM Forfatter: haolan Planen er at min virksomhed kun skal være en slags hobby virksomhed til min fritid. Har intet begreb om alt det der med momsregistrering og det at have egen virksomhed, men jeg har ikke noget imod at sidde og lave regnskaber og den slags, det synes jeg er meget sjovt.. Virksomheden vil formentlig kun tjene penge på lidt små services som anoncering på hjemmeside og eventuelle services på min hjemmeside. Og bruge penge på et smule nyt computerudstyr samt annoncering. Det skal dertil siges at jeg har en ven der også gerne vil arbejde med på hjemmesiden, og det kræver jo at han får andel i overskuddet, vil det være meget besværligt?

Hvis det ikke giver så meget overskud, så prøv at se om du ikke kan lave det selv, Html er rent faktisk lettere at finde ud af end fleste ved! Når der er kommet mere "liv" i butikken og den giver større overskud, så brug en proff. , der er mange af dem, og du kan sikkert få et godt tilbud fra en af dem

Alternativt kan du overveje dette link

Her kan du bla få en html programmør til arbejde for dig i en hel måned for 600 USD = ca 4000 kr, det får du ikke meget hjemmeside

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 11:30
Du Henrik, det er som regel en god idé at læse de øvrige svar igennem først ;)

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 11:42

Dato: 11/21/2005 11:29:36 AM Forfatter: fey.dk Du Henrik, det er som regel en god idé at læse de øvrige svar igennem først ;)

Yeah, nu er det således at inden jeg fik trykket "submit" var jeg blevet forstyrret 43 gange, men så er det jo godt jeg har en kvik fyr som dig til at "enlighten my day" 
Tilmeldt 27. Sep 05
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 13:45

Så kort sagt i mener altså at jeg bare skal kaste mig ud i det og så få råd og vejledningen hos andre der har erfaringen?

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 14:07
Dato: 11/21/2005 11:41:49 AM Forfatter: Henrik Nielsen

Dato: 11/21/2005 11:29:36 AM Forfatter: fey.dk Du Henrik, det er som regel en god idé at læse de øvrige svar igennem først ;)

Yeah, nu er det således at inden jeg fik trykket ''submit'' var jeg blevet forstyrret 43 gange, men så er det jo godt jeg har en kvik fyr som dig til at ''enlighten my day'' 

Rolig nu.. Bevar humoren!
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 14:17
Dato: 11/21/2005 1:44:55 PM Forfatter: haolan

Så kort sagt i mener altså at jeg bare skal kaste mig ud i det og så få råd og vejledningen hos andre der har erfaringen?

Ja, for dælen, spring ud i det! Tag imod alt den rådgivning du kan få, og sortér selv i de informationer du får.

mvh Carsten
Tilmeldt 14. Oct 05
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:59
Haolan, nu forstår jeg så ikke lige - hvorfor du "absolut" vil momsregistreres. Virksomheden er fritaget for moms hvis den ikke omsætter for over 50 000 kr årligt. Hvorfor sætte sig ind i alle de regler - når det ikke er nødvendigt - (endnu).

Lad dig registrere som selvstændig erhvervsdrivende - skattemæssigt - og se tiden an. Går det godt og omsætningen kommer over 50 000 kr så SKAL du momsregistreres - og så tage dét derfra :-)

Hilsen Pallas
Tilmeldt 27. Sep 05
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 20:39
Fordi jeg synes det er sjovt at rode i den slags :) og fordi at nogle annonceringsprogrammer kræver momsregistrering..

Det vil jo heller ikke se helt skidt ud på mit CV senere hen når jeg får færdiggjort min uddannelse :)
Tilmeldt 14. Oct 05
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:08
Godt så
Side 2 ud af 5 (44 indlæg)