Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prisniveau for sponsor/reklameplads (CPM)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Middelfart
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 66
Fra  DAMAVI Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lavet hjemmesiden pause.nu hvor kontoransatte gratis kan downloade et program der minder dem om pauser. Der er knap 800.000 kontoransatte i DK, og selvfølgelig er det kun en begrænset del heraf der vil bruge programmet. De fleste brugere vil minimum én gang dagligt gå ind på forsiden for at få en ny øvelse at se.

Jeg vil tjene mine penge på siden ved at "sælge sponsorpladser" på forsiden. Jeg vil ikke have googleadwords reklamer på siden, det skal kun være de fire/otte sponsorpladser.

Men hvor ligge sådan noget henne prismæssigt? jeg har kigget på store og små internetsider, men kan ikke finde logikken heri! Jeg får jo ikke JP´s oplag, omvendt, hvis man sælger kontorstole, er målgruppen/brugerne meget relevant. 

Jeg har desværre fået lavet siden så jeg ikke kan se CPC på logoerne, men jeg kan se visninger af forsiden pr. måned. Så jeg har mulighed for fast beløb eller CPM.

Har du noget bud på prislejet, eller kender du nogen der ved noget om det?

På forhånd tak

Tina Johansen

DAMAVI

Tilmeldt 15. Jun 08
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 19:38

Jeg ville kontakte tradedoubler.dk eller et anden reklame firma og høre ad. De plejer at kunne give en pris.

Med venlig hilsen

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 07:37

Juri W:

Jeg ville kontakte tradedoubler.dk eller et anden reklame firma og høre ad. De plejer at kunne give en pris.

Hvis jeg forstår trådstarter rigtigt, er hun interesseret i at handle direkte med potentielle annoncører og ikke have mellemmænd på.

Tina Johansen:

...Jeg vil tjene mine penge på siden ved at "sælge sponsorpladser" på forsiden. Jeg vil ikke have googleadwords reklamer på siden, det skal kun være de fire/otte sponsorpladser.

Men hvor ligge sådan noget henne prismæssigt?...

Hvis du selv vil sælge annonceringsplads, er det netop dét du skal. Du har basalt set 2 valgmuligheder:

1) at køre med faste priser for alle annoncører eller at
2) forhandle ("sælge") hver gang.

Mine erfaringer viser at:

1) faste priser stinker, medmindre man sætter dem meget, meget lavt - hvor det endda stadig er mega-svært at skaffe annoncører.
2) sælge annoncerne og forhandle med de enkelte annoncører hvilket er langt mere givtigt, men til gengæld kræver en hård salgsindsats.

Med andre ord; det er ikke nok at lave en side der hedder annoncering og så blot skrive "DKK 10.000,- for 1 plads i 6 mdr." eller "kontakt os for mere info om annoncering nu!"...Du får 0 henvendelser.

Hvor ligger vi henne prismæssigt? Ja, det er op til din salgsgas, din hjemmesides præstationer (trafik, brugeradfærds- og konverteringsmæssigt) samt annoncørernes velvillighed.

Man kan sælge annoncer på en lorteside for flere millioner (ligesom annoncehajer gør) - eller have verdens bedste hjemmeside og sælge 0,-bon fordi man ikke kan finde ud af det.

Summa summarum: prisen afhænger af dine salgsevner.

/JG

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)