Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Respons på brochure

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Jamen se nu der. Hold op hvor kommer der dejlig meget konstruktiv kritik der er til at tage og føle på. Tak fordi I giver mig så meget positivt indput, der er til at arbejde videre med.

Der er helt sikkert mange gode råd som jeg kan bruge til at raffinere mit kommende salgsmateriale. Tak.

@hans.

Ja jeg kender god AIDA. Det er en super model, og jeg ved at der også findes et par andre lignende. Der er faktisk også en dansk model, der minder lidt om den, som også ofte bliver brugt.

Min strategi fremover er at følge et udtryk jeg engang læste på en engelsk marketingside WIIFM - What´s in it for me. Så al kommunikation bliver med udgangspunkt i værdien for kunden, og ikke specifikke produktdetaljer som mange ellers ofte hænger sig meget i - inkl. mig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:33
Klokken er mange, så I må bære over med mig, hvis dette er mere et gylp end egentlig konstruktiv kritik.

Det er super positivt, at så mange kommenterer Times New Roman. En font som ikke bør bruges til ret meget andet end... tja, ingenting. Og det er selvfølgelig også fint, at der bliver henvist til nye fonte. Bookman kan jeg til nød gå med til, men Verdana og Arial?!?!?!

Hvis det endelig skal være i denne genre, så gå helt sikkert efter Helvetica eller endnu bedre (i mine øjne) Helvetica Neue. Det er den gode old school font (der i år fejrer 50 års jubilæum), der er fundamentet for Arial. Men Helvetica er på alle områder en meget mere helstøbt font.

Verdana og Arial er så hyperbrugt, at de næsten rangerer ved siden af Times New Roman. Det er Helvetica også, men det er der en god grund til (selvom mange også hader Helvetica for dens udbredelse).

Måske stammer dette gylp fra, at min makker lige har siddet og tegnet en ny font op fra bunden? Eller også er det fordi, jeg er træt.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 23:48
Nu har fonten jo flere funktioner:

Dels skal den være læsevenlig i forhold til mængden af tekst kontra billeder, antallet af spalter, længden af linier og ikke mindst størrelsen på skriften. Og dels skal den understøtte budskabet og stilen. Og så skal den være pæn - in the eye of the beholder!

Mange nystartede selvgjorte grafiske hygge-designere bliver overvældet af de mange farver og fonte, der findes og efter en hård periode med alt for meget stilforvirring hoppes over i den anden grøft og der vælges Arial og Times til snart sagt alle opgaver. Damn Windows for at have skabt disse to fonte, som i den grad er hæslige på alle leder og kanter. Der er simpelthen ingen harmoni i dem. Nå...

Bookman Old Style (serif) er også en font med fødder på linie med TimesNewRoman. Men her slutter ligheden også. Bookman har en mere læsevenlig kerning og større balance i de stammer, som stikker hhv. over og under tekstens centerlinie. Men bookman er ikke god i kortere tekstsekvenser eller som skærmfont. Her er Futura eller Geneva (sans serif) bedre - ligesom de også egner sig til overskrifter.

I sidste ende er valget af font op til dig selv. Der er ikke en grafisk regel, der siger nøjagtigt hvilken font du skal bruge. Prøv eventuelt at lave brochuren med nogle forskellige fonte og lad andre (familien?) uden nærmere omtanke vælge deres favorit.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:08
Dato: 11-03-2007 23:32:41 Forfatter: Christian Uhl
Verdana og Arial?!?!?!

Jeg foreslog Arial Narrow (og ikke Arial) ud fra en tanke om, at brevet sikkert bliver skrevet i Word på en Windows-maskine.

Budskabet var i virkeligheden "en skrift med tynde linier og uden seriffer".

Mvh Hans

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:52
Sikke en debat min tråd har sat igang.

Jeg læser interesseret med på sidelinien og glæder mig over hvor meget jeg lærer. Tak.

Hilsen Morten

Fra Gjøl
Tilmeldt 29. Jan 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 11:11
Hej Morten

Der er en del sproglige småfejl, og nogle af formuleringerne kan også gøres bedre. For eksempel:

Første afsnit: Enten skal HDR udelades, eller du skal give en forklaring på, hvad det er. Sætningen: "Præsenter panoramabillederne... og tilsæt nogle funktionaliteter" er meget upræcis. Jeg går ud fra, at du mener, at kunderne skal præsentere billederne på deres hjemmeside, men hvilke funktionaliteter skal tilsættes, og er det dig eller kunden, der skal gøre det arbejde?

Jeg vil gerne hjælpe dig med at få teksten til at stå mere klart, og læse korrektur på den, sender en mail med tilbud.

Hvis jeg var dig, ville jeg også overveje at få en grafiker til at lave opsætning på det, da det klart kan gøres mere prof.

Kristian

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)