Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Portal idé - til fri afbenyttelse

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 19. Nov 05
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 11/20/2005 12:32:14 PM
Forfatter: klp29
Dato: 11/20/2005 11:10:27 AM

Forfatter: Søren Lanng

Inden I skyder fra hoften og vrider hjernen for at finde argumenter hvorfor det ikke er en god idé, så sov lige på det




Aaaaaaah, mon ikke det er ideens forfatter, der skulle sove en gang (eller to) på den

Jeg har faktisk haft denne idé et års tid
Men det er jo ikke altid ideerne kan lade sig gøre, eller tiden er moden. Langt de fleste ender i papirkurven - hvis nogen mener min idé er brugbar er det godt, hvis ikke så sker der nok ikke noget ved det.

Men det er uomtvistligt at der er et problem og et behov.
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 11/20/2005 12:14:47 PM Forfatter: Søren Lanng  Jeg mener det er to helt forskellige situationer. Jeg mener også at det er meget upraktisk at skulle kordinere pendling sammen, og kunne aldrig finde på at gøre det selv. Hvor tit tager du en blaffer op, han står jo lige der ?

Det er ganske rigtigt to meget forskellige situationer. Min pointe er, at det er mindre grænseoverskridende at sætte sig i en andens bil end i en andes stol, hvis du forstår.
I øvrigt tager jeg altid blaffere op, hvis jeg har plads.
 
Når jeg "skyder" på din idé er det faktisk udfra min viden om menneskers følelser og adfærd - og ikke blot automatisk modstand mod nytænkning.
 
Muligvis er dine argumenter fine, men hvordan vil du få arbejdsgivere til at lytte til dem?
Jeg er sikker på, at arbejdsgivere i stort tal ikke vil tage sig tid til at sætte sig ind i argumenter, som er umiddelbart imod deres sunde fornuft.
Da jeg arbejdede med koordinering af pendling, var argumenterne lige så fine: Der sidder gennemsnitligt 1,2 personer i hver bil i KBHs morgentrafik. Kunne vi få det tal op på 2,4, ville vi med ét slag halvere problemerne. Arbejdsgivernes reaktion - de få, det lykkedes at få i tale - var: "Det er ikke vores problem. Medarbejderne har bare af at være her kl. 8.00 - hvordan de kommer frem, er deres egen sag."
Hvis du (eller nogen) skal igennem med din idé, skal de arbejde med arbejdsgivernes ubevidste psykologiske barierrer, og det er stort set ikke muligt.
F.eks. skal de have en arbejdsgiver til at erkende tilfældigheden i, hvem han ansætter. Når du argumenterer for denne tilfældighed forekommer den indlysende, men hos netop MIG, er det absolut ikke tilfældigt. Jeg vælger helt bevidst, hvem jeg ansætter. Det er min selvopfattelse, at jeg har magten til at vælge bevidst. Hvis jeg skal opgive denne selvopfattelse, bliver jeg nødt til at skabe en ny historie om mig selv - og skønt det er udviklende, er det også usandsynligt tidskrævende og besværligt.
 
At sekretærerne har forskellige funktioner, er netop årsagen til at de (og vi) kunne lære noget ved at rotere. Hvis jeg ejede Kjers Autoophug og lånte bogholderen fra Bents Bulede Biler (B3), ville jeg jok også have et problem med at lade hende kigge alt for grundigt i alle detaljerne. Måske fandt hun viden, som Bent kunne bruge, når hun vendte tilbage. Så ville jeg langt hellere have én fra Tonnys Tryksager - hun kunne måske lære mig noget om markedsføring - samtidig med at hun sorterede mine manglende bilag.
 
mvh Hans
Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Tja - det er i hvert fald lige så uomtvisteligt, at du ikke viser særlig stor modtagelighed for kritik.

Prøv at læs ovenstående igen - du kommer med en ide - stort set alle svar er "tommel ned" og du går øjeblikkelig i forsvar.

Et forslag: hvis du vil have folk med på din ide og den ikke lige fænger i første omgang, så er det et rigtig godt skridt, at spørge ind til deres kritik.

Du kunne eks. sige til Martis eller mine indlæg:

"Okay, Kenneth - du siger at du, som arbejdsgiver, ikke kan li'' ideen. Godt så. Hvordan kunne vi udvikle ideen så DU, som arbejdsgiver, kan bakke op om den".

Men nej, du forsvarer dig blot med - i mine øjne ret irrelevante argumenter såsom - at ideen er over et år gammel. Ja.....og? Så er den god eller hva?

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 11/20/2005 12:45:53 PM Forfatter: Søren Lanng  Men det er uomtvistligt at der er et problem og et behov.

