Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsregistrering

Side 1 ud af 5 (44 indlæg)
Tilmeldt 27. Sep 05
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey.. Jeg vil meget gerne vide alt om momsregistrering

Punkt 1:
Hvad kræver det for at blive momsregistreret?

Punkt 2:
Hvordan laver man regnskabet?
Hvad skal med i regnskabet?
Hvad gør jeg ved udgifter/indtægter i virksomheden?

Tag som forudsætning at det er en mindre virksomhed, med en årsindkomst på 10-15000 kr og udgifter for ca. 5000 kr pr år.

Jeg vil også gerne se en punkt for punkt vejledning i ALT man skal gøre for at have en momsregistreret virksomhed!
Jeg SKAL vide alt! absolut alt! :) Gerne skrevet så enkelt at det også er til at forstå..
Tilmeldt 30. Oct 05
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 11:52
Hej Haolan

Her er et par links der kan hjælpe dig lidt på vej, ellers er det også en god ide at bruge Google hvis man er helt på bar bund, så kan man nemlig stille nogle mere konkrete spørgsmål i forhold til sine problemstillinger.

Der er faktisk rigtig mange andre gode indlæg her på amino der ville kunne give dig yderligere gode råd

Mvh. Ole
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:17

Jeg ville starte på dit lokale erhvervskontor, hvis jeg var dig.

Det kan ganske rigtig virke meget overvældende at træde ud i et område, man ikke kender.
Men bare rolig - det er ikke så svært. Vi er faktisk mange, der lever af at være selvstændige.

Hvis du kun har udgifter for 5000 kr. pr. år, er det begrænset, hvad du kan tabe.
Hop ud i basinnet og se, om du flyder. (men besøg lige livrederen - erhvervskontoret - først)

mvh Hans
Fra København
Tilmeldt 4. Sep 05
Indlæg ialt: 180
Fra  Ackers Skrevet kl. 16:21
Jeg synes man skal prøve selv først - men sådan er der jo så meget...

Freelance webudvikler der leverer digitale løsninger via stærk webudvikling og grafisk flair.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 18:41

Når så grundlæggende spørgsmål står i vejen for at komme i gang, sporer jeg en usikkerhed, som måske kunne bearbejdes af en ansigt-til-ansigt-vejledning. Hvis ambitionen er at få vækst i forretningen, men talentet ikke rækker, kræver det én vejledning. Hvis talentet er stort, men ambitionen lille, kræver det en helt anden vejledning.

Hvis ambitionen er at tjene 10 K pr. år, synes jeg også kun det kan gå for langsomt med at komme i gang.

mvh Hans
Tilmeldt 27. Sep 05
Skrevet kl. 22:52
Planen er at min virksomhed kun skal være en slags hobby virksomhed til min fritid.

Har intet begreb om alt det der med momsregistrering og det at have egen virksomhed, men jeg har ikke noget imod at sidde og lave regnskaber og den slags, det synes jeg er meget sjovt..

Virksomheden vil formentlig kun tjene penge på lidt små services som anoncering på hjemmeside og eventuelle services på min hjemmeside. Og bruge penge på et smule nyt computerudstyr samt annoncering.

Det skal dertil siges at jeg har en ven der også gerne vil arbejde med på hjemmesiden, og det kræver jo at han får andel i overskuddet, vil det være meget besværligt?
Tilmeldt 19. Nov 05
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 09:32
Dato: 11/20/2005 10:52:18 PM
Forfatter: haolan
Det skal dertil siges at jeg har en ven der også gerne vil arbejde med på hjemmesiden, og det kræver jo at han får andel i overskuddet, vil det være meget besværligt?

Udfra det du skriver ser det ud til at denne hjemmeside skal ændres jævnligt, så jeg ville foreslå at du sætter dig lidt ind i hvordan man laver simple hjemmesider i html, det er lettere end regnskaberne. Så kan du selv rette og tilføje på hjemmesiden. Ellers skal du have fat i din ven hver gang du skal rette et komma, og vil være dybt afhængig at ham. FIREFOX har en simpel html editor indbygget. Til at starte med kan du "låne" opsætningen fra tilsvarende hjemmeside fra nettet, og justere den til dit brug.

