Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ville det se dumt ud? Fototryk i oversize

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Norbøll:

Mark, sålænge det er et billede som du skal have trykt i den størrelse, så kan det godt gå.
Vi har lavet mange billeder og plakater til udstillinger og lignende for fotografer. Vi har nogle små tricks i ærmet til at få billedet til at se mindre pixeleret ud, selvom vi forstørrer billedet ud over den normale grænse. Men vi kan ikke slippe godt fra det, hvis den som leverer billedet i forvejen har forstørret det - så bliver resultatet ikke så godt.

Men hvis du også skal have noget tekst du har sat ind på plakaten, så er din opløsning lige i underkanten. Teksten vil blive pixeleret hvis opløsningen ikke er højere.

Der er også lige en anden ting du skal være opmærksom på, hvis der er tale om rent billede og ikke en kombination af tekst og billede - og det er fra MediaMouse du bestiller plakaten: Når vi er over i storformat og ikke digitaltryk/offsettryk, så kan vi køre i et bredere farvespektrum end traditionel CMYK. Så du bør heller ikke konvertere dit billede fra RGB til CMYK-farver, men lade dem blive i RGB.

Blot lige mine indspark Geeked
/Jesper

Det er et 10 MP kamera der har taget billedet, men det er taget i 72DPI og da plakaten jo skal være 300 DPI så bliver billedet ekstremt lille. Derfor har jeg været nød til at forstørre det ca 300%. Det er selvfølgelig forstørret inden jeg satte det ind på plakat designet, men jeg var i tvivl om det ville se pixeleret ud.

Jeg har taget et lille stykke svarende til A4 og printet idag, og kan se helt tæt på det er lidt pixeleret, men når man står >1m fra det, så er det fint. Og da det er til en plakat i den størelse er det nok de færreste der står <1m fra den ;)

Tak for inputtet, jeg forventer ikke at du kan gøre det billigere end 180,- pr tryk når det kun er 1-2 af hver plakat. Jeg har ihvertfald ikke kunne finde nogle billigere end den jeg bruger nu. Laminat er ligegyldigt da det sidder i en plakatramme.

Mark

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 13:35

Nja.... det kan vi faktisk godt. Set i lyset af at vi har produktionen i huset, så er vores priser faktisk ret lave på plakaterne. Hvis det er vores billige kampange-print, så er vi længere nede i stykpris - og på vores HQ foto ligger vi lidt over.

2 stk. som kampange vil koste 239 kr. eks. forsendelse og moms.
2 stk. som HQ fotoprint på semimat eller blank papir vil koste 322 kr.

/Jesper

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 17:21

Nå, nu har vi lige haft en diskussion heroppe i MediaMouse trigget af denne tråd.

...and here goes - Plakater og billeder med prisberegning:  http://www.largeformat.dk/plakat-p-356.html

Det er vores helt spritnye shop som først officielt går i luften i slutningen af denne måned (maj 2011).
Men den er allerede on-line og enkelte af vores eksisterende kunderne har handlet på den i et par uger.

Der er dog stadig nogle stavefejl og navnlig mangler der diverse specifikationer og andet som hører sammen med Tips & Tricks.

Men der kan du selv prøve at indtaste mål og se hvilken pris der giver. Bemærk at der er mængderabat, så prisen bliver ikke det dobbelte, hvis du f.eks. retter antallet til 2 i kurven.

Og jeg er selvfølgelig også lydhør over for input omkring vores nye tiltag! Geeked.
/Jesper

Tilmeldt 26. Jun 10
Skrevet kl. 18:45

Jesper Norbøll:
Nja.... det kan vi faktisk godt. Set i lyset af at vi har produktionen i huset, så er vores priser faktisk ret lave på plakaterne. Hvis det er vores billige kampange-print, så er vi længere nede i stykpris - og på vores HQ foto ligger vi lidt over.

Jeg kan se at jeres kampagne-print ligger på 130g papir, og dem jeg får trykt hos har 195g papir. Jeg ved godt hvad det er, men hvor stor er forskellen? Altså er det noget man vil opleve når det er til A skilte?

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 19:35

Til A-skilte vil jeg ikke anbefale kampangepapiret - og heller ikke det papir vi bruger til HQ.
Papir bølger og går i opløsning når det bliver fugtigt, hvilket der ofte bliver i et gadeskilte når temperaturen ændrer sig og der opstår kondens inde bag forpladerne på A-skiltet.

Når det er til gadeskilte plejer vi mest at bruge vores syntetiske papir. Det ligner silkemat papir, men det er et plastikmateriale og derfor ikke bliver påvirket af fugt som normalt papir.
Du burde også kunne se prisen på det syntetiske papir inde på LargeFormat.

/Jesper

Tilmeldt 26. Jun 10
Skrevet kl. 19:38

Jesper Norbøll:
Til A-skilte vil jeg ikke anbefale kampangepapiret - og heller ikke det papir vi bruger til HQ.
Papir bølger og går i opløsning når det bliver fugtigt, hvilket der ofte bliver i et gadeskilte når temperaturen ændrer sig og der opstår kondens inde bag forpladerne på A-skiltet.

Derfra hvor jeg bestiller nu, der skriver de også de ikke vil anbefale at bruge plakaterne udendørs. Jeg har alligevel haft en plakat i, i over 3 måneder. Og jeg synes ikke den er så "hærget" som man skulle tro. Den har lidt, meget lidt suget vand ind i bunden. Og ikke specielt krøllet. Jeg ved selvfølgelig ikke om det har noget at gøre med A skiltet.

Jeg har i øvrigt sendt dig en PM

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)