Tjah - undersøgelser fra Erhvervs- og byggestyrelsen viser faktisk en stor stigning i den afstand, vi er villige til at pendle og den tid, vi er villige til at bruge på det.
Det skulle jo være argument for, at problemet er vigende?
 
mvh Hans
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 11/20/2005 1:08:53 PM Forfatter: klp29  ''Okay, Kenneth - du siger at du, som arbejdsgiver, ikke kan li'' ideen. Godt så. Hvordan kunne vi udvikle ideen så DU, som arbejdsgiver, kan bakke op om den''.

* Klapper af klp29*
Så sandt Kenneth! Godt og konstruktivt svar!
 
mvh Hans
Tilmeldt 19. Nov 05
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Ta det nu helt roligt. Det du kalder "tommel ned" kalder jeg at argumentere for sine synspunkter. Konstruktiv kritik er altid velkommen, men hvis du har nogle ideer eller drejninger må du selv komme ud af busken.

Hvis du ikke kan føre en saglig argumentation, men istedet går efter "manden", så undlad venligst at svare.

Hans kommer med nogle gode argumenterede synspunkter, og jeg er fuldstændig enig i at der er store psykologiske barierrer på spil her.

Lige en bemærkning til statistikken, sagde analysen noget om hvorfor folk var mere villige til at pendle længere ?

Iøvrigt kunne det være en rigtig lækkerbidsken for folk der er vant til at søge fondsmidler. Mon ikke EU har en struktur fond man kan søge, mon ikke også der kunne findes danske støttemuligheder ?
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren

Der har du helt ret, EU har helt sikkert nogle millioner de vil smide ind i et problematisk projekt, men er det nu også sjovt?
Jeg vil påpege endnu et problem. Mange ansatte er tryghedsnarkomaner, specielt folk i "lavere" stillinger. Derfor tror jeg også at mange ikke ville turde at skifte. Tænk hvis de blev hældt ud af den nye arbejdesgiver og den anden part løb med ens gode job.

Men lad os nu antage at det er og der er forkert på det. Så vil du stadigæk stå med den udfrodring at skulle ændre folks vanetænkning og det tager min. 10 års hårdt arbejde at gøre det. Tænk blot på f.eks. e-handel etc. der er vi faktisk dåligt begyndt efter 10 år.

Dbh Martin
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 11/20/2005 2:04:16 PM Forfatter: Søren Lanng 

 Mon ikke EU har en struktur fond man kan søge, mon ikke også der kunne findes danske støttemuligheder ?
 
Jeg kan ikke umiddelbart tænke dit projekt ind i f.eks. socialfonden. Jeg synes ikke hverken de sociale eller de miljømæssige problemer, som projektet kunne løse, er store nok til at lave det til et projekt.
Danske statsmidler er formentlig udelukket. Hvis Københavns Kommune betragter problemet som omfattende nok, kunne de måske kaste lidt klatter efter det. Det vil kræve en meget grundig beskrivelse af både problem og løsning - samt en fagligt velfunderet metode til ændring af folks adfærd.
 
mvh Hans
Tilmeldt 19. Nov 05
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin,

Yeps, dette er mere visionært end det er en portal til salg af kattemad.

Institut for Anvendt Fremtidsforskning sagde for en del år siden, at ved hver ny vækstperiode følger nye strukturer i arbejdesmarkedet, ny rentestruktur etc.

Globaliseringen og hele den knude vi har i arbejdsmarkedet kræver en eller anden form for ændring og nytænkning før eller siden.

Mange virksomheder bruger iøvrigt støttekroner som springbræt og finansiering af andre projekter

Det oprindlige oplæg var blot tænkt som et stikord, så kan de der har et behov samle det op.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 11/20/2005 2:48:07 PM Forfatter: Søren Lanng Hej Martin, Yeps, dette er mere visionært end det er en portal til salg af kattemad. Institut for Anvendt Fremtidsforskning sagde for en del år siden, at ved hver ny vækstperiode følger nye strukturer i arbejdesmarkedet, ny rentestruktur etc. Globaliseringen og hele den knude vi har i arbejdsmarkedet kræver en eller anden form for ændring og nytænkning før eller siden. Mange virksomheder bruger iøvrigt støttekroner som springbræt og finansiering af andre projekter


Tjaa hvis det er et op ad  bakke projekt man søger, så er det måske også gode argumenter
Du har ret mht. til støttekroner, dem er der en del der er gode til at få fingre i. Men hvor mange af dem overlever når støtten stopper? Jeg kender adskillige eksempler på virksomheder der indretter deres produkter efter støtte og ikke markedet og det er fatalt når støtten er brugt.
Men bevares, noget skal skattekronerne jo gå til..

Dbh Martin
Side 2 ud af 3 (25 indlæg)