Iøvrigt pas på med at blande penge med venner, og pas på med at love andele i dit firma væk. Da jeg i sin tid skulle lave en skattefri virksomhedsomdannelse, foreslog advokaten at han skulle have 5% af min virksomhed for sin rådgivning, han røg ud med det samme.
Man møder mange Mr. 5% på sin vej som iværksætter

På den anden side, så er det sjovest at arbejde sammen med nogen om sit projekt, og ping-ponger man godt sammen er 1+1 mere end 2 .....

Og så var der lige det der med regnskaberne - drop de fine bogføringsprogrammer og revisorer i starten og brug et simpelt regneark med én søjle for indtægter og én for udgifter + søjle for momsen. Husk at numerer dine bilag. Du kan ovenikøbet få det gratis med STAROFFICE.
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 10:33

Jeg vil give Hans ret - aflæg din lokale erhvervschef et besøg.  Jeg havde også engang den holdning, at jeg ville gøre alt selv, og gad ikke bruge tid på rådgivning. Men jeg har altså ændret holdning. Jeg bruger ofte erhvervskontoret til sparring og meget andet. Det er ganske gratis, og man bestemmer selv om man vil følge de råd man får eller ej.

Mht. en partner, så sagde min tidl. mentor altid at det var bedre at eje 25% af en succes, end 100% af en fiasko. Og det må jeg give ham ret i. Men Søren har naturligvis også ret i, at man ikke skal dele ud til højre og venstre til alle de rådgivere etc. man møder på sin vej, men helt at afvise partnerskaber vil jeg ikke mene er en god ide...

Hvis du forventer en omsætning på 10-15.000 kr. ville jeg heller ikke ræse ud og købe et fancy økonomiprogram. Et regneark kan være en udemærket løsning i opstarten. Men vil du have et billigt økonomiprogram kunne http://www.e-conomic.dk være en løsning. Det skulle efter sigende være nemt at bruge. Ellers findes der også mange freelance bogholdere som kan varetage dit bogholderi for en overkommelig pris.

Bare klø på, alt det administrative er slet ikke så svært som mange tror. SKAT har efter sigende et glimrende kursus til nystartede virksomheder, hvor de fortæller om de grundlæggende ting som momsregnskab etc. Det skal du da bare med på, og så er du kørende! Har man spørgsmål til moms, skat og lign. kan man jo bare ringe til SKAT eller skatteforvaltningen (eller spørge på Amino). Det er gratis....

mvh Carsten

Tilmeldt 27. Sep 05
Skrevet kl. 10:45
Nu misforstår i også lidt :)

Jeg kan selv en masse tricks med hjemmesider jeg arbejder meget ofte med avanceret php programmering.
Min ven har selv været med til at opstarte den hjemmeside jeg har nu og han kan ikke masse tricks med at lave grafik.

En anden ting jeg godt vil tilbyde fra min hjemmeside er at lave billig webdesign for virksomheder, og i denne situation vil både mig og min ven være er perfekt sammenblanding, da jeg som sagt kan kodningen og han kan grafikken ;)

Jeg er blevet advaret meget imod det med momsregistrering fordi mange mener at det er en jungle at finde rundt i alle de ting der skal tages højde for. Efter min mening kan man ikke udtale sig om det uden at have undersøgt det ordentligt.. Derfor spørger jeg her på amino ;)

Og foreløbig har i kun givet mig mere mod på det..
Er der eventuelt nogle der har et simpelt regnskab opstillet i excel de evt. kunne sende mig så jeg har noget at kikke efter?
Tilmeldt 19. Nov 05
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 10:48
Jeg vil give Carsten helt ret i partnerskaber, det er nok det aller aller første man bør gøre op med sig selv når man starter sin løbebane som iværksætter. Er du typen der vil selv, eller har du det bedst med at arbejde sammen med andre.

1+1 er mere end 2 når man ping ponger med en motiveret partner.
Side 1 ud af 5 (44 indlæg)